Водіям Закарпаття не слід очікувати здешевлення бензину
Гривня більш-менш стабілізувалася, й долар «відкотився» від максимальних показників, але ціни на пальне чомусь і не думають знижуватися. Цифрові значення на заправках буквально шокують водіїв. Чи можна щось змінити в галузі – думали на нараді в Закарпатській облдержадміністрації, куди скликали представників нафтотрейдерів.
На нараді, зокрема, озвучили цифри, що станом на 12 травня 2014-го рівень середніх роздрібних цін порівняно з січнем поточного року збільшився на дизпаливо на 54%, на бензин марки А-95 – 44,3%, газ – 11,9%. Такі ціни тривають вже більше місяця, хоча іноземна валюта, за яку купують нафту для переробки, вже стабілізувалася. Тож чому відповідно не знижується вартість пального? – питали в представників нафтотрейдерів.
Торговці пальним кажуть, що вони не винні. Біда в тім, що одним із основних факторів, який значно впливає на роздрібні ціни на нафтопродукти, є те, що Україна лише на 15% забезпечена власною нафтою. Решта 85% – імпорт. Тому нині дефіцит нафти закривається завдяки ввезенню готових нафтопродуктів. А загалом нафтотрейдери кажуть, що утримують ціни, аби вберегтися від можливих різких курсових коливань, допоки гривня повністю не стабілізується.
Не менш важливим чинником, який впливає на кінцеву ціну нафтопродуктів, є акцизний збір (встановлений у євро – 198 за 1 тонну). Це при тому, що коливання валюти також суттєво впливає на ціну палива в роздрібній мережі.
За результатами наради представники влади звернулися до представників нафтотрейдерів із проханням, аби привести максимальні ціни до рівня середніх роздрібних цін, тобто, щоб переглянути цінову політику. А тим часом антимонопольникам та міндоходівцям доручили вжити відповідні заходи до тих нафтотрейдерів, які не послухаються. Що з того вийде – час покаже.
Goloskarpat.info