Щойно виданий альбом «Адальберт Ерделі. Шаржі» презентували в Ужгороді в Закарпатському обласному художньому музеї ім.Й.Бокшая
Як зазначив мистецтвознавець Михайло Сирохман, це – одна з граней історії Ужгорода, його облич, якими з гумором бачив їх видатний закарпатський художник.
Книгу видало видавництво Олександри Гаркуші й пані Олександра на урочистостях сьогодні відзначила, що шаржі і карикатури мають дуже велику силу й давню та цікаву історію, а українські шаржисти регулярно завойовують перші премії на міжнародних конкурсах.
Заступник начальника управління культури Закарпатської ОДА Ілдіко Молнар підкреслила, що шаржі – одна з не зовсім відомих граней доробку великого Ерделі, а ректор Закарпатського художнього інституту Іван Небесник зауважив, що творчість цього видатного закарпатського митця ще далеко не вивчена і недостатньо оцінена.
Заступник міського голови Ужгорода Олександр Білак подякував усім, хто зробив дуже велику роботу для того, щоб малюнки Ерделі, а зроблені вони переважно олівцем на невеличких і випадкових клаптиках паперу, збереглися і змогли побачити світ у презентованому сьогодні виданні. Одним із них є ужгородець Михайло Фединишинець, який колись придбав колекцію шаржів у вдови художника і, як сьогодні відзначали, «правильно нею розпорядився».
Виступаючі на презентації згадували про діяльність Адальберта Ерделі, зокрема й те, що закарпатського митця, коли той в середині 1920-х років жив у Мюнхені, запросили малювати шаржі й карикатури для найбільшої газети Німеччини і він був автором шаржів, у тому числі, на Гітлера, засудженого в 1924 році за державну зраду.
Як відомо, насамперед Адальберта Ерделі та Йосипа Бокшая пов’язують із терміном «закарпатська школа живопису».