Вчителька з України знайшла рішення задачі, над якою вчені-математики розмірковували протягом 2500 років.
Вчителька математики Алла Смоліна з Іршавського ліцею Закарпатської області досягла вражаючого успіху, розв'язавши одну з найскладніших проблем давньої геометрії — трисекцію кута. Завдяки новому підходу, який вона розробила, її відкриття може відкрити нову еру в геометричних дослідженнях.
Цю інформацію оприлюднила Іршавська міська рада на своєму офіційному веб-ресурсі. Метод, розроблений вчителькою, дозволяє виконати трисекцію кута, не порушуючи принципів теорії Галуа та не заперечуючи обмеження традиційних методів. В Україні та в усьому світі подібних досягнень поки що не було. Інновація педагогині має глобальне значення і може виявитися корисною в сферах архітектури, інженерії та будівництва.
"Так просто можна було розвязати задачу, а всі ділили кут. Я ж ділила простір", - поділилася вчителька.
Вона також уточнила, що патент на цей винахід отримала ще у 2022 році, а у 2023-му її стаття була надрукована в журналі "Scopus" (одній з найбільших у світі наукометричних баз даних, яка індексує рецензовані наукові журнали з різних галузей знань, а публікація на цій платформі є показником якості та престижу для дослідників, це підвищує їхню наукову видимість, сприяє цитуванню робіт і допомагає отримати міжнародне визнання). Цьогоріч надруковано ще одну статтю Смоліної - про подвоєння куба.
Спроби вирішення задачі трисекції кута розпочалися ще в V столітті до нашої ери, коли давньогрецькі математики, зокрема Гіппій Елідський, Дінострат і Папп Олександрійський, намагалися розділити будь-який кут на три рівні частини, використовуючи лише циркуль і лінійку. Протягом багатьох століть ця проблема залишалася без відповіді. У 1837 році дослідники Рене Декарт і П'єр Венцель висловили припущення, що без застосування спеціальних інструментів досягти розв'язання цієї задачі неможливо. Пізніше, у ХІХ столітті, математичне співтовариство, опираючись на алгебраїчні методи та теорію Галуа, довело, що поділ кута на три однакові частини лише з допомогою циркуля та лінійки є недосяжним.
Педагогиня має понад 25-річний досвід викладання математики. Протягом цього часу її учні неодноразово досягали успіхів, ставши переможцями та призерами олімпіад і конкурсів різного рівня. Наразі Смоліна працює над здобуттям ступеня доктора філософії на кафедрі математичного аналізу та теорії ймовірностей Ужгородського національного університету.
Раніше OBOZ.UA повідомляв, що професор з Ратґерського університету вдалося вирішити дві математичні проблеми, над якими науковці працювали протягом багатьох років.