Тільки один із шести кандидатів успішно отримує водійське посвідчення з першої спроби. Які причини цього явища? - Люди та їхні виклики | Експрес онлайн
Багато кандидатів на отримання водійських прав успішно проходять практичний іспит лише з п'ятої або сьомої спроби.
З початку цього року у сервісних центрах МВС провели вже 200 тисяч практичних іспитів. З них 32,5 тисячі успішно складені з першої спроби. Тобто лише 16% кандидатам у водії вдалося підготуватися до іспиту як належить.
-- Законодавством визначені вимоги щодо підготовки до складання теоретичного й практичного іспитів, -- розповідає Сергій Бобра, завідувач сектору комунікації Регіонального сервісного центру МВС у Львівській, Івано-Франківській і Закарпатській областях. -- Спершу складають теоретичний іспит після підготовки в автошколі або самопідготовки. Якщо його складено успішно, то майбутній водій може готуватися до практичного іспиту.
-- Скільки триває підготовка? Й чому успішність кандидатів у водії доволі низька?
-- Загалом потрібно пройти 40-годинний курс підготовки, після якої автошкола проводить "внутрішній" іспит (наразі законодавчо не передбачений запис усіх практичних занять, тому неможливо проконтролювати, чи людина справді пройшла 40 годин підготовки). Далі -- практичний іспит у сервісному центрі МВС. Пройшовши успішно всі ці етапи, можна отримати посвідчення водія. Як і автошколи, так і сервісні центри МВС несуть адміністративну відповідальність за порушення правил підготовки та перепідготовки водіїв.
У соціальних мережах іноді з'являються повідомлення про проблеми, що виникають під час підготовки майбутніх водіїв. Наприклад, деякі користувачі діляться досвідом, коли проходили одночасно теоретичний та практичний курси. Деякі автошколи видають сертифікати про завершення навчання вже після 15-20 годин занять, хоча в електронних системах зазначають, що курс тривав 40 годин. Це призводить до зниження успішності під час складання практичних іспитів у сервісних центрах МВС. Іноді кандидати приходять на іспит абсолютно не готовими. Склалось враження, що деякі люди вчаться керувати автомобілем без належної підготовки.
Тому лише 16% кандидатів у водії вдається скласти іспит з першої спроби. А більшість складають його з п'ятої-сьомої. Та є приклади, коли лише 16 спроба стала успішною. А одна кандидатка у водійки 21 раз пробувала скласти такий іспит і не склала.
Незабаром в українському законодавстві запровадять нові норми, які зобов'язують автошколи проводити відеозапис усіх навчальних занять. Ці записи зберігатимуться протягом двох років, поки діє свідоцтво про закінчення курсів. Завдяки цим змінам, кандидати у водії, які не пройшли теоретичний іспит, не зможуть підготуватися до практичного. Це також призведе до ліквідації фіктивних занять, що сприятиме зменшенню зловживань у сфері автоосвіти. Як результат, якість підготовки до практичного іспиту покращиться.
Хочу зазначити, що в умовах, коли чимало кандидатів на отримання водійських прав не справляються з практичним іспитом, ця послуга в сервісних центрах Міністерства внутрішніх справ користується значним попитом. У зв'язку з цим, іноді виникає нестача талонів.
Як часто дозволяється повторне складання практичного іспиту? І яка вартість цієї послуги?
Якщо іспит не вдалося скласти, наступний шанс з'явиться через 10 календарних днів (тобто на 11-й день). Кількість спроб не обмежена. Іспити можна здавати протягом терміну дії сертифіката про навчання в автошколі, що становить два роки. Вартість практичного іспиту в сервісному центрі МВС становить 420 гривень, що робить його найдорожчою послугою у цьому центрі. З цих коштів 70% надходить до бюджету громади, а 30% спрямовується до спеціального фонду МВС, який використовується для поліпшення якості послуг в сервісних центрах, наприклад, для закупівлі нових автомобілів для проведення практичних іспитів.