На контрольно-пропускному пункті "Лужанка - Берегшурань" розпочалася реєстрація порожніх вантажних автомобілів.
На пункті пропуску "Лужанка - Берегшурань", що на кордоні з Угорщиною, запустили оформлення вантажівок. Наразі - лише порожніх, масою понад сім з половиною тонн. Для цього зробили додаткову смугу руху. Запуск цього напрямку - результат втілення двосторонньої угоди між урядами України та Угорщини про розширення роботи пункту перетину. І старт великої реконструкції цього КПП. Що планують зробити за майже 10 мільйонів євро - розкаже Мар'яна Мартин.
Водій на ім'я Михайло майже щотижня вирушає до Угорщини. У Будапешті він бере на борт товар. Зазвичай він перетинає українсько-угорський кордон через пропускний пункт "Чоп - Захонь".
Михайло, шофер вантажного автомобіля:
Іноді це триває більше чотирьох днів, а іноді — менше ніж два дні.
Вперше відбувається перетин через контрольно-пропускний пункт "Лужанка - Берегшурань".
Михайло став першим водієм, який подолав кордон вантажівкою в цьому місці. До цього моменту даний пункт пропуску був відкритий тільки для пасажирського транспорту та вантажних автомобілів меншої місткості. У грудні вдалося організувати рух для порожніх великогабаритних машин.
Сергій Деркач, заступник міністра з питань розвитку громад та територій України.
На цій ділянці не існувало спеціальних смуг для вантажівок, і це відкрило перед нами можливість обговорити з угорською стороною ідею запуску порожніх автомобілів. На сьогоднішній день для порожніх вантажівок тут є вся необхідна інфраструктура, а також в планах будівництво нової окремої смуги для їх руху.
На контрольно-пропускному пункті створили нову смугу для руху та поліпшили умови для проходження паспортного контролю. На даний момент автомобілі без вантажу можуть проїжджати лише в сторону Угорщини. Це лише початок масштабної реконструкції КПП, яка розпочалася місяць тому.
Станіслав Балуєв, заступник керівника Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Закарпатській області:
У процесі реалізації першої фази будівництва ми забезпечимо створення всіх необхідних базових інфраструктурних елементів для здійснення митних та прикордонних процедур на одній стороні контрольно-пропускного пункту. Завершення другої фази дозволить нам запустити КПП у повному обсязі, що сприятиме ефективному функціонуванню та оптимізації вантажних потоків.
Заплановано провести реконструкцію під'їзної дороги та створити пішохідну зону, а також встановити системи зважування в русі для вантажівок на в'їзді та виїзді. Загальний бюджет проєкту складає близько 10 мільйонів євро. Фінансування буде забезпечено за рахунок міжнародних партнерів та державного бюджету. Основна мета цієї ініціативи - знизити навантаження на єдиний в Україні вантажний пункт пропуску "Чоп - Захонь", що межує з Угорщиною.
Віктор Микита, заступник глави Офісу Президента України.
Кількість вантажних автомобілів, що перетинають кордон з країнами Європи, зросла. Економіка у західній частині держави активно прогресує, тому критично важливо, щоб проїзд та обробка вантажів на пунктах пропуску не ставали перешкодою для цього розвитку.
Це вже не перша спроба запустити повноцінну роботу цього КПП. Будівництво починали ще 10 років тому. Угорці свої роботи завершили, а Україні забракло коштів. Зараз партнери сподіваються, що об'єкт здадуть до кінця 2026 року. Адже у планах кілька інших спільних проєктів.
Левенте Модьор, заступник міністра з питань зовнішньої економіки та закордонних справ Угорщини:
У найближчі місяці ми готуємося до відкриття нового пункту перетину "Надь - Паладьходш". Ми маємо намір подати значний пакет інвестиційних проектів до Брюсселя, з проханням про спільне фінансування. У наші плани входить розбудова двох основних автомагістралей, а також зведення нового мосту через річку Тису на контрольно-пропускному пункті "Чоп - Захонь". Крім того, на КПП "Дзвінкове - Лоня" ми прагнемо створити повноцінний транспортний коридор.
Перетин кордону на пропускному пункті "Лужанка - Берегшурань" для перевізників, які використовують порожні ваговози вагою понад сім з половиною тонн, тепер можливий через систему "єЧерга".