Зокрема уже третій тиждень залишається нерозчищеним автомобільний шлях від Ржавинців до села Добринівці на буковинській Заставнівщині.
– Нам розчистили лише автодорогу від Баламутівки до Ржавинців, – каже сільський голова Ржавинців Борис САДОВИЙ. – А транспортне з’єднання Ржавинці – Добринівці залишилося нерозчищене. Нас замело, кучугури сягають п’яти-семи метрів заввишки. Тепер, щоб проїхати автомобілем до Чернівців, водії змушені їхати через село Вікно. Так виходить приблизно 55 кілометрів. Раніше, коли їздили через Добринівці, виходило на 20 кілометрів менше.
Не краща ситуація з автошляхом у селі Мосорівка також на Заставнівщині. Місцеві жителі скаржаться, що "хоч дорогу тут і розчистили, але дуже погано".
– Якщо УАЗик або "швидка" тут ще можуть проїхати, то великими автобусами чи легковиками їхати тут – зась, – каже жителька села Валентина Григорівна. – Востаннє нам розчищали дорогу в суботу. Але її погано розчистили.
– Тепер, щоб дістатися до Чернівців, наші люди йдуть 10 кілометрів пішки до села Вікно, – продовжує жінка. – Або попри берег Дністра до села Митків – чотири кілометри. Ця халепа вже третій тиждень у нас триває. Добре, що хоч "швидка" може проїхати. Ось кілька днів тому забирали у пологовий будинок вагітну жінку.
Чернівчанин Олег щотижня їздить автомобілем у Тернопільську та Івано-Франківську області і бачить, як там розчистили дороги.
– Дороги у нашій, Чернівецькій, області порівняно з іншими, найгірші, – запевняє водій. – Нещодавно їхав до Івано-Франківська. Від Чернівців до Снятина дорогою дуже складно їхати: дорога вся засніжена, а за Снятином – чистий автошлях. Біля Коломиї – багато тракторів, які розчищають трасу. Схожа ситуація і на Тернопільщині: трасу до Заліщиків погано розчистили, а далі вже можна їхати з нормальною швидкістю – і 80, і 100 кілометрів на годину. Кажуть, що Тернопільська область найбідніша. Зате дороги там нині найчистіші.
На техніку для розчищення автомобільних доріг від снігу облавтодор не скаржиться. "Ось лише хтось грошей на пальне виділив би", – кажуть керівники підприємства.
– Техніка в нас є. Маємо ротори з Волині, Закарпаття і Харкова, з Києва ще й навантажувач потужний підігнали, – каже заступник директора з утримання доріг облавтодору Микола ЧОРНЕНЬКИЙ. – Але нам не вистачає пального. Нічим заправити техніку. Просимо у когось пальне, позичаємо… Від початку зими нам надійшла єдина спонсорська допомога від підприємців – 1100 літрів дизельного пального.
– Для того, щоб розчистити від заметів три найпроблемніші траси області, потрібно щонайменше 2,5 тонни пального, – продовжує Микола Леонідович. – Де їх взяти, не знаємо. А для того, щоб привести до ладу всі автошляхи Буковини, потрібно приблизно 1,3 мільйона гривень.