Схоже на те, що популярна композиція «Старенький трамвай» відомого львівського гурту «Піккардійська Терція» незабаром втратить свою актуальність, Адже на початку липня у Львові має вийти на маршрут новий сучасний трамвай українського виробництва.
Він був створений у Львові на заводі «Електронмаш» українськими фахівцями з використанням німецьких технологій, проте 80% його конструкції – українське виробництво. Новий трамвай буде вдвічі дешевшим за європейські аналоги. Про це повідомили віце-прем’єр-міністр України Олександр Вілкул і голова правління концерну «Електрон» Юрій Бубес під час урочистої презентації нового трамваю.
Наразі трамвайне сполучення є в 22 містах України, але 95% рухомого складу трамваїв, що в них курсують, потребують заміни. На жаль, за останні 20 років трамвайний парк в Україні оновлювався, здебільшого, за рахунок придбання користованих машин з країн Євросоюзу. Натомість, як заявив Юрій Бубес, хоч на «Електроні» переставали виробляти свою традиційну продукцію, але час вимагає інноваційних підходів і розширення виробництва. До того ж концерн не є новачком в машинобудуванні, адже вже 15 років виробляє продукцію для цієї галузі. Також він зазначив, що цей трамвай унікальний на теренах СНД, адже ніде тут нема власних трамваїв зі стовідсотковою низькопідлоговістю. Отож у 2013 році в місті Лева на «Електронмаші» й сконструювали надсучасний трамвай вітчизняного виробництва. Його забезпечено датчиками руху та пандусами. Крім того, технічні характеристики – система кондиціювання у салоні, понижений рівень вібрації та шуму – відповідають абсолютно всім європейським вимогам до міського електротранспорту. «Було багато скептиків, але ми це зробили», – додав пан Бубес.
У свою чергу Олександр Вілкул зазначив, що в рамках Програми активізації економіки на 2013-2014 рік перед урядом стоїть завдання забезпечити міста новими трамваями та тролейбусами вітчизняного виробництва (зі ступенем локалізації виробництва в Україні не менше 80%). Новий транспорт має бути створений з урахуванням енергозберігаючих технологій та враховувати всі умови для комфортного перевезення громадян з особливими потребами. А використання таких транспортних засобів в містах України дозволить на 40% скоротити споживання електроенергії, а зекономлені кошти спрямовувати на подальшу модернізацію громадського транспорту.
Зазначимо також, що виробничі потужності «Електронмашу» дозволять виготовляти 100 трамваїв та 100 тролейбусів або ж електробусів на рік. Наразі ж, в Мінінфраструктури опрацьовують питання залучення кредитних коштів у цій сфері. Механізм їх повернення здійснюватиметься за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів у співвідношенні 50 на 50 відсотків. А погашення відсотків за кредитом відбуватиметься коштом держбюджету. Органи місцевого самоврядування 22 міст, де функціонує міський електротранспорт, висловили готовність щодо придбання на вищезазначених умовах у 2013 році 65 трамвайних вагонів, а у 2014 році – ще 89 одиниць. До речі, «Електронмаш» цілком спроможний виконати замовлення на нові трамваї й решти обласних центрів Західної України, котрі наразі ще не мають власного трамвайного сполучення, але виявлять зацікавленість у розбудові й у себе цього різновиду громадського транспорту.