Трудова книжка: як працівникові перевірити, чи підлягає вона оцифруванню
Українці вже декілька років користуються електронними трудовими книжками. В Україні до 10 червня 2026 року триватиме перехідний період - з паперових на цифрові трудові книжки. У Головному управлінні Пенсійного фонду України (ПФУ) у Закарпатській області розповіли, де працівник може дізнатись, чи оцифровано його трудову.
У Фонді зазначили, що сканована копія трудової книжки для цифрового оформлення може бути надана до Пенсійного фонду України як самим працівником, так і його роботодавцем.
Після її оцифрування відомості про трудову діяльність працівника відображаються в його особистому кабінеті на вебпорталі електронних послуг ПФУ.
Щоб ознайомитися з цими даними, необхідно:
У ПФУ додали, що на головній сторінці в особистому кабінеті людини зазначено підсумкові дані про набутий страховий стаж, який розраховано автоматично відповідно до вимог закону "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" (реквізит "Загальний страховий стаж" - закладка "Страхові дані, наявні в РЗО").
Працівник має можливість ознайомитися зі статусом свого звернення в розділі "Мої звернення" під пунктом "Повідомлення".
У Фонді зазначили, що в разі виявлення розбіжностей у оформленні трудової книжки чи вмісті записів під час аналізу сканованих копій, спеціаліст, який проводив перевірку документів, надає відповідний коментар.
Нагадаємо, чи зарахують страховий стаж українцям, які працювали за кордоном.