Будівництво двоколійного залізничного Бескидського тунелю стартувало в Карпатах

На межі Львівської та Закарпатської областей на перегоні Бескид-Скотарське розпочалося будівництво нового двоколійного залізничного Бескидського тунелю. В урочистостях з нагоди початку робіт взяли участь начальник Львівської залізниці Богдан Піх, голова Львівської ОДА Олег Сало, голова Закарпатської ОДА Олександр Ледида, представники будівельних і підрядних організацій.

Для України Бескидський тунель має стратегічне значення, оскільки за маршрутом, на якому він розташований, перевозяться вантажі до західного кордону країни, а також понад 40% транзитних вантажів у напрямку Західної і Центральної Європи.
Бескидський тунель  — другий за  довжиною  залізничний тунель  в  Україні. Тунель був збудований за часів Австро-Угорської імперії, 1886 року, і на сьогодні є бар’єрним місцем V Критського Міжнародного транспортного коридору, який проходить територією Італії, Словенії, Угорщини, Словаччини, України та Росії (Трієст-Любляна-Будапешт-Братислава-Ужгород-Львів), оскільки це єдина одноколійна дільниця на усій його довжині.
Під час Другої світової війни було зруйновано обмурівку тунелю і порталів, що призвело до обвалу північної і центральної частин штольні. Це зупинило рух потягів на лінії Стрий–Мукачево на два роки. Упродовж двох наступних років залізничники спільно з інженерними військами тунель відремонтували, і в липні 1946 року тут вдалося відновити залізничний рух.
Враховуючи тривалий термін експлуатації, внесення конструктивних змін при електрифікації дільниці Мукачево–Лавочне (1954-1956 рр.), деформацію та руйнування дренажної системи, тунель знаходиться на останній стадії зносу.
 За технічним станом діючий тунель вичерпав свій експлуатаційний ресурс і  вимагає постійної уваги працівників магістралі. Найбільша проблема – ґрунтові води, які проникають через його стіни.  Взимку волога перетворюється у лід, а це загрожує безпеці руху. Відтак, щодня залізничники змушені колоти кригу і вивозити за межі штучної споруди. Тут потяги рухаються із мінімальною швидкістю, крім того, одноколійний тунель зменшує пропускну здатність ділянки і всього транспортного коридору. Розвиток міжнародних транспортних коридорів Уряд України визначив пріоритетним напрямком інтеграції транспортної мережі нашої держави до європейської. Одним із бар’єрів поки що залишається одноколійний тунель Бескид, технічний стан якого щороку погіршується.
Щоб забезпечити безперебійний та безпечний рух, а також збільшити пропускну спроможність цієї (поки що проблемної) ділянки, залізничники взялись за реалізацію одного із наймасштабніших будівельних проектів України. Розпочали будівництво нового, двоколійного Бескидського тунелю. Він пройде на відстані 30 метрів зліва від діючого. Нова штучна споруда, довжиною 1764,5 м, проляже на 182-метровій глибині від поверхні Бескидського хребта (781-807 м над рівнем моря). Його обладнають сучасними приладами робочого та аварійного освітлення, вентиляції, відеонагляду, контрольними датчиками визначення  рівня шкідливих газів, а також постійного моніторингу внутрішнього стану тунелю, засобами сигналізації та зв’язку, пожежної безпеки і системою антикорозійного захисту. Проектом передбачено спорудження 49 ніш і 12 камер, розташованих відповідно через 60 м та 300 м у шаховому порядку з кожної сторони по усій довжині тунелю. Для проходу обслуговуючого персоналу та можливої евакуації людей, між старим та новим тунелями передбачено спорудження трьох евакуаційних збійок (переходів).
Після будівництва нового двохколійного тунелю пропускна спроможність збільшиться з 47 до 100 пар поїздів на добу та швидкість проходження тунелю зросте з 40 до 60 км/год.

Довідково

У ході виконання заходів з ліквідації цього вузького місця на транспортному коридорі, Укрзалізниця у 2004 році уклала Кредитну Угоду з Європейським Банком реконструкції і розвитку (ЄБРР), а в період 2008-2011 рр. провела міжнародний  тендер з вибору Підрядника для проектування та будівництва Бескидського тунелю. Переможцем визначено ПрАТ "Будівельна Асоціація Інтербудмонтаж”, з яким укладено договір на проектування та будівництво Бескидського тунелю. Для проходки тунелю вибраний новоавстрійський метод (будівництво передбачено як вибуховим, так і прохідницьким методами з використанням випереджуючого екрану). Також передбачено влаштування 3-х з’єднувальних евакуаційних збійок між старим і новим тунелями.
На сьогодні завершено підготовчі роботи на суму 122 млн. 436 тис. грн., з них за власні кошти залізниці – на 71млн. 531 тис. грн., за кошти ЄБРР – на 50 млн. 905тис. грн.
Підготовчі роботи, які виконав Замовник (Львівська залізниця)
Облаштовано під’їзні автомобільні дороги, зовнішні мережі електропостачання, водозабірні споруди, зовнішні слабострумні мережі зв’язку, технологічні мережі, водопровідна насосна станція, під’їзні колії, вузол вивантаження цементу, рампа вивантаження інертних матеріалів, тимчасовий відвід р. Віча, естакади для заїзду техніки на залізничну платформу, протипожежні резервуари. Також виконано роботи з ліквідації місць розмивів берегів р. Опір та її правої притоки в с.Опорець Сколівського району Львівської області.
Роботи, які виконав Підрядник (ПрАТ "Будівельна Асоціація Інтербудмонтаж”)
Зведено гуртожиток, адміністративно-побутовий комплекс, їдальня, майстерні, бетонозмішувальний вузол, будівельна лабораторія, склад інертних матеріалі, арматурний цех, трансформаторні підстанції,автомобільні дороги на будівельному майданчику.
Згідно з календарним графіком  будівництво Бескидського тунелю має закінчитися у 2016 році.


Інші публікації

У тренді

karpatnews

Використання будь-яких матеріалів, що розміщені на сайті, дозволяється за умови посилання на karpatnews.in.ua

Інтернет-видання можуть використовувати матеріали сайту, розміщувати відео за умови гіперпосилання на karpatnews.in.ua

© Новини Закарпаття, Ужгорода, Мукачева та України на KarpatNews. All Rights Reserved.