Стан стабільності: ціни на автозаправних станціях залишилися на одному рівні.

Протягом тижня ціни на паливо в роздрібному секторі залишились стабільними, без значних коливань. Лише в окремих випадках були помічені незначні зміни, які, очевидно, були викликані прагненням зацікавити примхливих споживачів. Напруга на ринку частково зменшилась завдяки зниженню гуртових цін на бензин, що дозволило АЗС повернутися до більш прийнятного рівня маржинальності. Проте, не обійшлося без певних винятків.

За даними моніторингу Консалтингової групи "А-95", у період з 15 по 22 липня середня гуртова вартість бензину знизилася на 2,85 грн за літр, досягнувши 50,03 грн за літр. У той же час ціна на дизельне паливо зросла на 0,44 грн за літр (50,27 грн за літр), а вартість скрапленого газу піднялася на 0,21 грн за літр, становлячи 28,49 грн за літр.

На колонках тим часом відбулись суто косметичні зміни: А-95 здешевшав на 2 коп./л (59,03 грн/л), LPG - на 2 коп./л (34,44 грн/л), дизель символічно додав 8 коп./л (56,03 грн/л).

Завдяки зниженню оптових цін, маржинальність бензину на даний момент перевищила середній показник за перше півріччя цього року (8,82 грн/л) і досягла 9 грн/л, що є приростом у 2,88 грн/л.

Ціни на дизельне паливо залишаються високими, де націнка становила 5,76 грн за літр, знизившись на 30 копійок за літр. Цей рівень є на приблизно 3,10 грн за літр нижчим за середні показники першого півріччя.

Газ все ще радує рітейлерів: хоча розрахункова маржа за тиждень зменшилася на 23 коп./л, абсолютний рівень в 5,95 грн/л залишається вищим за середній показник за перші шість місяців року, який становить 5,62 грн/л.

Поодинокі зміни

Не втратили можливості скористатися ситуацією Chipo, "Кворум", "БРСМ-Нафта" (у Вінницькій області) та AMIC (в Закарпатті) - усі ці компанії знизили ціни на бензин (див. таблицю).

Останній попри тиск гурту по дизелю знайшов в собі сили зменшити цінник на 50 коп./л. в Закарпатській області (хоча в Миколаєві і Рівне додав 0,50-1 грн/л). Там же підтримали оператора і в Chipo знизивши вартість на 10 коп./л. На 20 коп./л здешевшав дизель і на львівських станціях мережі.

Традиційно рахує щоденну маржинальність "Укрнафта" -додала на дизелі 50 коп./л (55,99 грн/л), зберігши свої позиції оператора з ціною нижче середньої. Але порівняно, наприклад, з початком червня державний оператор впритул підійшов до середньої межі.

Не витримали і Neftek, ZOG та "Катрал", збільшивши стелу на 30-50 коп./л.

Серед цікавих гравців на ринку виділяються "Фактор" та БРСМ, які змогли запропонувати на своїх колонках ціни, близькі до оптових: всього на 23 копійки за літр та 62 копійки відповідно вище середніх гуртових цін. БРСМ спробував підвищити ціни, але лише в Закарпатській області (+50 копійок за літр, до 50,99 грн/л), що трохи перевищує середні показники по мережі. Очевидно, що з продажами в цих мережах ситуація зовсім не проста.

Як видно, ситуація на ринку дизельного пального виглядає досить напруженою, оскільки націнки залишаються на низьких показниках. Конкуренція в цьому секторі досягає неймовірних масштабів, про що свідчить, наприклад, конкуренція між БРСМ та "Фактор". Основною проблемою в сегменті дизельного пального є зниження обсягів реалізації.

Трохи полегшити ситуацію покликаний бензин, який має покращену маржинальність. Водночас, обсяги імпорту бензину зростають і, ймовірно, незабаром почнуть впливати на цінову політику на АЗС.

Тішить заправників і газ, але тут проблематика схожа з дизелем - обсяги споживання падають. Здається, всім вже очевидно, що клієнт пересідає на електрокари, які зайняли нішу найдешевшого енергоносія. Яким колись був LPG...

Інші публікації

У тренді

karpatnews

Використання будь-яких матеріалів, що розміщені на сайті, дозволяється за умови посилання на karpatnews.in.ua

Інтернет-видання можуть використовувати матеріали сайту, розміщувати відео за умови гіперпосилання на karpatnews.in.ua

© Новини Закарпаття, Ужгорода, Мукачева та України на KarpatNews. All Rights Reserved.