Зрозуміти і вжити заходів: як відродити бізнес, що буксує

foto

5 варіантів поведінки для тих керівників, хто вважає кризу крахом

Про кризу говорять усі – це слово увірвалося в наше життя й осіло в наших головах, як страшилка для дітей. Хоча в перекладі з грецької криза – це лише рішення, поворотний пункт, пише форбс.

Привабливе трактування цього терміна і в медицині – це стан пацієнта, вихід з якого призведе або до смерті, або до відродження. Якщо перенести аналогію з медицини в бізнес, тут усе точно так же: він або зміниться, і почнеться новий етап розвитку та зростання, або піде з ринку. Відповісти на запитання, що можна побачити за цими ознаками в разі кризи у вашій справі – крах чи можливість відновлення, спеціально для Forbes погодилася генеральний директор компанії «Група фінансових рішень» Любов Цимбал.

Дуже влучно про кризу висловився гендиректор великої американської корпорації General Electric Джек Велч: «Будь-які зміни несуть із собою нові можливості. Тому реакцією організації на зміни має бути не вичікування, а підвищення активності». Як же в момент переходу відродитися, а не померти?

Під час перших проявів кризи в компанії основне, на мій погляд, – не втрачати час на пошук винних. Час – це той ресурс, який ніколи не відновлюється, він не має зворотного відліку, тільки вперед.

Терміново необхідно переглянути стратегію розвитку: стара модель уже нежиттєздатна. Потрібно вирішити, хто буде лідером змін вашого бізнесу: перевірений менеджмент чи знадобиться повне перезавантаження?

Криза – це можливість оновлення і відродження, можливість зростання

Відразу зазначу: єдиного правильного рішення для всіх немає, все залежить від вас особисто, від сфери діяльності. Але є щонайменше п'ять варіантів: ви можете самі очолити процес змін у компанії, повернувшись до витоків створення бізнесу; можете частково замінити команду; можете провести повну зміну команди, запросити антикризових керуючих або ж проектну команду фахівців.

Хочу акцентувати увагу на деяких перевагах і недоліках кожного з прийнятих рішень.

Варіант 1. Ви вирішили, що лідер змін і антикризовий керівник – це ви самі. Безперечно, ви успішна людина, яка змогла побудувати бізнес, знаєте послідовність дій, знаєте, яким хочете бачити бізнес надалі. І я впевнена, що буде досягнуто необхідного результату, якщо ви знову повернетеся в управління компанією.

Але, використовуючи цей варіант розвитку подій, необхідно врахувати кілька моментів:

  1. Для оновлення стратегії потрібні нові знання – вчіться і вчіть свою команду.
  2. Прийміть той факт, що колишнім бізнес, той, який ви якось створили, залишатися не може.
  3. Поверніться до режиму роботи нон-стоп 24/7.

Ви готові до цього? Якщо ні, варто вибирати якийсь інший варіант рішення.

Варіант 2. Частково змінити команду.

Психологи давно встановили, що людина втрачає інтерес до будь-якого процесу вже через три-чотири роки після початку його виконання. Отже, змінюючи робочу обстановку, працівник активніше залучається в новий процес. У такому разі буде мотивація нового співробітника – довести, на що він здатний, і знову ж таки «свіжий погляд» для вже наявного колективу.

Головне в частковій зміні персоналу – знайти людину, яка зможе по-новому «запалити» працівників, а не прийняти правила гри і разом «поплисти за течією».

Варіант 3. Ви вирішили повністю змінити команду менеджменту. Для пошуку кваліфікованого персоналу необхідний час, якого в умовах кризи завжди бракує. Ви змушені будете в короткий термін знайти працівників, які відповідатимуть вимогам, а це дуже ризиковане рішення. Причини?

  1. Новій команді потрібен час на адаптацію, який для нас сьогодні є найціннішим ресурсом. У результаті нова команда може «не встигнути» витягнути компанію з передсмертного стану.
  2. Ризик того, що новий працівник, пропрацювавши певний період часу, вирішить, що це «не його», і піде.
  3. Можливо, працівник не підходить як фахівець, і тоді потрібно буде знову шукати нову людину в команду.

Усі ці фактори спричиняють втрату дорогоцінного часу, ну і, звичайно, «просідання» в роботі в тій ділянці компанії, де йде постійна заміна працівника. З переваг цього варіанта варто наголосити на тому, що новий працівник – це «свіжий погляд» на кожній ділянці вашої компанії.

Варіант 4. Антикризовий менеджер – це фахівець найвищого класу, який може провести аналіз бізнесу, виявити слабкі й сильні місця та виробити низку заходів, що дають змогу власникові вийти з кризи з мінімальними втратами. Такі люди дають досить швидкий результат, але важливо враховувати, що хороших фахівців на ринку, здатних реанімувати компанію, – одиниці, і вам знадобиться час на його пошук і залучення. Вартість роботи такого працівника співмірна із заробітною платою топ-менеджера найвищого рівня.

У питанні виведення компанії з кризи одне з головних завдань полягає в тому, щоб навчити менеджмент думати і працювати по-новому

Також, вибираючи цей варіант, варто поставити собі такі запитання: чи готові ви до того, щоб повністю передати всі права щодо ухвалення рішень у вашій компанії? Що буде далі, хто керуватиме вашим бізнесом після завершення перехідного стану? Чи готові ви до збільшення бюджету в рази?

Якщо у вас великий бізнес, можна пробувати. А якщо ні?

Варіант 5. Сьогодні дедалі частіше на ринку професійних послуг озвучують потребу в залученні в бізнес на період змін багатофункціональних команд. Цей варіант розглядає зміни як проект, у якому паралельно беруть участь наявний менеджмент і проектна команда.

Основною причиною неуспішності змін є неготовність власника до змін. Або неготовність власника до передання всіх повноважень на період змін. У разі роботи проектної команди цей ризик нівелюється, тому що всі зміни проходять з участю власника, де фінальне рішення ухвалює він. Перевага роботи проектної команди – це обов'язкове обмеження в часі, поставлені чіткі завдання і мета, заздалегідь узгоджений бюджет і критерії оцінювання успішності проекту.

Наприклад, у питанні виведення компанії з кризи одне з головних завдань полягає в тому, щоб навчити менеджмент думати і працювати по-новому. Через зміни ви втратите частину своєї старої команди, але за допомогою проектної команди, яка завжди готова підхопити «порожні» ділянки, ці зміни пройдуть непомітно для вас і лояльних працівників.

Ще один із найважливіших плюсів залучення проектної команди в тому, що це «команда», а разом із нею – її знання і вміння, а не досвід однієї людини, як у разі з антикризовим менеджером.

І наостанок: криза – це можливість оновлення і відродження, можливість зростання. Якщо ваш бізнес опинився на порозі кризи, не лякайтеся, дивіться тільки вперед і змінюйтеся.


Інші публікації

У тренді

karpatnews

Використання будь-яких матеріалів, що розміщені на сайті, дозволяється за умови посилання на karpatnews.in.ua

Інтернет-видання можуть використовувати матеріали сайту, розміщувати відео за умови гіперпосилання на karpatnews.in.ua

© Новини Закарпаття, Ужгорода, Мукачева та України на KarpatNews. All Rights Reserved.