Онлайн-тестування учасників Всеукраїнського конкурсу «Учитель року−2015» провели в Хусті (ФОТО)
У місті над Тисою конкурс розпочався заочним знайомством журі з роботами учасників. Педагоги підготували опис власного досвіду, портфоліо, цикли уроків. Особливу увагу під час оцінювання звертали на створення та наповнюваність власного блогу вчителя, сайту.
Гордон Драйден, співавтор книги "Революція в навчанні", стверджував: "Виживає не найсильніший і не найрозумніший, а той, хто краще за всіх відгукується на зміни, що відбуваються". Людину, здатну легко адаптуватися в нових інформаційних умовах, слід творити у школі. Зрозуміло, таку особистість може виховати тільки педагог, що крокує в ногу з часом. З метою виявлення майстрів проводиться Всеукраїнський конкурс «Учитель року».
У Хусті конкурс розпочався заочним знайомством журі з роботами учасників. Педагоги підготували опис власного досвіду, портфоліо, цикли уроків. Особливу увагу під час оцінювання звертали на створення та наповнюваність власного блогу вчителя, сайту.
Протягом 1-3 грудня 2014 р. проведено перший етап Всеукраїнського конкурсу "Учитель року-2015".
1 грудня на базі ЗОШ І-ІІІ ст. №5 м. Хуста проведено онлайн-тестування учасників. Уважаю, це найоптимальніший варіант перевірки рівня знань предмета, який викладаєш, адже на результат роботи учасника абсолютно не впливає людський фактор. Для перевірки професійної компетентності вчителів організаторами конкурсу (управління освіти, релігій та у справах національностей виконавчого комітету Хустської міської ради) обрано тести ЗНО з відповідних навчальних предметів. Також 1 грудня проведено жеребкування, у ході якого кожен учасник вибрав для себе тему конкурсного уроку.
3 грудня на базі ЗОШ І-ІІІ ст. №5 м. Хуста (номінація «Хімія») і СШ І-ІІІ ст. №1 ім. А. Волошина (номінація «Українська мова та література») проведено відкриті уроки. Конкурсанти (у тому числі і я) мали змогу відчути себе в екстремальних умовах (урок, який готуєш добу, у чужій школі з незнайомими дітьми хіба інакше назвеш?) і перевірити себе не тільки на рівень професіоналізму, а й на емоційну стійкість. Я проводила урок української мови на тему «Дієприкметниковий зворот. Розділові знаки при дієприкметниковому звороті» у 7 класі. З метою зацікавлення незнайомих дітей вибрала форму ток-шоу в телестудії з використанням прийомів аналізу та конструювання тексту, «шпаргалки», гри, творчої роботи та відеоконференції. Як учитель, можу стверджувати, що із власними учнями, особливо котрих навчаєш не перший рік, працювати легко, адже знаєш їх, можеш спрогнозувати відповідь, реакцію на різні форми та прийоми роботи. Не просто, але дуже цікаво проводити урок із незнайомими учнями: здійснюєш для себе відкриття, по-іншому оцінюєш і власних вихованців, і себе. Усе пізнається в порівнянні.
Завершальним етапом конкурсу стала відеопрезентація конкурсантів, коли вчителі представляли своє творче портфоліо, проводили самоаналіз уроку. Учителям висловили подяку начальник управління освіти, релігій та у справах національностей виконавчого комітету Хустської міської ради Мочарник В. М. та завідувач ММК Луканець С. І.
За рішенням журі (фахівці у різних галузях освіти – працівники управління освіти та ММК) я стала переможцем у номінації "Українська мова та література".
На власному досвіді переконалася: «Учитель року-2015» - це можливість педагогічного самовдосконалення. У мене, як і в кожного вчителя, теж є дошка і крейда. Та навчання давно вже не урок тривалістю 45 хв. Мій учень не уявляє себе без Інтернету і гаджетів. Саме тому допомогаю йому не загубитися в інтернет-просторі, спілкуюся з ним через персональний веб-сайт (http://kalinich.ucoz.ru/), а за умовами конкурсу створила і власний блог (http://olesya12142111.blogspot.com/).
Аналізуючи перший етап, зауважу, що у складних сучасних економіко-політичних умовах часто можна чути нарікання, що зараз змагання зайві. На думку одразу спадають слова Івана Кочерги з драматичної поеми «Свіччине весілля»: «Перш, ніж скаржитися на темряву, запали свою свічку». Прикметним є те, що кожен учитель задоволений участю у конкурсі, незважаючи на копітку роботу та шалений темп конкурсного дня, тому від імені усіх учасників хочу висловити подяку організаторам конкурсу та журі.
Звичайно, можна багато писати, аналізувати, проте не буду вдаватися в подробиці, а скажу одне: участь у конкурсі - це коштовний досвід, що дає змогу поглянути на себе інакше, порівняти власних учнів і ще раз переконатися - до зірок треба йти через терни.
…Замість висновку, перефразую слова В. Сухомлинського: «Будьмо самі шукачами, дослідниками. Якщо не буде вогника у нас, нам ніколи не запалити його в інших».
Ківеждій О. В., учитель української мови та літератури Хустської гімназії-інтернату