Ілюстрації учасниці «Срібного мольберту» із Закарпаття Катерини Шелевицької стають афішами до концертів відомих українських гуртів
Лаконічність, а разом із тим красномовність – це ілюстрації молодої закарпатської художниці, конкурсантки «Срібного мольберта» Катерини Шелевицької
Про роботу з відомими українськими гуртами, цікаві челенджі в соцмережах, мрії та плани на майбутнє дівчина поділилася з нами.
Катерина Шелевицька розповідає, що пов’язати життя з творчістю мріяла змалку. А от ілюстрації викликали цікавість на другому курсі навчання в Закарпатській академії мистецтв. «Я завжди захоплювалася простими формами та чистими кольорами. Це і є мої основні інструменти в роботі. Наразі головна тема, яку розвиваю, – образ жінки в культурі світу. Концентрую увагу на головному – тому, що мене хвилює: настрої, емоції, ідеї. Тому часто впевнено позбавляюся від зайвих деталей і сміливо змінюю форми».
Дівчина керується висловом «апетит приходить під час їжі». Точніше – натхнення під час роботи. Тому каже: «Я сама створюю собі натхнення. Багато читаю, подорожую, дивлюся якісне кіно і завжди спостерігаю – за людьми, містами, природою. А ще мене надихають роботи інших художників: із класиків це Жуан Міро, Поль Гоген, Анрі Матісс, Пабло Пікассо. А з сучасників – італійські ілюстратори Лоренцо Матотті, Бруно Марі та українські Сергій Майдуков, Євгенія Гайдамака. Але натхнення потрібно шукати не лише навколо. Часто мій внутрішній стан підштовхує до роботи. Якщо сидіти і чекати, можна ніколи не почати».
Зазвичай на створення ілюстрації Катя витрачає близько дня: спочатку з’являється ідея, а потім починається робота над нею – розробка ескізів та втілення задуму на комп’ютері. «Найскладніше і водночас найцікавіше – коли вже все намальовано і можна без кінця гратися з кольорами, – зізнається ілюстраторка. – Процес вибору кольорової гами займає дуже багато часу, інколи навіть більше, ніж усе інше».
Зараз у доробку Катерини Шелевицької десятки ілюстрацій, що складають цілі серії. Певно, найцікавішою з-поміж інших виявилася саме серія постерів українських гуртів. Це була дипломна робота в академії, яка дала старт цікавому новому досвіду.
Художниця пригадує: «Там були зображені всі мої улюблені гурти: Onuka, Panivalkova, Pur:Pur, Yuko, DakhDaughters та DakhaBrakha. Першими у своїх соцмережах мій постер опублікували Yuko – їм сподобалося, і я зробила ще один варіант. Потім DakhaBrakha опублікували постер у себе. А згодом запропонували створити банер для їхнього туру по Америці. Це було так круто! Далі так само з DakhDaughters – створила постер для їхнього концерту на Гогольфесті. Тож я співпрацювала з моїми улюбленими українськими музичними гуртами, уявляєш? Це неймовірно круті й прості в спілкуванні люди».
Крім того, цьогоріч Катерина вже зробила кілька ілюстрацій і оформлення для платівок Tik Tu і Zapaska. Поки це лише творчий проект, однак і ці гурти також розмістили ілюстрації в своїх профілях. «Працювати з музикантами хочу й надалі, бо вони дуже креативні люди, а я до безтями захоплююся музикою. Тому буду рада новим пропозиціям», – каже дівчина.
До речі, Катя навіть започаткувала у соцмережах «Cult Girl Challenge»: упродовж 10 днів усі охочі ділилися власними ілюстраціями на тему «Образ дівчини в масовій культурі» – демонстрували представниць різних епох, професій, культур. За 4 дні до челенджу приєдналися близько 300 людей. «Цього я точно не очікувала… Розраховувала на 20-30 учасників. Найцікавіше, що долучилося багато людей із інших країн, була навіть дівчина з Балі!» – дивується Катерина.
Зупинятися на досягнутому молода художниця точно не стане, адже має море ідей – аби тільки все встигнути. Невдовзі має намір влаштувати новий челендж у своєму Instagram, виконати серію хорватських пейзажів та працювати над втіленням нових жіночих образів. А ще – мріє написати й проілюструвати власну книгу.
Текст: Ксенія Шокіна
Фото надані Катериною Шелевицькою
© Культурно-мистецька фундація Brovdi Art