"Укрзалізниця" придбала обладнання для прокладання євроколії до Ужгорода на суму 240 мільйонів гривень.
31 грудня регіональна філія "Львівська залізниця" акціонерного товариства "Укрзалізниця" оголосила результати тендеру, за яким замовила ПрАТ "Сєвєродонецьке науково-виробниче об'єднання "Імпульс" виконання робіт з будівництва євроколії на ділянці Чоп-Ужгород. Загальна вартість проекту становить 244 мільйони гривень.
Цю інформацію повідомляють "Наші гроші", посилаючись на дані з системи Prozorro.
Згідно з умовами угоди, до середини літа 2025 року необхідно провести модернізацію систем сигналізації, централізації та блокування (СЦБ), а також зв'язку і радіозв'язку в процесі нового будівництва залізничної колії шириною 1435 мм, що з'єднує станцію Чоп зі станцією Ужгород.
1435 мм – це стандартна ширина залізничної колії в Європі. В Україні ж переважна більшість залізничних шляхів має ширину 1520 мм, за винятком деяких ділянок, які розташовані поблизу кордонів з Польщею, Словаччиною, Угорщиною та Румунією.
У підсумковій відомості ресурсів усі ціни, імовірно, вказані з урахуванням доставки матеріалів та обладнання до місця проведення робіт, бо там, де мали вказати вартість доставки, стоять прочерки. Це не дозволяє коректно порівняти ціни замовлених матеріалів з ринковими.
Крім того, найбільші суми у кошторисі заплановано витратити на обладнання, цін якого немає у відкритих джерелах.
Зокрема, було оформлено замовлення на п’ять шаф контролю та управління (1ШУ) ШКиУ-3/883 по ціні 8,06 млн грн за одиницю, а також на панель живлення системи СЦБ вартістю 11,28 млн грн, включаючи ПДВ і, ймовірно, витрати на доставку.
Науково-виробниче об'єднання "Імпульс" з Сєвєродонецька здобуло цей контракт без жодної конкуренції, оскільки на відкриті торги не надійшло жодних інших заявок.
Ця компанія незабаром після початку повномасштабної агресії змінила свою реєстрацію з Сєвєродонецька на Київ, а наразі її офіційна адреса розташована в Закарпатті.
На даний момент єдиним акціонером компанії є колишній директор заводу Володимир Єлісєєв. Раніше він мав власність на компанію не безпосередньо, а через кіпрський офшор "ІД&С (Індастріал Дівайсіз & Сістемз) Лімітед", який був заснований у вересні 2012 року та зареєстрований на вірґінський офшор Insat Corporation.
З початку 2016 року підприємство уклало контракти на суму 7,39 млрд грн, здебільшого з "Енергоатомом".
Як повідомлялося раніше, "Укрзалізниця" у період 2023-2024 років запустила проект з розвитку євростандартних залізничних шляхів в Україні, розпочавши його з будівництва євроколії, що з'єднує Чоп і Ужгород.
Для реалізації цього проекту передбачалося перенесення 8,3 км широкої колії з її вирівнюванням на ділянці Струмківка - Чоп, а також одночасне укладання євроколії. В результаті, між Ужгородом і Чопом з'являться дві паралельні колії: одна з шириною 1520 мм, а інша - євроколія шириною 1435 мм.
Загальна вартість проекту складає 1,3 мільярда гривень, з яких половина фінансуватиметься з фонду ЄС Connecting Europe Facility (CEF).
Роботи планували закінчити до кінця 2024 року, проте про їх завершення не повідомлялося.