Секрети гарячого водопостачання для жителів Ужгорода «малоактуальні»

Так як централізованої гарячої води в обласному центрі Закарпаття немає вже давно і коли вона знову з’явиться — невідомо...

Все більш популярними в Україні стають розмови про неналежну якість житлово-комунальних послуг, про їх високу вартість. Разом з тим середньостатистичний українець мало що знає про те, що є критерієм якості комунальних послуг та нормами споживання.

Редакція «У.К.» спробувала розібратися в нюансах гарячого водопостачання по-українськи.

До 2000 року норми споживання гарячої води застосовувалися з урахуванням нормативної температури води 55ºС на гаряче водопостачання житлових і громадських будівель і комунальних підприємств відповідно до норм витрат палива та теплової енергії на опалення житлових та громадських споруд, а також на господарсько-побутові потреби в Україні, затверджені Держкомітетом по житлово-комунальному господарству. Згідно з постановою Кабінету Міністрів «Про затвердження Правил надання послуг з водо-, теплопостачання та водовідведення» нормативна температура гарячої води у точці розбору склала 50ºС. В даний час дана постанова втратила чинність, але прийнято ряд нормативно-правових актів, які передбачають нормативну температуру гарячої води не нижче 50ºС, а саме постанова Кабміну № 630.

Читайте також: Відсутність гарячої води - ознака літа

За способом подачі водяні системи теплопостачання поділяються на закриті та відкриті.

У закритих системах воду з теплових мереж використовують тільки як енергоносій у теплообмінниках для підігріву холодної водопровідної води, що надходить у місцеву систему гарячого водопостачання. Подача води на гаряче водопостачання в закритих системах теплопостачання здійснюється через водяні теплообмінники. У відкритих системах вода безпосередньо з теплової мережі забирається для приготування та подачі її в систему гарячого водопостачання споживача. У відкритих системах теплопостачання вода відбирається безпосередньо з теплової мережі.

Гаряче водопостачання призначене для задоволення гігієнічних та побутових потреб населення у воді з підвищеною (до 75ºС) температурою. Такою водою, званої «побутової», забезпечуються будівлі з проживанням людей (житлові будинки, гуртожитки, готелі), більшість суспільно-комунальних будівель (лікарні, поліклініки, лазні, пральні, дитячі установи, підприємства громадського харчування і т. п.), а також промислові будівлі та споруди з технологічними і гігієнічними (в битовка) споживанням гарячої води. У найбільш простому вигляді місцева система гарячого водопостачання складається з водоподогревательной установки і трубопроводів для транспортування гарячої води до водорозбірних приладів.

Читайте також: Україну виведуть на чисту воду

Системи гарячого водопостачання бувають:

- Централізовані. Одна підігрівальні установка обслуговує як мінімум одну будівлю, а в багатьох випадках навіть кілька будівель в межах одного кварталу (мікрорайону) або селища.

- Децентралізовані. Приготування гарячої води відбувається поблизу водорозбірних приладів (на місці споживання) і здійснюється дрібними генераторами тепла: газовими нагрівачами, дров'яними колонками і т. п.

Класифікація систем гарячого водопостачання:

Бесціркуляціонние системи є найбільш простими за устроєм і дешевими за первісною вартістю. Складаються тільки з подаючих трубопроводів. Основний недолік таких систем полягає в охолодженні води в трубопроводах при перервах в водорозбору або його малою величиною. Відкриваючи кран після перерви в водорозбору, споживач отримує воду із зниженою температурою і починає зливати цю воду в каналізацію до появи води з потрібної йому температурою. Такі сливи при загальному погіршенні забезпечення споживача гарячою водою призводять до перевантаження каналізації і марним втрат води і тепла. Через зазначених недоліків бесціркуляціонние системи влаштовують тільки в тих випадках, коли можливі сливи води в каналізацію невеликі, а саме: при тривалому безперервному розборі води (у лазнях, у технологічних установках) і при малому протязі мережі.

Циркуляційні системи застосовуються там де вимагається безперервне забезпечення споживачів гарячою водою (житлові будинки, лікарні, поліклініки і т. п.). У таких системах при відсутності водорозбору знаходиться в трубах вода не зупиняється, а безперервно переміщується, проходячи через підігрівач, чим забезпечується задана температура води поблизу точок водорозбору. У системах з поверхневими підігрівачами циркуляція, як правило, забезпечується відцентровими насосами. В окремих випадках циркуляція води в системах гарячого водопостачання може забезпечуватися дією гравітаційних сил, що доцільно в дрібних системах або в системах багатоповерхових і малопротяженних будівель (у будівлях типу «вежа») при додатковій забудові такими будівлями житлових кварталів і неможливості (чи нераціональності) приєднання їх систем гарячого водопостачання до існуючих квартальним системам.

Читайте також: Вода у борговій ямі

Експерти вважають, що вирішення проблеми забезпечення гарячою водою полягає в усуненні ланцюжка посередників між виробником і споживачем. Слід сформувати таку законодавчу базу, вважають експерти, щоб між виробником і споживачем гарячої води полягали прямі договори. Це дозволить споживачеві мінімізувати вартість споживаного продукту в прямих відносинах купівлі-продажу, мати можливість пред'явити претензії безпосередньо до виробника товару щодо якості гарячої води, її своєчасної та в повному обсязі подачі, а також посилити відповідальність за несвоєчасну оплату спожитого продукту.

У свою чергу, виробнику це дасть можливість компенсувати всі власні витрати з виробництва, транспортування, передачі гарячої води, контролювати розрахунки за спожиту продукцію, а в разі несплати на законодавчому рівні мати можливість відключати неплатників або обмежувати їм постачання гарячої води, а також відповідати за весь процес від виробництва до доставки гарячої води до безпосереднього споживача. Цей механізм значно спростить процеси стягнень заборгованості за спожиту продукцію та перерахунків у разі несвоєчасної або наданої не в повному обсязі подачі гарячої води. Саме усунення ланцюжка посередників між виробником послуги та її споживачем і буде стимулювати першого до підвищення якості наданої послуги, а другого - до своєчасності платежів.

Анастасія Люк, "Україна комунальна"

Ужгород — "необитаемый остров" для людей із "штучною ниркою"


07 вересня 2012, 11:07
KARPATNEWS.in.ua — Усі новини Ужгорода, Мукачева, Закарпаття та України

Сподобалась новина? Підтримай KarpatNews натиснувши "Подобається"!

Інші публікації

У тренді

karpatnews

Використання будь-яких матеріалів, що розміщені на сайті, дозволяється за умови посилання на karpatnews.in.ua

Інтернет-видання можуть використовувати матеріали сайту, розміщувати відео за умови гіперпосилання на karpatnews.in.ua

© Новини Закарпаття, Ужгорода, Мукачева та України на KarpatNews. All Rights Reserved.