"Велика Паладь-Нодьгодош": в Закарпатті з'явився новий контрольно-пропускний пункт після 20-річної перерви
На Закарпатті відкрили новий КПП між Україною та Угорщиною. Він веде до угорського Нодьгодоша з українського села Велика Паладь. Пункт пропуску призначений для автомобільного пасажирського сполучення вагою до 3,5 тонн та має дві смуги руху. "Велика Паладь-Нодьгодош" став першим новоствореним КПП на Закарпатті за останні 20 років.
Беніамін Біров, представник угорської етнічною групи, майже щотижня відправляється до сусідньої країни, щоб відвідати своїх родичів. Раніше він користувався пропускним пунктом "Вилок-Тісабеч", який знаходиться в 20 км від його рідного села, Великої Паладі. Наразі ж він став першим, хто перетнув кордон у своєму рідному селі.
Беніамін Біров, житель с. Велика Паладь:
Ми давно очікуємо на цю подію, і для мене це стане справжнім полегшенням, адже я перетинаю кордон раз на тиждень. Раніше мені доводилося їхати на вилок, а тепер зможу скористатися новим маршрутом через цю границю.
Новий пункт пропуску "Велика Паладь- Нодьгодош" запрацював на Закарпатті цього тижня. І став першим новоствореним КПП на Закарпатті за останні 20 років.
Олексій Кулеба, віцепрем'єр-міністр з відновлення України, міністр розвитку громад та територій:
Продовжуємо втілювати нашу стратегію інтеграції до Європейського Союзу, де розвиток контрольних пунктів є ключовим аспектом цього процесу. Ми також зосередимося на тому, щоб наші громадяни відчували себе більш наближеними до ЄС, а наші стосунки з сусідніми державами ставали більш продуктивними та позитивними.
Віктор Микита, заступник голови Офісу Президента України:
Рік тому ми запустили програму з удосконалення прикордонної інфраструктури. Це стала значна підтримка для українського бізнесу, і я впевнений, що в майбутньому ми продовжимо модернізувати контрольно-пропускні пункти не лише на кордоні з Угорщиною.
Намір відкрити перетин кордону, саме у цих населених пунктах, Україна та Угорщина задекларували ще у 2016 році.
Левенте Модьор, заступник міністра з питань зовнішньої економіки та закордонних справ Угорщини:
Ми переживаємо один із найскладніших етапів у нашій історії двосторонніх відносин, і ми зробили все можливе для їх покращення. Сподіваюся, що в майбутньому на нас чекають кращі часи, які відкриють нові можливості для продовження нашої продуктивної співпраці. Нам необхідно спільно розробити інвестиційні проєкти, зокрема модернізацію двох основних автомагістралей і будівництво нового мосту через річку Тиса. Також варто звернути увагу на масштабні проєкти з розвитку існуючих контрольних пунктів.
На цьому КПП забезпечили необхідну інфраструктуру, відремонтували дорожнє покриття. На пункті встановили це тимчасові модульні споруди для перевірки виїзду-в'їзду громадян. 8 працівників митниці проводять оформлення автомобілів.
Ігор Сірий, керівник підрозділу з організації прикордонного контролю Мукачівського загону:
Підрозділ оснащений всім необхідним обладнанням для прикордонного контролю, що дозволяє проводити детальний огляд транспортних засобів. Також у нас є сучасні технологічні пристрої, які здійснюють перевірку документів для виявлення можливих підробок.
Декорування автомобілів виконує команда з восьми працівників митної служби.
Ілля Ніжніков, тимчасово виконуючий обов'язки керівника Закарпатської митниці:
Ми впораємось із реальним навантаженням, яке плануємо. Повністю інтегрований в інформаційні системи обміну даними, готовий до проходження митних процедур.
КПП призначений для пасажирського та автосполучення вагою до 3,5 тонн, має дві смуги руху. Цьогоріч тут планують завершити будівництво повноцінного пункту пропуску.
Станіслав Балуєв, заступник керівника Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Закарпатській області:
На облаштування цього КПП було витрачено близько 4 млн грн, половина з яких витрачена для того, аби електрифікувати цей КПП. Плануємо розпочати будівництво повноцінного КПП для легкових в цьому році. У перспективі відповідно до угоди цей КПП буде розширений, для пропуску автобусів і працювати цілодобово. На це з бюджету передбачено 82 млн.
Протягом останніх кількох років Україна створила ще два пункти перетину кордону з Румунією та Польщею. Цей процес продовжується.
Сергій Деркач, який обіймає посаду заступника міністра з питань розвитку громад та територій України:
Ми продовжуємо розвивати прикордонний пункт "Лужанка", де плануємо реалізувати захоплюючу історію, адже незабаром запустимо повноцінний вантажний КПП з Угорщиною в двох етапах. Окрім цього, у нас є плани на модернізацію пасажирського термінала в КПП "Ужгород", а також ми передбачили європейське фінансування для прикордонного пункту "Дяково". Щодо співпраці з Румунією, ми маємо намір відкрити новий КПП "Біла Церква-Сігето" після завершення будівництва мосту нашими румунськими партнерами.
На сьогоднішній день "Велика Паладь-Нодьгодош" доступний для легкових автомобілів з 8:00 до 19:00. Орієнтовна щоденна пропускна здатність складає 200 автомобілів та 700 осіб.