За словами Бабака, попит на вступ до вищих навчальних закладів України залишається незмінним, незважаючи на військові обставини.
Голова комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій Сергій Бабак висловив переконання, що зацікавленість до української освіти залишається на високому рівні. Він зазначив, що кількість абітурієнтів, які прагнуть вступити до вищих навчальних закладів України, залишається стабільною, незважаючи на складні умови війни.
"Цьогорічний НМТ, як і кожен попередній, опинився у центрі гучних заяв, емоційних висновків та публічних міфів. Одні писали, що "навіть носії мови не можуть скласти тест з англійської", інші пророкували провал прифронтових регіонів і масовий відтік випускників за кордон", - написав Бабак в телеграм-каналі, де наводить аргументи на спростування цих так званих міфів.
Він підкреслив, що відсоток дітей, які отримали понад 150 балів на НМТ з англійської мови, варіюється від 36% у Миколаївській області до 56% серед учасників за кордоном, а в цілому по Україні цей показник становить 44,6% (47 776 абітурієнтів).
Він зазначив, що середній час виконання НМТ з англійської мови склав 39 хвилин. Кількість учнів, які отримали максимальний бал у 200, становить 765, що складає 0,6% від загальної кількості. Лише 2,3% учасників не змогли успішно пройти тест.
Щодо поширеного "міфу" про те, що інтерес до навчання в Україні знижується, а діти прагнуть виїжджати на навчання за кордон, Бабак навів цікаву статистику. У 2024 році в основній сесії НМТ взяли участь 283 370 осіб, тоді як у 2025 році ця цифра зросла до 284 343 учасників. У той же час, кількість учнів, які отримали свідоцтво про повну загальну середню освіту, у 2024 році становила 230 612, а в 2025 році зросла до 236 500 учнів.
"Цифри свідчать, що кількість учасників НМТ стабільно перевищує кількість цьогорічних випускників, тобто тест складають не лише учні, які закінчили 11 клас у поточному році. Також, бачимо, що інтерес до української освіти не зменшується. Навпаки, кількість охочих вступати до вишів України залишається стабільною навіть у воєнних умовах, адже НМТ - це цілеспрямований крок для вступу саме до українських ЗВО. Його не складають ті, хто планує навчання виключно за кордоном", - написав голова комітету.
Щодо тато, що начебто в прифронтові регіони НМТ складають гірше за "безпечні" регіони, Бабак зазначив, що, до прикладу: Запорізька область показала кращі результати з математики, ніж Закарпатська чи Полтавська; Харківська, Чернігівська, Сумська області випередили кілька тилових регіонів - Івано-Франківську, Житомирську, Чернівецьку, Кіровоградську; Дніпропетровська і Миколаївська області за показниками стабільно тримаються у середньому по країні.
Згідно з наявною інформацією, у 2025 році Національний мультипредметний тест (НМТ) передбачає оцінювання з обов'язкових навчальних дисциплін, таких як "українська мова", "математика" та "історія України", а також з одного предмета на вибір, до якого входять "іноземна мова", "біологія", "географія", "фізика", "хімія" або "українська література". Тест з історії України охоплюватиме весь курс, починаючи з давніх часів і до сучасності. Процес тестування проходитиме в основні та додаткові сесії: основні сесії заплановані з 14 травня по 25 червня, а додаткові – з 14 по 25 липня.
Загалом на НМТ 2025 року зареєструвалися 317 083 учасники, що більше, ніж у 2024 році. Із зареєстрованих цього року 236 529 -- цьогорічні випускники. Інші -- це вступники, які повертаються до вищої освіти після перерви, уже у віці понад 18 років.
Раніше УЦОЯО спростував інформацію, яка активно поширювалася в соціальних мережах, щодо змісту НМТ з історії України, а також висловився про складність і "відрив" від реальності НМТ з математики. Окрім того, було зазначено, що НМТ з англійської мови є надто складним. В організації також підкреслили, що в жодній з підбірок тестових завдань НМТ з англійської мови немає запитань з IELTS або інших міжнародних тестувань.
За результатами основних сесій НМТ-2025 2,4 тис. абітурієнтів здобули 200 балів хоча б з одного предмета, 250 учасників отримали максимальний бал із двох предметів, 31 учасник -- з трьох, а троє із них отримали 200 балів з усіх чотирьох предметів.