Безвіз стане платним?
Для в'їзду на територію Європейського Союзу необхідно буде отримувати спеціальний дозвіл, який коштуватиме 7 євро
Нововведення торкнеться всіх осіб, які подорожують в рамках безвізового режиму. Про це повідомляє сайт Ради Європейського Союзу.
Посли країн ЄС підтримали введення європейської системи інформації про поїздки і дозволів (ETIAS), пишуть Українські новини.
Єдина загальноєвропейська система дозволить проводити попередню перевірку громадян третіх країн, які намагаються в'їхати в Шенгенську зону за умов безвізового режиму.
Очікується, що це буде сприяти підвищенню внутрішньої безпеки, запобігання нелегальній імміграції, охороні громадського здоров'я і зменшення затримок на кордонах шляхом виявлення осіб, які можуть представляти ризик в одній з цих областей, перш ніж вони прибудуть на зовнішні кордони ЄС.
Особам, які подорожують без віз, необхідно буде отримати попередній дозвіл на поїздку. Для цього вони повинні заздалегідь заповнити заяву-анкету через Інтернет. Вартість такого документа складе 7 євро.
Раніше планувалося, що в'їзд в Шенген зони буде коштувати 5 євро.
Надана інформація буде проходити автоматично перевірку за базами даних ЄС та Інтерполу, щоб визначити, чи існують підстави для відмови в дозволі на проїзд. При відсутності заборон чи зауважень, дозвіл на в'їзд буде видаватися автоматично.
Якщо виникнуть підозри або інформація потребує додаткового аналізу, то заявка буде оброблятися вручну компетентними органами. У будь-якому випадку термін розгляду інформації з винесенням відповідного рішення не буде перевищувати 96 годин.
Дозвіл на в'їзд буде діяти три роки або до закінчення терміну дії закордонного паспорта або іншого документа, зареєстрованого при оформленні заявки, в залежності від того, що станеться раніше. Однак його наявність не означає автоматичного права на в'їзд у країни Шенгену - остаточне рішення буде приймати прикордонник.
Спочатку система запрацює в аеропортах і морських пунктах пропуску. Перед посадкою на борт авіакомпанії і морські перевізники повинні перевірити наявність дійсного дозволу у осіб, для яких вони передбачені. Через три роки з початку роботи системи це зобов'язання також буде застосовуватись до міжнародних автобусних перевізників.
Для того, щоб нові правила набули чинності, їх ще має підтримати Європейський парламент та затвердити Рада ЄС.