Золоті яйця для закарпатців: як з п'ятдесяти перепілок зробити п'ятдесят тисяч
Будь-якому студенту з Ужну під силу закласти великий бізнесовий грунт на перепелиних яйцях.
За для того, щоб реалізувати себе в бізнесі, варто шукати шляхи розвитку. Хоча на початку 90-х перепелиний бізнес більше скидався на хобі. Старт бізнесу обійдеться в сто доларів за стелаж з клітинами, п'ятсот гривень за птахів і сто гривень за мішок корму на місяць, - Олег Соліпенко.
Перші перепілки жили практично на правах домашніх улюбленців. Олег розмістив їх у підсобному приміщенні офісу, розташованому в дев'ятиповерховому житловому будинку та належить його батькові. "Я приїжджав туди вранці, перед інститутом, дивився, чи все в порядку з птахами, а потім приїжджав після інституту і годував, прибирав, регулював температуру - загалом, робив усе необхідне по догляду за птахами", - розповідає Олег. На перших порах він обходився без помічників - тільки іноді, коли молодий студент не встигав заїхати до птахів фізично, просив допомогти родичів.
На "пташиних правах" перепілки прожили близько трьох місяців, потім з рідного містечка Олега, Новояворска, переселилися у великий сарай, розміщений біля будинку його бабусі в селищі Каменобродської.
Незважаючи на те, що п'ятдесят птахів розмножилися до того часу до півтори тисячі, перепелячий бізнес продовжував жити на дотації від інших занять Олега, який жив "на три міста" - між кількома роботами та інститутом.
"Тоді я вчився і займався ще двома проектами, які мене годували. З клієнтами зустрічався між парами, потім їхав до бабусі займатися птахами", - згадує Олег.
Скоротити кількість справ йому довелося не по своїй волі: прийнятий у 2010-му році Податковий кодекс змінив правила надання фінансових послуг підприємцями, і щоб не бути вимушеним переступати закон, але при цьому і не нести збитки, Олегу Сопіленко довелося відмовитися від інших робіт та інвестувати в перепілок всі накопичені до цього заощадження.
Купивши частина потужностей колгоспу в Каменобродської, він зайнявся переобладнанням телятників, покупкою устаткування і уклав договір з заводом "Ніжинсільмаш", на яких були виготовлені спеціальні виробничі лінії для перепілок.
Легкий збут
"Золотими" перепілки Олега стали з легкої руки одного з його партнерів. "Він захоплювався фен-шуем і переконав мене, що в назві має бути щось, що нагадує про гроші або золоті", - сміється Сопіленко. Судячи з успішності розвитку компанії, з назвою друг не промахнувся.
Незважаючи на те, що розведення перепілок - один з бізнесів, які часто радять в мережі бізнесменам, Олег Сопіленко застерігає братися за нього не подумавши: "Це красиво звучить тільки в статтях -" золоті яйця "," легкий бізнес ". Насправді , тут є безліч підводних каменів, які потрібно враховувати ". Щоб птахи добре неслися, в пташнику повинен бути правильно підібраний світло, відрегульовано рух повітря і температурний режим. Годувати птахів потрібно правильним комбікормом і не забувати про воду - загалом, поки розберешся, наб'єш не одну гулю, застерігає Сопіленко.
Але зате розібравшись, знайти збут на продукцію досить просто. "Коли ми тільки починали працювати, яєць на ринку практично не було, і я продавав їх у кілька магазинів, які брали їх оптом. Тим більше, що в роздріб часу продавати у мене все одно не було", - згадує Сопіленко. Першими продукцію молодого підприємця брали львівські супермаркети, трохи більше ніж через рік був укладений контракт з мережею МЕТРО.
На маркетинг компанія витрачає приблизно 5% від свого обороту, переважно рекламуючи свою продукцію всередині магазинів за допомогою флаєрів, рекламних носіїв, оголошень по радіо. "Доктору Комаровському, щоб він сказав, що яйця - дуже корисний продукт, ми, звичайно, не платимо. Але клієнтам у магазині треба нагадувати про продукт", - сміється Сопіленко. Хоча, за його словами, в Україні вже є культура споживання перепелиних яєць, які якщо ще й не увійшли в повсякденний раціон всіх і кожного, то вже перестали бути делікатесом або екзотикою.
У 2013 році ринок взагалі зробив різкий стрибок. Як не дивно, завдяки виводу на ринок горілки "Перепілка", власники якої ще не почавши рекламувати себе, випустили рекламний ролик, в якому одягнений у білий халат людина випиває з тостом "На здоров'я" перепелине яйце, після чого через весь екран пробігає перепілка. Невідомо, як асоціація з яйцями вплинула на продаж горілки, але продажу яєць зросли після цього в п'ять разів.
Якщо в листопаді "Золота перепілочка" продавала приблизно 600 тисяч яєць на місяць, то зараз - 350-400 тисяч (погіршення економічної ситуації в зв'язку з минулою революцією і теперішніми конфліктами на сході країни знизило попит на яйця). Однак Олег сподівається повернутися як мінімум до "дореволюційним" показниками як тільки ситуація в країні стабілізується.
Попутні ринки
"У нас на фермі зараз 50 тисяч несучок, і раз на два місяці ми починаємо вирощувати на м'ясо ще 60 тисяч птахів", - розповідає Сопіленко. Крім яєць, "Золота перепілочка" виробляє ще й перепелине м'ясо. Близько п'яти тонн цієї продукції щомісяця надходить в супермаркети МЕТРО.
"Попит на нього, правда, поки не дуже високий. Коли ми домовлялися про постачання, керівництво супермаркетів запевняло, що м'ясо будуть розбирати дуже швидко. Тому ми, власне, і запустили цей проект. Як це часто буває, на практиці все виявилося не так райдужно ", - розповідає Олег. Проте відмовлятися від виробництва цієї продукції він не збирається. Навіть навпаки - разом з приєдналася до нього в 2012 році Андрієм Дішуком шукає нові ринки збуту. І небезуспішно: зокрема, зараз партнери ведуть переговори з одним з найбільших виробників майонезів про випуск соусу на основі перепелиних яєць.
Майбутнє у ринку перепелиних яєць велике. Забезпечує його мода на здорову їжу з низьким вмістом холестерину і на фітнес, що вимагає споживання великої кількості білкових продуктів, а також зростання кількості алергіків (курячий білок і м'ясо є сильним алергеном). Крім того, поступово споживачі звикають, що перепелині яйця - це практично повсякденний продукт, та й перепелине м'ясо все частіше з'являється на полицях у супермаркетах.
"Коли ми тільки викупили ферму, в Україні ще не було подібних їй, де одночасно містилося б 100 тисяч перепелиць. Зараз є об'єкти і на 300 тисяч", - розповідає Олег Сопіленко. За його оцінками, "Золота перепілочка" зараз знаходиться приблизно на п'ятому місці в Україні за обсягом виробленого м'яса. Лідер - черкаська компанія "Продовольчий альянс".
"Головна біда великих ферм - дрібні виробники. Приблизно такі, яким був і я сам - кілька сотень перепілок і поставки в пару супермаркетів. У них менше витрат, і вони можуть дозволити собі демпінгувати", - описує ситуацію на ринку Олег. Тому логічний шлях розвитку, який бачать для себе власники "Золотий перепілочка", - намагатися вийти на європейський ринок. Що може виявитися зовсім не нездійсненною мрією, враховуючи високу вірогідність підписання асоціації з ЄС з подальшим підписанням угоди про зону вільної торгівлі.
Надія Бігун, менеджер з маркетингу "Київстар Бізнес":
Для такого бізнесу, як у Олега, ми рекомендуємо підключати пакет послуг "Моя візитка", який дозволяє створити міні-офіс прямо в мобільному телефоні. Також тут не обійтися без мобільного та фіксованого інтернету і корпоративного зв'язку.
Разом із зростанням бізнесу зростає і штат співробітників підприємства. Для роботи з роздрібними мережами, з постачальниками кормів та іншими партнерами запрошуються фахівці з продажів, фахівці із закупівель, маркетологи і т.д. І нерідко офіс такого підприємства розміщується поблизу виробництва. У такому випадку стає питання, як забезпечити подібний офіс всіма необхідними засобами комунікації - а це інтернет, міська телефонна лінія, факс. За допомогою мобільного зв'язку можна вирішити велику частину таких питань.
Інтернет в офісі можна забезпечити за допомогою GSM-модему, а якщо потрібна висока швидкість - підключити виділений канал від найближчої базової станції "Київстар".
Міський телефон можна включити в якості додаткового номера до основного мобільному.
Приймати факси допоможе послуга "Факс на e-mail", за допомогою якої будь факс, відправлений традиційним шляхом, тобто дзвінком на номер для прийому факсів, буде автоматично відсканований і пересланий на електронну пошту.
І головне - партнери та клієнти знають номери співробітників вашої компанії. Тому важливо зберігати ці номери, особливо у випадку, якщо ваш спеціаліст з продажу переходить на роботу до конкурента. Корпоративний мобільний зв'язок вирішує це завдання і допомагає зберегти контакти при кадрових змінах.