Кількість талонів на практичні іспити з водіння критично зменшилась. Які причини призвели до цього? - Спеціальна тема | Експрес онлайн

Анонсовані зміни про збільшення проміжку між датами складання цього іспиту посилили ажіотаж.

З 25 березня у всіх сервісних центрах Міністерства внутрішніх справ розпочала роботу нова система електронного запису для отримання адміністративних послуг. При її впровадженні обіцяли, що більше людей зможуть записатися на прийом. Також говорилося про захист від стороннього втручання та автоматизованих ботів, які "викачують" талони. Однак, на жаль, багато користувачів не помітили покращень - навпаки, ситуація залишилася незмінною.

"Стежу за ситуацією з талонами кілька місяців, оскільки навчалася в автошколі і знала, що навесні складатиму іспит, -- розповідає Олена Ковальська, львів'янка, кандидатка у водії. -- На початку цього року талонів на практичні іспити з водіння було дуже мало, але все ж їх вдавалося впіймати. У березні запрацювала нова система Е-запису. Поки переходили із старої на нову, то навіть було простіше взяти талон. А тепер це просто нереально. Онлайн-реєстрація можлива лише на 21 день уперед. Хоча, якщо практичний іспит складено невдало, наступна спроба доступна через 10 календарних днів (тобто на 11-й)".

Міністерство внутрішніх справ вже розробило проект наказу, який передбачає подовження терміну між датами проведення практичного іспиту. Після першої невдалої спроби пропонується дозволяти повторну участь в іспиті через 10 днів, після другої – через 20 днів, а після третьої та наступних – через 30 днів. Анонсовані зміни лише сприяли зростанню інтересу до іспитів.

На веб-сайті Головного сервісного центру МВС зазначено, що талони стають доступними щодня о півночі. Однак, моя співрозмовниця заперечує цю інформацію. "Це не відповідає дійсності, — говорить вона. — Запис на 21-й день відкривається о третій годині ночі. З кінця квітня я щоразу ставлю будильник на 2:55 і намагаюся "впіймати" талон, але безрезультатно. Система зависає, і з'являється повідомлення: "Щось пішло не так". Днями я натрапила на ще одне повідомлення: "Перевищено обмеження за загальною кількістю попередніх реєстрацій на інтервал для вибраної послуги". Система могла б попередити про це, якби в мене було більше ніж 4 талони на місяць, але у мене їх немає жодного. Я зовсім не розумію, що відбувається. Хто ж насправді отримує ці талони? І куди вони зникають менш ніж за хвилину? Ніхто не може сказати, скільки ще ночей мені доведеться "ловити" талон.

Схожі труднощі стикаються з більшістю користувачів системи Е-запису. Люди проводять тижні, намагаючись отримати талон. Деякі навіть вирушають до сервісного центру МВС, щоб отримати його через термінал. Однак там їх чекають величезні черги. Багато з них ночують біля центру, намагаючись записатися в чергу. Іноді з'ясовується, що існує кілька списків, що призводить до сварок. В деяких випадках поліцію викликають прямо до сервісних центрів. Навіть якщо вдається отримати талон, його можна використати лише в день видачі, дотримуючись черги. Таким чином, людина змушена залишатися без сну цілу ніч, а потім сідати за кермо, щоб скласти практичний іспит.

Кожної ночі з 2 квітня я заходжу на сайт близько 3:00, коли система оновлюється. О 3:01 вже жодного талону не залишилося. Це просто якесь чаклунство, -- ділиться своїм досвідом Галина Данивко, інша кандидатка на отримання водійських прав. -- Моя знайома порадила мені поїхати до сервісного центру та отримати талон через термінал. Але там справи йдуть по-іншому... Люди вивішують якісь списки на дверях. Минулого тижня у вівторок ми приїхали вранці. Я була 20-ю у списку, а загалом в черзі стояло 60 осіб. Але термінал видав лише 13 талонів, з яких кілька пішло пільговикам. У середу о 5:30 ми знову поїхали до сервісного центру. Я вже була 35-ю у списку, а в черзі стояло приблизно 70 людей. Дехто чекав ще з вечора. Коли о 8:00 центр відкрився, з терміналу видали лише два талони. Люди вирішили звернутися до начальства, щоб написати скаргу. Їм пообіцяли, що щось вирішать із талонами. Але ситуація залишається незмінною.

Пані Галина ділиться спостереженнями про дівчат, які чекали разом з нею в черзі під сервісним центром МВС. Вони демонстрували переписку з чоловіком, який пропонував купити талони за ціною від 850 до 1300 гривень, в залежності від дати. "Мені важко зрозуміти, як можна довіритися незнайомцю і передавати свої особисті дані, – говорить вона, плануючи стати водієм. – Це ж ризиковано, адже ніхто не може бути впевнений, що це не шахрайство".

Найскладніше отримати талон на практичний іспит з водіння для відкриття категорії "В" (автомобіль з механічною коробкою передач) у сервісному центрі МВС. Деяким майбутнім водіям вдається записатися на іспит у центрах інших регіонів, але це, звичайно, створює додаткові незручності. Особливо, якщо у кандидата немає досвіду водіння на визначених маршрутах.

Що повідомляють у сервісному центрі Міністерства внутрішніх справ?

З кінця березня запрацювала нова система електронної реєстрації, що суттєво оновила підходи до запису на послуги МВС, -- пояснює Сергій Бобра, керівник сектору комунікації Регіонального сервісного центру МВС у Львівській, Івано-Франківській та Закарпатській областях. -- Зокрема, онлайн-реєстрація стала доступною на 21 день наперед. У той же час, у терміналі сервісного центру талони можна отримати лише на день звернення. Цей запис не передбачає визначеного часу надання послуги. Клієнтів обслуговують у порядку живої черги, як тільки з'являється вільний слот у адміністратора. Однак, система запису для пільгових категорій осіб була вдосконалена. Клієнти з пільговим статусом можуть вказати номер свого документа, отримати талон (пільговий талон доступний лише у терміналі в день візиту) і бути обслугованими поза чергою.

Таким чином, навіть якщо на конкретний час доступна онлайн-реєстрація, особи з пільговим статусом отримають свої послуги в першу чергу. Після них обслуговуватимуться клієнти, які зареєструвалися онлайн, а вже в останню чергу – ті, хто отримав талон у терміналі. Останнім іноді доводиться чекати на виклик адміністратора в сервісному центрі протягом 3-4 годин.

-- Чому користувачам системи не вдається отримати талони? Чи можливе втручання сторонніх у її роботу?

-- Нова система електронної черги унеможливлює будь-яке втручання в її роботу, зокрема, чат-ботів, як це було раніше. Вона адмініструється лише з Головного сервісного центру МВС.

Справді, спостерігається ажіотаж на талони для складання практичного іспиту. Тепер така ситуація у кількох містах. Чимало кандидатів у водії складають практичний іспит не з першої спроби, а з п'ятої-сьомої. До них додаються нові випускники автошкіл. Крім того, згідно із законодавством, наші адміністратори з екзаменаційного напрямку мають пройти курс перепідготовки. Вони їдуть до Києва на навчання. Тому у сервісних центрах поменшало адміністраторів, які приймають практичні іспити. І це теж впливає на кількість талонів, які видають. Загалом кожен адміністратор нині приймає по 20 практичних іспитів на день.

А що ви скажете про черги в сервісних центрах? Чи дійсно талон на практичний іспит у терміналі можна отримати лише вранці?

Деякі вважають, що до сервісного центру слід приходити лише вранці, щоб отримати талон у терміналі, оскільки їх начебто розбирають до певного часу. Але насправді трапляється, що зареєстровані раніше клієнти не з'являються або приходять з неповним пакетом документів. У таких випадках їх не реєструють на іспит, а талон повертається до системи. Тому протягом дня в терміналах можуть з’являтися нові талони, які можна використовувати.

Щодо черг, що утворюються вночі біля сервісних центрів, ми активно працюємо над вирішенням цієї проблеми. Люди записуються на папірцях, а потім не допускають у приміщення тих, хто не потрапив до списку. Така практика є незаконною. Якщо когось не пускають до сервісного центру невідомі особи через відсутність його прізвища у списку, він має право викликати поліцію.

Вже траплялося, що за одну ніч було підготовлено кілька списків, а коли о 8:00 відкрився сервісний центр, ситуація перейшла до бійки біля терміналу. Працівники натиснули тривожну кнопку. Після цього талони з терміналу роздавалися під контролем озброєних правоохоронців.

В цілому, ми працюємо над вирішенням питання нестачі талонів. У майбутньому плануємо збільшити кількість транспортних засобів та адміністраторів, які проводитимуть іспити. Крім того, наразі ведемо переговори щодо розширення мережі сервісних центрів, де можна буде здавати ці іспити.

Варто зазначити, що у Великій Британії особи, які бажають стати водіями, спочатку записуються на практичний іспит, а потім чекають на дзвінок. Їм телефонують, щоб повідомити дату та час проведення іспиту. Зазвичай цей процес займає від одного до двох місяців після реєстрації. Важко уявити, щоб у нас могла впровадитися подібна система запису.

Інші публікації

У тренді

karpatnews

Використання будь-яких матеріалів, що розміщені на сайті, дозволяється за умови посилання на karpatnews.in.ua

Інтернет-видання можуть використовувати матеріали сайту, розміщувати відео за умови гіперпосилання на karpatnews.in.ua

© Новини Закарпаття, Ужгорода, Мукачева та України на KarpatNews. All Rights Reserved.