Середній вік автомобілів в Україні досяг 16,6 року: аналітика ринку на листопад 2025 - Auto24
Згідно з інформацією, наданою Інститутом досліджень авторинку, у листопаді 2025 року середній вік легкових автомобілів в Україні становить 16,6 року. Цей показник підвищився на 0,2 року в порівнянні з жовтнем, що вказує на зростання активності в торгівлі в сегментах старих та бюджетних автомобілів, де навіть невелике підвищення вартості у тисячу гривень може мати велике значення.
До речі, інтерес до електрокарів з генераторами невпинно зростає.
Географія змінюється повільно і передбачувано. Найсвіжіші легковики традиційно обертаються у столиці. Київ залишається єдиним регіоном країни, де середній вік проданих авто не перевищує 12 років. У листопаді він становив 11,1 року, і це навіть трохи менше, ніж місяцем раніше. Такий результат пояснюється концентрацією нових та "свіжопригнаних" автомобілів, а також активним попитом на машини віком до 5-7 років.
Другу позицію ділять Закарпатська та Львівська області. Середній вік авто там зупинився на рівні 14,7 року. Захід України продовжує виконувати роль основних "воріт" для імпорту вживаних машин, які хоч і не нові, але помітно молодші за середньостатистичний український автопарк.
Цікавий тренд зафіксовано в електронному каналі продажу через Дію. У листопаді середній вік автомобілів, перереєстрованих онлайн, зріс до 17 років. Місяцем раніше він був на дві десяті року меншим. Фактично "цифровий регіон" перетворився на простір для угод із найбільш віковими авто в країні. Старіші машини продаються лише в окремих прифронтових областях.
Цей факт вказує на те, що платформа Дія все частіше стає популярною для проведення простих і швидких угод з бюджетними автомобілями. У подібних ситуаціях учасники угоди, як правило, попередньо узгоджують всі деталі, а електронне оформлення виступає лише як завершальний етап процесу.
У листопаді кілька областей показали помітні коливання середнього віку авто при продажах. Найбільше "постаріння" зафіксовано в Рівненській області, де показник зріс одразу на пів року. Це означає, що на ринку активно продавалися саме найдешевші й найстаріші автомобілі.
Подібна картина була зафіксована в Чернігівській та Сумській областях, де середній вік автомобілів зріс на 0,4 року. Можливо, наприкінці осені в цих регіонах зріс інтерес до найбільш доступних транспортних засобів, або ж власники почали активно розпродувати свої застарілі автомобілі.
Єдиним регіоном, де спостерігається помітне "омолодження", є Херсонщина. Середній вік населення в цьому регіоні знизився на 0,7 року. Проте через незначні обсяги торгів навіть кілька угод можуть суттєво змінити статистичні дані.
Цікаво дізнатися, які автомобілі користуються найбільшою популярністю в корпоративному секторі.
Якщо розглянути ринок за категоріями силових установок, враження від різниці справляє потужне. Найновішими залишаються електромобілі – у листопаді їхній середній вік складав всього 4,7 року. Гібридні автомобілі також виглядають досить актуально, маючи середній вік 5,8 року.
У свою чергу, автомобілі з традиційними двигунами вже давно втратили свій "молодіжний" статус. У вторинному ринку середній вік бензинових легковиків становить 14,3 року, а дизельних – 14,8 року. Найбільш "досвідченими" залишаються автомобілі з газобалонним обладнанням, середній вік яких сягає 18,3 року. Це безпосередньо пов'язано з тим, що ГБО зазвичай встановлюють на старі автомобілі, щоб зменшити витрати на їх експлуатацію.