Автомобільна міграція в Україні: які напрямки обирають вживані легкові автомобілі після продажу -- Delo.ua
Зазначається, що ці процеси -- своєрідна внутрішня логістика ринку. Вони відображають не лише активність споживачів, а й глибші тенденції: рівень попиту, насиченість автопарку, доступність сервісу та навіть соціально-економічну мобільність мешканців регіонів.
Дослідження змін у власниках автомобілів у першій половині 2025 року (з січня до середини червня) демонструє, як відбувається перерозподіл автопарку по регіонах країни.
Київська область виявилася найбільшим "донором" внутрішнього ринку: понад 75% усіх авто, які були продані в регіоні, виїхали в інші області. Це унікальна ситуація, яка може свідчити про те, що область відіграє роль логістичного або оптового хабу. Частково це пояснюється високою концентрацією дилерів, великим обсягом комерційного імпорту і близькістю до столиці.
Інша крайність спостерігається в Чернівецькій області, де більше 81% автомобілів залишаються в межах регіону. Тут функціонує досить закритий внутрішній ринок з низьким показником "відтоку". Подібна картина спостерігається також у Тернопільській, Хмельницькій, Одеській та Закарпатській областях.
Цікаво зазначити, що місто Київ та Львівська область, які завжди вирізняються значними обсягами транспортних перевезень, мають помірний рівень міграції: у Києві залишаються 63% автомобілів, а у Львові – трохи більше 63%. Це свідчить про високий попит у цих місцях та стабільність транспортного потоку.
Донецька та Херсонська області вирізняються значним відсотком "переселених" автомобілів. Наприклад, у Херсонській області більше 40% усіх угод пов'язані з автомобілями, які прибули з інших регіонів. Цей феномен може бути зумовлений відкладеним попитом, змінами у складі населення або ж втратою частини місцевого автопарку через бойові дії та окупацію.
Також слід звернути увагу на Дніпропетровську, Харківську, Житомирську та Полтавську області, де внутрішній ринок автомобілів має досить стабільну ситуацію. Тут переважають "місцеві" угоди, а частка автомобілів, що прибувають і вибувають, близька до загальнонаціонального середнього показника.
Нагадуємо, що середній вік легкових автомобілів, які отримують нових власників на внутрішньому ринку України, дорівнює приблизно 16 років. У той же час, імпортовані вживані автомобілі є практично вдвічі молодшими, їхній середній вік становить 9,6 року.