Який із шкільних закладів Ужгорода за освітою найякісніший?
...Якість освіти є, зрештою, головним для кожного батька, який відправляє свою дитину в перший клас. Тому батькам, звичайно ж, хочеться знати, яка вірогідність того, що їхня дитина після закінчення ЗОШ зможе пройти незалежне оцінювання — ЗНО...
Звісно, коли батьки обирають школу для дитини, то звертають, зокрема, увагу на її матеріальний стан, місце розташування, наявність басейну й віддаленість від власної оселі. Приємно, коли в школі, де навчаються твої діти, нові парти, стільці й шкільний двір добре облаштований, на подвір’ї багато зелені й спортивні турнікети. І все ж визначальним для оцінки навчального закладу має бути якість навчання, яке він дає.
Саме цей показник — якість освіти є, зрештою, головним для кожного батька, який відправляє свою дитину в перший клас. Тому батькам, звичайно ж, хочеться знати, яка вірогідність того, що їхня дитина після закінчення ЗОШ зможе пройти незалежне оцінювання — ЗНО.
Ось тому методика, яка нині існує в структурах Міносвіти, не є об’єктивною. Соціолог Артур Шерегі пояснює, що найоб’єктивнішим показником є результати ЗНО.
Як розроблявся механізм нарахування балів? За основу бралися оцінки, отримані випускниками відповідних шкіл протягом 2012—2013 навчального року і під час незалежного тестування. Кількість учнів, які показали низький рівень знань, тобто не набрали 124 бали, формували значення «0». Така ж кількість учнів, які показали «достатній» і «високий» рівні знань, множилася відповідно на «4» і «5». Після цього сума набраних балів ділилася на кількість учнів, які брали участь у тестуванні. Відтак отриманий результат множився на відсоток випускників школи, які брали участь у ЗНО, пояснює соціолог Артур Шерегі.
Припустимо, що в школі 50 випускників. З них 40, тобто 80 %, взяли участь у тестуванні. Із цих 40 учнів 10 не здали екзамен, ще 10 показали середній рівень знань, 10 — достатній і 10 — високий. Таким чином, (10 х 3) + (10 х 4) + (10 х 5) = 120 — це сумарний бал. Ділимо це число на учнів, які брали участь у ЗНО (на 40), і отримуємо 3,0. Однак, як пам’ятаємо, не всі випускники брали участь у ЗНО, а тільки 80 %. Множимо коефіцієнт 3,0 на 80 % і отримуємо підсумкове значення 2,40. Таким чином, максимальна оцінка за даною шкалою 5,0 бала можлива тільки у випадку, коли всі випускники школи (100 %) брали участь у ЗНО і показали високий рівень знань.
Цілком зрозуміло, що у випадку, коли більшість випускників школи не бере участі у ЗНО, результати роботи педагогічного колективу навчального закладу можна вважати незадовільними. Тому такий рейтинг — це рівень вірогідності того, що учень тої чи іншої школи зможе успішно пройти тестування і, як наслідок, вступити до університету.
А ось як виглядають, згідно з даним рейтингом, складеним за методикою проходження ЗНО, навчальні заклади Ужгорода. Зокрема, зверніть увагу на співвідношення кількості медалістів і середнього балу ЗНО. Наприклад, у ЗОШ № 5 і ЗОШ № 2 медалістів всього по 6, але різні показники ЗНО. Ще нижчий показник ЗНО у ЗОШ № 12 (5 медалістів), у той час як у ЗОШ № 11 (5 медалістів) середній бал серед найвищих. Досить невисокий середній бал ЗНО у ЗОШ № 15 (11 медалістів). Наскільки справжні такі золоті медалі і чи не свідчить це про шкільну корупцію?
РІО