Від «Боздоша» на Волошина в Ужгороді вже скоро можна буде проїхати на велосипеді!
І за це не оштрафують!
Ужгород таки скоро стане європейським. Влада міста збирається ввести в життя обласного центру обов’язковий для цього атрибут – велодоріжки. Цього тижня стало відомо, що в найближчому майбутньому мерія хоче відкрити в місті велоцентр. Окрім того, вже є план велосипедних доріжок. І на ці ідеї навіть знайшли потрібні кошти.
Як повідомили в ЗМІ, наближених до міської ради, незабаром в Ужгороді планують відкрити спеціальний велоцентр. Визначилися і з місцем його розташування – це буде Боздоський парк. І саме звідти збираються розпочати облаштування велодоріжок. «Створення такого центру стане початком розгалуження й розвитку велосипедного руху, – розповів заступник мера Ужгорода Юрій Беляков. – Схема, ймовірно, буде побудована таким чином: парк «Боздоський» – вул. Гленца – вул. І. Франка – Студентська набережна – набережна Незалежності – площа Дружби Народів – вул. Льва Толстого – Київська набережна – пл. Ш. Петефі – пл. Театральна – вул. Корзо – вул. Августина Волошина. Та це лише попередні напрацювання. Для того, аби говорити конкретніше, свою думку повинні висловити спеціалісти з організації дорожнього руху, ДАІ, які відповідають за безперешкодний безпечний рух на міських вулицях». За словами Юрія Белякова, наступне засідання робочої групи з цих питань заплановане на 11 листопада. Тоді будуть розглядати конкретні пропозиції щодо організації велоруху Ужгородом. На цей проект уже навіть знайшли гроші. Щоправда, не з міського бюджету – плани хочуть реалізувати коштом грантового проекту, який фінансує Польща.
В мерії сподіваються, що майбутні велодоріжки нарешті вирішать проблеми з велосипедистами. І стануть більш успішнішим проектом, ніж попередній: тоді єдину велодоріжку на набережній Незалежності теж зробили з ініціативи й коштом меценатів. Проте вона так і не прижилася в місті – з часом перетворилася на парковку для авто.
Окрім того, новий проект має вирішити й «війну за територію» в історичній частині Ужгорода між пішоходами та велосипедистами. Нагадаємо, що минулого місяця мерія спробувала вирішити цей конфлікт забороною їздити на двоколісному транспорті в центрі. Стосовно порушників працівники муніципальної поліції отримали право складати протоколи, які потім можуть обертатися грошовими штрафами. Виняток зробили лише для власників дозвільних документів, які видають, до прикладу, мешканцям історичного центру.
Проте, як стало відомо редакції, поки жодного велосипедиста в Ужгороді не оштрафували. Натомість вони й далі продовжують гасати пішохідною частиною. Муніципальна поліція ще не навчилася встигати стежити за всіма порушниками, а велосипедисти на новації міської влади просто не реагують. Тому велодоріжки допоможуть вирішити проблему – принаймні частково. А то ситуація в Ужгороді нагадує жартівливе «і хочеться, і колеться». Деякі мешканці міста, може, й пересіли б із авто на велосипеди, але нема де їздити, і замість задоволення від катання тільки виникають додаткові проблеми…
Петро Минай, "Закарпатська правда"