»Укрпошта» різко піднімає тариф на доставку друкованих ЗМІ: чим це загрожує
Фахівці вважають рішення про збільшення тарифів авральним, непродуманим і хаотичним
Українські видавці преси б'ють на сполох: "Укрпошта" планує з 1 липня підняти вартість своїх послуг на доставку друкованої продукції більш ніж на 50%. Таке раптове підвищення може негативно позначитися на роботі всіх друкованих видань в Україні, а читачі ризикують залишитися без улюблених газет і журналів. Видавці вже звернулися до Кабміну з листом, щоб підвищення тарифів впроваджувалося поетапно і обдумано.
В "Укрпошті" вирішили підняти тарифи на низку послуг з середини літа цього року. Чиновники цього держпідприємства повідомили видавцям, що тарифи на доставку друкованих ЗМІ зростуть більш як на 50%. Також планують підняти розцінки і на оформлення поштових замовлень, від якого безпосередньо залежить вартість доставки газет читачам. Наскільки піднімуть цей тариф, на підприємстві поки що не говорять. В "Укрпошті" лише пояснюють, що збільшення тарифів пов'язане зі збільшенням мінімальної зарплати в країні.
"Рішення про збільшення тарифів на доставку друкованих ЗМІ я б назвав авральним, непродуманим і хаотичним. Це потягне за собою подорожчання преси, – сказав "Сегодня" Олексій Погорєлов, гендиректор Української асоціації медіабізнесу (УАМБ). – Ніхто не провів підготовчої роботи з видавцями, не прорахував можливі ризики і компенсації. Видавців просто поставили перед фактом. Нові тарифи ще не пройшли обговорення і поки що офіційно не затверджені, і знаходяться на розгляді в Мінінфраструктури. Але територіальні відділення "Укрпошти" вже вимагають від видавців терміново надати ціни на підписку видань на друге півріччя 2017 року, оскільки вже через місяць загальний Каталог, за яким проводиться підписка на пресу, має бути надрукований і поширений в усіх відділеннях зв'язку. Але, не знаючи досконально всіх тарифів, видавці просто не зможуть цього зробити, що зв'язує руки всім маркетологам компаній. Вони не можуть прорахувати реальну вартість продукції з урахуванням підвищених тарифів від "Укрпошти". Іншими словами, це ставить під загрозу всю кампанію з підписки".
За словами Погорєлова, в умовах економічної кризи в Україні різке збільшення вартості послуг від монополіста зробить пресу недоступною для більшості населення країни. "Ніхто не дає гарантії, що якість доставки преси стане краще після збільшення тарифів. Видавці вже звернулися до Кабміну з проханням відкласти можливе подорожчання. Його розумніше провести поетапно, прорахувавши всі можливі ризики для передплатників. Як варіант – з початку наступного року", – вважає Погорєлов.
В "Укрпошті" нас запевнили, що вони прислухаються до всіх пропозицій від видавців і дадуть аргументовані відповіді. Втім, ці гасла про готовність до діалогу і наміри покращувати якість послуг видавці чують не один рік, але реальних дій як не було, так і немає.