Чи відновиться «живе» сполучення між гуцульським «Парижем» та столицею України?

Якщо проаналізувати динаміку пасажирських перевезень по Закараптській області за десять місяців 2013 року залізничним транспортом перевезено 7,5 млн. пасажирів. Це становить 17,1 % від загального обсягу перевезень усіма видами транспорту і на 1,3 % більше, ніж у відповідному періоді минулого року. На даний час цей вид перевезень дешевший і вигідніший для населення.

Хто не мріяв хоча б раз побувати в Українських Карпатах, здолати хоча б одну гірську вершину, вдихнути на повні груди п’янке, смерекове повітря, почути пісню дзвінкоголосих струмків, що наповнюють собою швидкоплинну річку Тиса. А втілює в собі неповторну красу цього диво-краю відома далеко за межами країни, курортна Рахівщина.

Рахівський район має потужний рекреаційний потенціал та унікальні для України природно – кліматичні умови, історичні та географічні особливості. Мальовничі пейзажі, велика кількість цілющих мінеральних вод, приваблюють на Рахівщину багатьох туристів та мандрівників, любителів активного гірського відпочинку.

Невід’ємною частиною індустрії туризму є транспортне обслуговування, яке забезпечує пересування туристів з одного місця в інше, впливаючи тим самим на ефективність туристичної діяльності. Туризм і транспорт, як перспективні та взаємопов’язані галузі економіки.

Сьогодні залізниця здійснює величезний обсяг пасажирських перевезень при високому рівні комфорту, швидкості та доступним цінам. З часу свого виникнення й до сих пір залізниця дає свій суттєвий внесок в розвиток туризму і бере активну участь у здійсненні туристичних подорожей.

Аналізуючи техніко-економічні особливості пасажирського залізничного транспорту можна визначити його роль в системі туристичного обслуговування. Пасажирський залізничний транспорт: здійснює масові туристичні перевезення на середні і дальні відстані; виконує транспортне обслуговування всіх видів і форм туризму на протязі всього календарного року; комплексно задовольняє транспортні і туристичні потреби під час подорожування туристів; забезпечує організацію і проведення тривалих туристичних подорожей за прямими і круговими маршрутами, в тому числі і в комбінації з іншими видами пасажирських засобів перевезення.

Тому важливим постає питання щодо відкриття руху потягу Київ-Рахів. Це питання порушувалося вже неодноразово — і громадськістю, і органами місцевої влади. Пропозиції до плану заходів щодо забезпечення сталого розвитку і благоустрою гірських населених пунктів Рахівського району було розроблено райдержадміністрацією спільно з головами сільських, селищних рад, розглянуто 17 червня 2013 р. на засіданні Координаційної ради з питань місцевого самоврядування при голові районної ради та направлено на розгляд постійної комісії обласної ради. До зазначених пропозицій серед іншого входило і відновлення залізничного сполучення між містами Рахів та Київ.

Якщо проаналізувати динаміку пасажирських перевезень, по області за десять місяців 2013 року залізничним транспортом перевезено 7,5 млн. пасажирів. Це становить 17,1 % від загального обсягу перевезень усіма видами транспорту і на 1,3 % більше, ніж у відповідному періоді минулого року.  На даний час цей вид перевезень дешевший і вигідніший для населення. Відновлення залізничного сполучення Рахів – Київ дасть можливість залучити до перевезень не тільки жителів Рахівського, але і Тячівського та Хустського районів. Чисельність постійного населення цих трьох районів становить 359,3 тис. осіб або 29% від загальної по Закарпатській області.

З метою підняття рентабельності залізничного сполучення між містами Київ та Рахів, а також, враховуючи технічну можливість – наявність  залізничної колії необхідного розміру, розглянути можливість продовження залізничного сполучення Київ – Рахів до Сігет Мармацієй (Румунія) – Тересва (Україна) – Чоп –Ужгород.

Обласна, районна та місцева влада постійно доводить, що транспортний зв’язок між районом та столицею й іншими регіонами країни має принципове значення.

Вирішення цієї проблеми буде сприяти не тільки поліпшенню транспортного обслуговування горян, але й позитивно позначиться загалом на розвитку гірської Рахівщини.

Андріяна Гейніш, Рахівська РДА


Інші публікації

У тренді

karpatnews

Використання будь-яких матеріалів, що розміщені на сайті, дозволяється за умови посилання на karpatnews.in.ua

Інтернет-видання можуть використовувати матеріали сайту, розміщувати відео за умови гіперпосилання на karpatnews.in.ua

© Новини Закарпаття, Ужгорода, Мукачева та України на KarpatNews. All Rights Reserved.