Українці все більше скупляються в інтернеті

foto

Після техніки та одягу черга дійшла до продуктів

Український шопінг все більше йде в мережу. За даними порталу онлайн-торгівлі Prom.ua, за перше півріччя 2017 роки українці витратили на покупки в інтернеті 6 млрд грн, закупивши там на 44% більше товарів, ніж торік.

ТЕНДЕНЦІЇ. Найактивнішими стали інтернет-підприємці з Харкова – за рік вони відправили 239 тис. посилок по всій країні. На другому місці – Київ (238 тис.), на третьому – Одеса (149 тис.). Львів'яни, незважаючи на невеликі обсяги онлайн-торгівлі (всього 37 тис.), інтенсивніше за інших освоюють ринок: за рік підприємців там стало на 11% більше (в інших містах приріст 7-8%).

Стосовно торгових потоків, то найбільше товарів йде з Харкова до Києва (126 тис. замовлень), з Києва до Одеси (83 тис.) і з Одеси до Києва (80 тис.). "Ключові товаропотоки крім столиці утворюються в тих містах, де знаходяться найбільші оптово-роздрібні ринки – "Барабашово" (Харків) і "Сьомий кілометр" (Одеса)", – пояснюють аналітики.

При цьому на ринку онлайн-комерції 2017-го зазначають нові тренди товарів. "Одяг, техніка і товари для будинку були головними двигунами зростання онлайн-комерції в останні кілька років. Зараз їм на зміну приходять нові перспективні напрямки – торгівля продуктами, інструментами, книгами, товарами для хобі, а також краси та здоров'я, – зазначає експерт Іван Кравець. – Продавцям потрібно вчасно зрозуміти зміни в потребах покупців, налагодити відносини з постачальниками і оперативно надати потрібний товар, коли попит різко зросте".

ЧИМ ЗАБЕЗПЕЧУЮТЬ. У Києва часто замовляють медінструменти, рукавички, вітаміни, стоматологічні матеріали, голки, шприци і пластирі. В середньому одна компанія, наприклад, на рукавичках заробляє 13 тис. грн на рік. Одесити поставляють до інших регіони сукні, кросівки, футболки, сумочки і білизну. Товарообіг компанії, що продає тільки жіночі сукні, може становити 60,5 тис. грн на рік. Харків'яни продають кондитерські інструменти, засоби для прання, постільну білизну та саджанці. На одних тільки кондитерських інструментах компанія може заробити близько 17 тис. грн. А в Дніпрі замовляють запчастини, ліхтарі, мотокоси, шліфувальні машини, дрилі і шуруповерти. За рік фірма може заробити на запчастинах 21 тис. грн. Львів спеціалізується на поставках кави, шоколаду та інгредієнтів для випічки (борошно, дріжджі, закваски). На каві тут можна "підняти" на рік до 64,5 тис. грн. Продавці при цьому зазначають, що на попит часто впливають сезонні фактори.

"Влітку зростає попит на спеції і прянощі, особливо на приправи для м'яса і шашлику, а також консервації. Покупці роблять великі замовлення на початку червня, перед тим як вирушити на дачу. Взимку дуже популярні натуральні чаї, імбир, а також спеції для глінтвейну" , – говорить власник інтернет-магазину Федір Шарапов.

ЧИМ ЗАПАСАЮТЬСЯ. Кияни активно купують сукні, білизну, туніки, блузки, кеди. Середній чек за одну сукню – 528 грн, а за пару взуття – 1000 грн. Одесити переважно замовляють каву, витрачаючи на одне замовлення в середньому 876 грн. Харків'яни купують медтовари (на рукавички в середньому витрачають 345 грн, а на вітаміни – 527 грн). До ТОП найпопулярніших покупок львів'ян входять диски, шини, запчастини, масла (середній чек за автодзеркала і комплектуючі – 430 грн, а на шини та диски – 3107 грн). Не падає попит і на будматеріали.

"На них сезонність не так сильно впливає, на відміну від підвищення курсу. Інструменти купують завжди, взимку більше для внутрішніх робіт, а влітку – для зовнішніх. Але цього року через холодне літо попит знизився", – говорить власник інтернет-магазину Валентин Гончаров. Жителі Дніпра активно купують смартфони і чохли до них (середній чек на чохол – 106 грн, на смартфон – 2845 грн).

ПРЯЖА З ОДЕСИ ТА ІГРАШКИ ЗІ ЛЬВОВА

Ще один тренд онлайн-торгівлі сьогодні – продаж виробів ручної роботи. Як пояснили нам фахівці однієї з хендмейд-майданчиків, найпопулярніший напрям – створення прикрас.

"Такі вироби займають 22% ринку хендмейд. Зате серед покупців найбільше користуються попитом аксесуари і сумки – 27% замовлень, а вже на другому місці – прикраси та товари для дому – по 16% замовлень за рік", – говорять в компанії.

Більшість авторських виробів на майданчику (40% від загальної кількості) змайстрували кияни. Причому в рівній мірі популярні прикраси, аксесуари та сумки, товари для будинку: "Традиційно попит на таку продукцію в столиці на 80% вище, ніж в інших містах. Другий за активністю – Харків. Найчастіше у них замовляють прикраси. В Одесі чверть від всіх замовлень становлять матеріали для творчості (пряжа, папір, заготовки). У Львові місцеві майстри спеціалізуються на листівках, статуетках і авторських іграшках. Але їх вироби становлять тільки 5%. Виробів майстрів з Дніпра трохи більше – 7,5%".

Джерело: Сегодня


Інші публікації

У тренді

karpatnews

Використання будь-яких матеріалів, що розміщені на сайті, дозволяється за умови посилання на karpatnews.in.ua

Інтернет-видання можуть використовувати матеріали сайту, розміщувати відео за умови гіперпосилання на karpatnews.in.ua

© Новини Закарпаття, Ужгорода, Мукачева та України на KarpatNews. All Rights Reserved.