У неділю Закарпаття разом з усією Україною святкувало Перше вересня – свято справді традиційно всенародне. Окрім святкових клопотів учителі, школярі та їхні батьки мусять бути готові до деяких нововведень у новому 2013-2014 навчальному році.
Детальніше про це розповіла завідувач районного методичного кабінету відділу освіти та у справах національностей РДА Еріка Янович:
– Так, у новому навчальному році на наших учнів та педагогів чекатиме чимало новацій, які стосуються корективів до вже існуючих дисцип-лін, а також запровадження абсолютно нових навчальних курсів.
Цей рік стане особливим для учнів п’ятих класів. Адже саме з 1 вересня в основній школі розпочнеться поступове впровадження нового Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти й нових навчальних програм з усіх базових дисциплін.
Найбільш обговорюваним стало запровадження обов’язкового вивчення другої іноземної мови. Варто зазначити, що всі 32 школи Ужгородщини визначилися, яка з мов вивчатиметься саме у їхньому закладі. У 20 школах учні вивчають англійську мову (як першу іноземну), тому другою обрали німецьку, що у відсотковому показнику становить 63%. У тих, де вивчали німецьку, другою обрали англійську (10 ЗОШ), 31%. У двох школах (Дубрівській ЗОШ І-ІІ ст. та Анталовській ЗОШ І-ІІ ст.) другою обрали російську мову (6%). Фахівцями з іноземних мов школи району забезпечені стовідсотково.
Також, відповідно до нового Державного стандарту, викладання історії України у 5-му класі забезпечуватиметься за новою програмою. Новим у програмі є введення практичних занять.
Чекають новації і учнів 9 класу, для них вводиться новий спецкурс «Податкова грамотність».
Стосовно питання щодо збільшення кількості навчальних годин, що, в свою чергу призведе до додаткового навантаження на школярів, то ска-жу наступне.Типовими навчальними планами старшої школи передбачається реалізація освітніх галузей Базового навчального плану через навчальні предмети і курси. Вони охоплюють інваріантну складову, сформовану на державному рівні, яка є спільною для всіх загальноосвітніх навчальних закладів незалежно від підпорядкування і форм власності, та варіативну складову. Години останньої складової передбачаються на: збільшення часу на вивчення окремих предметів інваріантної складової; впровадження курсів за вибором; факультативи, індивідуальні та групові заняття
А рішення про розподіл годин приймає навчальний заклад, враховуючи профільне спрямування, регіональні особливості, кадрове забезпечення, матеріально-технічну базу та бажання учнів.
На разі нам невідомо, які спецкурси та факультативи обере та чи інша школа в районі.