Що чекає на платників Закарпаття після євроінтеграції?

Перейти на електронний контроль і спілкування пропонують міндоходівці, щоб не забирати час у бізнесменів та мінімізувати корупційні прояви.

Електронні перевірки чекають на платників податків уже буквально за неповні два місяці – з 1 січня таку новацію запроваджує новостворене Міністерство доходів. Нова структура планує максимально дистанціюватися від людей, аби усунути будь-які корупційні можливості. Боротися з останніми збираються ще й за спеціальним планом, який наразі розробили для українського відомства європейські фахівці. Цей пункт внесли до відповідної стратегії та затвердили на урядовому рівні. Отже, на що слід чекати українцям уже в найближчому майбутньому, – розповідав під час зустрічі в прямому ефірі телеканалу «Тиса-1» головний міндоходівець Закарпаття Василь Іванчо.

Електронні новації як економія часу 

Зі слів В. Іванча, з 1 січня 2014 року нова структура запроваджує сервіс «електронні перевірки». Його мета благородна – зекономити час і нерви платникам та ревізорам і водночас зменшити роль людського фактору при проведенні перевірок. Із нового року, каже головний міндоходівець Закарпаття, цим сервісом зможуть скористатися тільки платники єдиного податку – спрощенці, але поступово до нього долучаться всі платники: «З 1 січня 2015 року послуга стане доступною для представників малого та середнього бізнесу, які працюють на загальній системі оподаткування, а з 1 січня 2016-го – для всіх категорій платників податків».

Для того, щоб перевіряли підприємство в електронному вигляді, певна річ, воно має подавати таку  ж звітність. Підприємству досить буде повідомити територіальні органи Міністерства доходів і зборів про своє бажання пройти таку перевірку за 10 днів до її проведення. В електронному вигляді платник отримає і акт перевірки.

Василь Іванчо каже: у випадку електронної перевірки платник податку здебільшого навіть не знатиме, хто саме буде її проводити. Також дуже популярним у регіоні є запровадження електрон¬ного цифрового підпису: на Закарпатті його вже оформили понад 12 тисяч громадян та підприємств. Цей підпис дає можливість подавати звітність у електронному вигляді як до Міндоходів, так і до Пенсійного фонду, а в майбутньому планується, що громадянин – власник такого підпису аналогічно спілкуватиметься з усіма державними органами. Що важливо, процедура отримання електронного підпису безкоштовна й нескладна, наголошує В. Іванчо. 

«Загалом електронне спілкування – серед пріоритетів роботи  міністерства доходів і зборів. У числі новинок, які чекають на українців, – запровадження сервісів попереднього заповнення декларацій (через сайт) та інтернет-платежів для сплати податків, у тому числі через мобільні пристрої, розвиток «Кабінету платника», – додав Василь Іванчо. – Тобто в ідеалі це виглядатиме так, що платник податків зможе за допомогою свого електронного підпису через особистий Кабінет отримати на свою електронну скриньку будь-яку довідку чи документ із Міндоходів – це зручно й на сьогодні це реальна економія часу».

Що чекає на платників після євроінтеграції 

Питали мас-медійники Василя Васильовича й  про те, що чекає на платників податків у разі підписання Україною угоди про асоціацію з ЄС. Службовець каже: кардинальних змін не передбачається, оскільки нове міністерство уже створювали за кращими європейськими практиками. «Якщо проаналізувати найважливіші вимоги, які прописані ЄС, то з точки зору податкових органів основною є вимога щодо існування ПДВ. Цей вид податку в нас є, – розповів міндоходівець. – Проте після підписання угоди нам доведеться узгодити ставки окремих акцизів, у першу чергу на алкоголь та тютюн. Як такі зміни торкнуться роботи митниць? Треба буде адаптувати наш Митний кодекс до кодексу, який існує в ЄС. Цікавим для людей є те, що розглядається питання про спільні пости: планується, що митний і прикордонний огляд проводитиметься одночасно, і це суттєво скоротить тривалість перетину кордону».

В. Іванчо також додав, що для бізнес-середовища важливим буде запровадження уповноваженого економічного оператора. Його роль полягає в зниженні витрат на обслуговування ланцюга поставок та гарантуванні безпеки торгівлі. «Запровадження цього механізму  стане драйвером економічних відносин у сфері міждержавної торгівлі», – додав міндоходівець. 

Стратегічна робота на п’ятирічку 

І щодо останнього документа, який днями затвердив уряд, – мова про «Стратегічний план розвитку Міністерства доходів і зборів до 2018 року». У ньому презентовані 8 стратегічних напрямків, за якими працюватиме міністерство. Зі слів Василя Іванча, всі вони, фактично, тільки глибше позиціонують та конкретизують ту роботу, яку веде нині Міндоходів. Так, відповідно до стратегії, в найближчі п’ять років робота міністерства буде спрямована на  вдосконалення податкових і митних сервісів, розвиток партнерських стосунків із громадянами та бізнесом, активізацію міжнародної торгівлі за рахунок оптимізації митного регулювання, запровадження сучасної IT-функції в роботу органів доходів і зборів. Більше уваги зокрема приділятимуть боротьбі з корупцією – в цьому сенсі європейські фахівці навіть спеціальний план розробляють. 

За тим же таки документом, у міністерстві планують переорієнтувати роботу вже працюючих сервісних центрів на надання всього комплексу адміністративних послуг із податкових і митних питань. Що цікаво власне для закарпатців – увага також буде приділена розвитку митних пунктів пропуску, забезпеченню їх сучасними технічними засобами митного контролю: GPS-замками, мобільними та стаціонарними сканерами, електронними вагами, системами відеоспостереження та зчитування номерів тощо. Якщо говорити «точково», то вже найближчим часом повинні взятися за реконструкцію трьох пунктів пропуску на кордонах України з Європою на території нашого краю: мова йде про «Ужгород», «Лужанку» й «Дяково». Не сходить із порядку денного й створення пункту переходу в області на українсько-польському кордоні. Загалом, як повідомив міндоходівець, за нормами ЄС на кожних 25 кілометрів кордону має бути пункт переходу. Тому в разі підписання угоди на нас чекають зміни в митній сфері, та ще й які. 

І кількома словами щодо буденного життя закарпатських міндоходівців. Василь Іванчо каже: реформування структури повністю завершене, триває удосконалення роботи, набирають нових спеціалістів тощо. З важливого для бізнесу – держава й надалі активно працює з тим боргом, який накопичився досі щодо повернення ПДВ. Так, на сьогодні на Закарпатті повернули 352 млн. грн. податку на додану вартість, хоча заявлено до відшкодування 278 мільйонів. Щодо надходжень до бюджету, то план ми виконуємо на 106 відсотків, і за цим показником Закарпаття нині є лідером в Україні. 

Наталія Петерварі, "Закарпатська правда"

 


Інші публікації

У тренді

karpatnews

Використання будь-яких матеріалів, що розміщені на сайті, дозволяється за умови посилання на karpatnews.in.ua

Інтернет-видання можуть використовувати матеріали сайту, розміщувати відео за умови гіперпосилання на karpatnews.in.ua

© Новини Закарпаття, Ужгорода, Мукачева та України на KarpatNews. All Rights Reserved.