Неграмотність обійдеться світовій економіці в $ 1,4 трлн в 2015 році
Майже 800 млн людей по всьому світу не можуть читати або писати і знаходяться в "порочному колі бідності", йдеться в доповіді Всесвітнього фонду грамотності.
Більш 796 мільйонів людей у світі або повністю неграмотні (не можуть читати або писати), або "функціонально" неграмотні (не можуть прочитати інструкцію до медпрепарату), повідомляє британське видання The Guardian з посиланням на доповідь Світового фонду грамотності.
Експерти стверджують, що люди багатих і бідних країн опинилися "в пастці циклу бідності з обмеженими можливостями для працевлаштування або отримання доходу" через неписьменність.
Дослідники використовували формулу, розроблену в ООН, яка бере до уваги розмір і структуру економік різних країн. Формула розраховує вартість неграмотноісті в країнах - 0,5% від ВВП, а в країнах з економікою, що розвивається, таких як Китай і Індія – 1,2%. У розвинених країнах вона досягає 2% від ВВП.
Ці оцінки показують низький рівень витрат на соціальні послуги, такі як добробут, здоров'я і систему правосуддя в менш розвинених країнах.
Це означає, що країни з найбільшим ВВП, за оцінками, несуть великі втрати через неграмотність громадян. Багаті країни втрачають близько $ 898 мільярдів щороку через робочої сили, неосвіченість цих людей зменшує ефективність бізнесу, в той час як економіки, що розвиваються, втрачають $ 294 млрд, йдеться в доповіді.
США, за прогнозами, втратить $ 362,49 млрд в 2015 році, більш ніж будь яка інша країна. За ними – Китай, який понесе збитки в $ 134,54 млрд, далі Японія з $ 84,21 млрд.
Великобританія втратить $ 57 млрд. Для порівняння в таких країнах, як Бангладеш – збитки будуть на рівні $ 1 млрд, а в Анголі - $ 530 млн.
У доповіді говориться, що неграмотні люди заробляють на 42% менше, ніж ті, які вміють читати і писати. Але крім того, така людина терпить свої збитки, оскільки її неграмотність може призвести до погіршення здоров'я, гігієни та харчування, до нещасних випадків.
Сьогодні близько 57 млн дітей немає доступу до початкової шкільної освіти. При цьому, рівень грамотності серед молодих людей у віці від 15 до 24 років збільшився з 83% в 1990 році до 91% у цьому році, говориться в доповіді.