Для власників автотранспорту вводяться 4 додаткових податки
З 1 січня 2015 року набувають чинності поправки до Податкового кодексу України, згідно з якими вводиться транспортний податок, новий акцизний збір на автобуси і вантажний транспорт, акциз на електродвигуни, а також відновлений акцизний збір на переобладнані автомобілі.
Ці рішення були запропоновані Кабінетом міністрів України в рамках проведення податкової реформи і прийняті Верховною Радою на засіданні 28 грудня.
Згідно із нововведеннями, тепер власники «розкішних» автомобілів з об'ємом бензинового або дизельного двигуна понад 3 тис. куб. см і не старше 5 років будуть зобов'язані сплачувати річний податок у розмірі 25 тис. грн. Згідно із початковим проектом закону, в розряд оподатковуваних потрапляли автомобілі з об'ємом дизельного двигуна від 2,5 тис. куб. см, але у зв'язку з суспільним резонансом об'єм двигуна, що підпадає під податок, був збільшений.
З 1 січня вводиться новий акциз на автобуси і вантажні автомобілі. На нові автобуси акциз встановлений у розмірі 0,003 євро за 1 куб. см двигуна, на старі - у розмірі 0,007 євро за 1 куб. см. Причому на автобуси, які експлуатувалися більше 8 років, ставка податку підвищується в 20 разів.
На нові вантажівки, залежно від тоннажу, ставка акцизу встановлюється на рівні від 0,01 євро до 0,016 євро за 1 куб. см. На автомобілі, використані не більше 5 років, ставка акцизу зростає удвічі, а на використані понад 8 років - в 20 разів.
Також потраплять під оподаткування електромобілі. Ставка акцизу за один електродвигун складе 109 євро. Крім того, залежно від об'єму двигуна і терміну експлуатації, збільшиться акцизний збір на легкові автомобілі.
Знову буде стягуватися акциз на переобладнані легкові автомобілі, які були ввезені як комерційні, тобто без сплати акцизу. В якості компенсації зростання податків уряд скасував збір за першу реєстрацію автомобіля, який в залежності від об'єму двигуна становив від 3,82 до 69,99 грн за 100 куб. см.
Також Верховна Рада проголосувала за закон про введення тимчасового спецмита на імпорт автомобілів, згідно з яким додатковий імпортний збір на транспортні засоби складе 5% і буде сплачуватися протягом року. Але цей закон вступить в силу тільки після узгодження з Єврокомісією.
Телеграф