Протягом року в Україні відкрилися близько 100 нових готельних закладів і з'явилося 7 нових ринкових операторів, повідомляє Delo.ua.

2 липня на HR Wisdom Summit дізнайтеся про ефективне та стратегічне партнерство між керівником і тим, хто створює бізнес-цінності завдяки управлінню талантами

На четвертий рік війни готельний ринок України нетільки демонструє ознаки стабілізації а й переживає глибоку трансформацію.

З одного боку, сектор гостинності зазнав значних втрат — це включає систематичні пошкодження та знищення готелів, інженерних об'єктів, аеропортів, електростанцій і водосховищ. Крім того, туристичні потоки значно зменшилися, і загалом країна стикається з серйозними обмеженнями у реалізації свого туристичного потенціалу.

З іншого боку, ринкова структура зазнає значних змін, виникає нова логіка розвитку, попиту та інвестицій. Кількість нових об'єктів зростає, внутрішній туризм стабілізується, а також з'являються сучасні інвестиційні формати, такі як апарт-готелі та котеджні комплекси.

Протягом минулого року було зведено 96 нових обʼєктів, а також з'явилися нові учасники на ринку, згідно з інформацією, оприлюдненою Delo.ua з посиланням на дослідження "Огляд готельного ринку України 2025" від Ribas Hotels Group.

Згідно з проведеним дослідженням, відновлення сектора відбувається поступово, хоча і не рівномірно, з акцентом на безпечні території, внутрішній туризм та адаптивні моделі розміщення. Це є сигналом для інвесторів: готельна нерухомість в Україні має потенціал як перспективний актив, враховуючи довгострокову прибутковість, регіональну диверсифікацію та стратегічне розташування після досягнення перемоги.

Згідно з інформацією, наданою Державним агентством розвитку туризму (ДАРТ), наприкінці 2024 року кількість платників податків у сфері туризму зросла на 7%. Проте цей показник все ще нижчий, ніж у 2021 році, де зафіксовано зниження на 20%. У цілому, туристичний збір в Україні минулого року становив 273 мільйони гривень, що на 23% перевищує результати 2023 року.

Одним з ключових індикаторів відновлення ринку є збільшення доходів місцевих бюджетів, зазначає в коментарі для Delo.ua Артур Лупашко, засновник компаній Ribas Hotels Group.

"Найвищі доходи були зафіксовані в Києві та Київській області — понад 65 мільйонів гривень, а також у Львівській області (47 мільйонів гривень), Івано-Франківській (33 мільйони гривень), Черкаській (23,5 мільйона гривень) і Закарпатській (23 мільйони гривень). Ці показники свідчать про активний внутрішній ринок, збережену мобільність та важливість туристичної інфраструктури, навіть в умовах війни", — підкреслив Лупашко.

Найбільш активно відновлюють свою діяльність готелі, які забезпечують 66,5% усіх надходжень від туристичної індустрії до державного бюджету. У національній валюті їх доходи перевищили рівень 2021 року на 51,65%. Схожі позитивні тенденції спостерігаються також у інших типів засобів тимчасового розміщення, таких як пансіонати, реабілітаційні центри, кемпінги, а також у послугах туристичних операторів.

За останній рік зафіксоване поступове повернення іноземного туризму. У 2024 році Україну відвідали понад 2,5 млн іноземців -- на 4,1% більше, ніж торік. "Зазвичай після масштабних потрясінь -- таких як світова економічна криза, анексія АР Крим чи пандемія -- міжнародний туризм в Україну майже повністю відновлюється до попередніх пікових показників за 5-6 років", - наголошують аналітики.

Кількісний сектор ринку гостинності в Україні зазнав значних змін. Розвиток готельної нерухомості в більш безпечних та туристично привабливих західних регіонах, а також відновлення або відкриття деяких закладів призвели до зростання загальної кількості колективних засобів розміщення на 96 об'єктів за підсумками 2024 року.

У надзвичайно складних умовах українська гостинність продовжує набирати обертів: кількість платників податків у сфері туризму поступово зростає, а міжнародні готельні бренди, такі як "Radisson", "Hyatt", "InterContinental", "Accor", "Wyndham", "Hilton" та "Rixwell", активно працюють. Водночас національні оператори, включаючи "Optima Hotels", "Ribas Hotels", "Premier Hotels and Resorts", "Maestro Hotel Management", "Senator Hotels" та "Vertex Hotel Group", також адаптуються до нових реалій та розширюють свою діяльність.

Протягом років конфлікту зросла популярність апарт-готелів та котеджних комплексів, зокрема таких перспективних варіантів, як кондо-готелі та житлові котеджні містечка. Ці формати вважаються привабливими для інвесторів-індивідуалів.

Заплановано запуск нових девелоперських ініціатив, зокрема в більш захищених західних областях та курортних місцевостях.

Спостерігається окремий тренд, що характеризується зростаючим інтересом до відновлення масштабних санаторіїв, пансіонатів та будинків відпочинку, які стали морально застарілими з часів СРСР. Мета цих ініціатив полягає в створенні сучасної медичної інфраструктури та реабілітації військових, які отримали поранення під час бойових дій. Очікується, що такі проєкти залучать значні інвестиції та міжнародні гранти.

Готельна інфраструктура України зазнала часткових пошкоджень. Згідно з даними аналітиків, в Україні були знищені або пошкоджені щонайменше 22 значні готельні заклади, розташовані в таких містах, як Київ, Харків, Одеса та її околиці, Херсон, Запоріжжя, Кривий Ріг, Чернігів, Миколаїв, Краматорськ і Львів. Крім того, численні менші готелі в різних регіонах також постраждали внаслідок руйнувань.

Крім того, стан численних готелів у відомих курортних зонах на тимчасово окупованих територіях, таких як Бердянськ, Генічеськ, Залізний Порт та Скадовськ, залишається невідомим. Саме в південних областях України, які піддаються щоденним обстрілам, зосереджена значна частина відпочинкової інфраструктури — готелів і санаторіїв.

До війни колективні засоби розміщення на території України були розподілені нерівномірно.

У першу чергу прослідковується виражена концентрація у регіонах морського дозвілля та літнього відпочинку на Чорному та Азовському морях: Одеська, Запорізька, Миколаївська, Херсонська області - сукупно 1 399 об'єктів або 34%.

По-друге, в цих регіонах зосереджені основні сфери бізнесу, освіти та промисловості: Київ, Дніпро та Харків разом мають 585 об'єктів, що становить 14,2%.

По-третє, це рекреаційні регіони гірського туризму та відпочинку, спортивних лиж, реабілітаційно-лікувальних баз: Львівська, Івано-Франківська область сукупно 611 об'єктів або 14,8%.

У 2025 році спостерігається зростання попиту на національних операторів у регіонах з підвищеним рівнем безпеки, таких як обласні центри та відомі туристичні курорти.

Серед активних національних готельних мереж в Україні найбільшу кількість готелів представляють "Optima Hotels" з 59 закладами, "Ribas Hotels" з 21 готелем, "Premier Hotels and Resorts" з 13, а також "Maestro Hotel Management" з 11 об'єктами. "Senator Hotels" і "Vertex Hotel Group" керують по 4 готелям кожна.

Крім того, здобувши досвід у сфері кризового управління, українські готельні мережі починають активну експансію на міжнародному ринку, орієнтуючись на країни, такі як Вірменія, Казахстан, Узбекистан, Грузія, Польща, Угорщина, Індонезія та Кіпр. Серед цих мереж особливо виділяються "Reikartz", "Premier Hotels" та "Ribas Hotels".

В Україні активно працюють мережеві готельні бренди, які управляються міжнародними компаніями, такими як "Radisson", "Hyatt", "InterContinental", "Accor", "Wyndham", "Hilton" та "Rixwell". Проте деякі заклади вирішили припинити співпрацю з іноземними операторами. Наприклад, готелі "Aloft" та "Four Points By Sheraton Zaporozhye" від "Marriott", а також "Брістоль Одеса", що належить до "Starwood Hotels", змінили свій статус. Єдиний готель "Best Western Plus Market Square Львів" тепер управляється українською компанією "Maestro Hotel Management".

Міжнародна присутність у регіонах є вкрай обмеженою: з 22 наявних транснаціональних готелів у Києві розташовано 14 (67%), у Львові — 3 (14%), в Одесі — 2 (9%), у Трускавці — 1 (4,8%), а на курорті Буковель — також 1 (4,8%).

Одночасно експерти зазначають, що навіть у часи інтенсивних військових дій в державі, кількість іноземних туристів не лише відновлюється, але й демонструє тенденцію до зростання.

Очікується, що після завершення війни структура іноземного туризму продовжить трансформуватися і кардинально зміниться: відвідувачі з Європейського Союзу, цивілізованих країн світу та дружніх націй країн СНД повністю витіснять представників рф і рб, наголошуть аналітики.

По завершенню війни прогнозується відновлення роботи готельних закладів, суттєве збільшення попиту, а також приплив інвестицій і міжнародних грантових коштів.

Інші публікації

У тренді

karpatnews

Використання будь-яких матеріалів, що розміщені на сайті, дозволяється за умови посилання на karpatnews.in.ua

Інтернет-видання можуть використовувати матеріали сайту, розміщувати відео за умови гіперпосилання на karpatnews.in.ua

© Новини Закарпаття, Ужгорода, Мукачева та України на KarpatNews. All Rights Reserved.