Найцікавіші вузькоколійки України, які варто відвідати.

Вихідні вже на підході, і ви знову шукаєте, як провести їх захопливо та з користю? Сидіти вдома чи блукати знайомими вулицями стало нудно? Як щодо відвідування місць, які перенесуть вас у справжню подорож у часі та просторі? Сьогодні ми розглянемо унікальні залізничні маршрути, які зберегли атмосферу минулих епох. Тож, з чого почати цю незабутню подорож? Читайте далі.

Карпатський трамвай

Знаходиться недалеко від Вигоди в Долинському районі Івано-Франківської області.

Вузькоколійку звели в 1860-х роках. Вона з'єднала Бойківщину з центрами лісової промисловості Австро-Угорської імперії. Мережу вважали критично важливою для лісозаготівлі, переробки та транспортування деревини.

Атракція пережила свій пік розвитку в епоху радянської влади, проте з часом стала занепадати внаслідок природних і антропогенних впливів. Сьогодні ж ця колишня промислова залізниця перетворилася на затребувану туристичну локацію.

Поїзд рухається уздовж річки Мізунка в Карпатському підніжжі. Склад поїзда включає локомотив, який вміщує 12 пасажирів, а також два вагони: один закритий з зручними сидіннями та інший відкритого типу, що представляє собою кабріолет з платформою.

Під час своєї подорожі туристи отримають можливість зануритися в історію регіону, дізнавшись про процес відновлення залізничної лінії. Вони також матимуть шанс відвідати джерело мінеральної води "Горянка", загадкове висяче болото Ширковець, вражаючий Мізунський водоспад та багато інших цікавих місць.

Карпатський трамвай відправляється зі станції в селищі та прямує до Сенечева.

Колочавська вузькоколійна залізниця

Знаходиться в Колочаві, що в Міжгірському районі Закарпатської області, на території музею під відкритим небом "Старе село".

Залізничну лінію було зведено наприкінці 1800-х років. Її основною метою було перевезення лісоматеріалів з даного краю. У складі рухомого складу були паровоз та декілька вагонів: один коричневого кольору, виготовлений в СРСР, а решта - зелені, виробництва Угорщини.

Тут можна оглянути, якими засобами транспортували лісорубів, худобу, деревину та різні інструменти залізничників.

Сьогодні "Колочавська вузькоколійна залізниця" стала єдиним музеєм, що зберігає історію про залізниці Боржавської, Тересвянської, Тереблянської долин, верхів'я Тиси та річок Латориці й Ріки.

Узкоколійна залізниця "Антонівка - Зарічне"

Розташована в Рівненській області, ця залізнична лінія має протяжність 106 кілометрів. Існують припущення, що її заснування відбулося приблизно в 1895 році.

Спочатку цю лінію побудували для транспортування деревини. Проте під час Першої світової війни була відкрито нову гілку - Хиночі - Дубровиця - Висоцьк, що використовувалася для перевезення торфу.

У період з 1919 по 1939 рік польська адміністрація експлуатувала "Поліський трамвай" для перевезення лісоматеріалів, дьогтю, смол і спирту з картоплі.

Економічні труднощі 1990-х призвели до зупинки вантажних перевезень. Більшість теплотягів утилізували, тоді й постала реальна загроза закриття вузькоколійки. Хоча для багатьох місцевих жителів вона залишалася чи не єдиним способом сполучення з іншими населеними пунктами.

На сьогодні "Поїздок" не функціонує.

Боржавська вузькоколійна залізниця

Розташовується у межах Виноградівського, Берегівського та Іршавського районів Закарпатської області. Залізниця простягається на понад 123 кілометри.

"Анця Кушницька", як її називали в окрузі, розпочала свою діяльність у 1908 році. Основним призначенням цього засобу було транспортування лісоматеріалів з Полонини Боржава та Великого Ділу до Закарпатської низовини, де їх планували переробляти та відправляти далі.

Пасажирські поїзди зазвичай складалися з локомотива та невеликої кількості (від одного до чотирьох) вагонів. У кожному населеному пункті, через який пролягав маршрут, облаштовували невеликі станції. Станом на жовтень 2022 року регулярне перевезення припинили.

Гайворонська вузькоколійна залізниця

Розташована в рамках Вінницької та Кіровоградської областей, ця атракція була збудована власниками цукрових заводів наприкінці XIX століття з метою транспортування робітників та вантажів.

Залізнична траса розтягнулася більше ніж на 130 кілометрів: стартує в селищі Рудниця, проходить через Бершадь і Гайворон, а завершується в Голованівську. Цю лінію вважають найдовшою в Європі.

Тут представлено радянські локомотиви Ту-2, бельгійський паровоз МТ-202, снігоприбиральні машини, а також різноманітні локомотиви та інше обладнання. Крім того, ви зможете вирушити в подорож по подільським регіонам.

Хочете зробити свої вихідні більш захоплюючими? Обирайте свій маршрут, упакуйте рюкзак і вирушайте в подорож по вузькоколійках України!

Раніше на OBOZ.UA була представлена інформація про найвдаліші локації в Україні для зимової риболовлі.

Інші публікації

У тренді

karpatnews

Використання будь-яких матеріалів, що розміщені на сайті, дозволяється за умови посилання на karpatnews.in.ua

Інтернет-видання можуть використовувати матеріали сайту, розміщувати відео за умови гіперпосилання на karpatnews.in.ua

© Новини Закарпаття, Ужгорода, Мукачева та України на KarpatNews. All Rights Reserved.