Кабельні мережі втрачають своїх підписників, тоді як OTT-сервіси продовжують набирати популярність. Провайдери опублікували свої фінансові звіти.

Кількість абонентів найбільших ОТТ-платформ, таких як Megogo, Sweet.tv та "Київстар ТВ", продовжує зростати, в той час як традиційні кабельні провайдери, як-от Volia та "Тріолан", стикаються зі зниженням кількості користувачів. Кабельні послуги втрачають популярність, хоча великі провайдери все ще мають кілька сотень тисяч абонентів. Крім того, існують значні постачальники кабельного телебачення в різних регіонах, наприклад, "Кабельне телебачення" у Кривому Розі, "ГОК" у Горішніх Плавнях Полтавської області, "Основа" в Чернігові та "CITV" в Сумах.

Згідно із законом "Про медіа" (стаття 22, частина 3, пункт 4), усі провайдери тепер зобов'язані звітувати Національній раді з питань телебачення та радіомовлення про кількість своїх абонентів. Звіти подаються кожні шість місяців. Відповідаючи на запит "Детектора медіа", регулятор надав дані щодо звітів за перше півріччя 2025 року. У цьому матеріалі ми розглянемо, які з провідних провайдерів зазнали втрат, а які змогли розширити свою абонентську базу.

Ключові постачальники

Megogo залишається найпотужнішим на ринку провайдерів. На перше півріччя 2025 року його база становить 724 тисячі 67 користувачів (на попереднє півріччя було 711 тисяч 673 користувачі). Тобто зростання становить понад 10 тисяч за півріччя. База Megogo перевищує сукупну кількість найбільших конкурентів -- Sweet.tv та "Київстар ТВ". І наздогнати цей онлайн-кінотеатр наразі нікому не під силу.

Партнерський сервіс групи "1+1" під назвою "Київстар ТБ" (юридична особа "ПлюсТБ") демонструє ще більшу позитивну динаміку зростання. За останні шість місяців його користувацька база збільшилася на понад 22 тисячі, досягнувши 350 943 абонентів (порівняно з 328 807 користувачами за попередній піврічний період).

Компанія "ОТТ Україна" є юридичною особою, що об'єднує три ОТТ-сервіси: Sweet.tv, Vodafone TV та Trinity-TV. Її абонентська база вже наближається до показників "Київстар ТБ", досягнувши 321 780 підписників. За останній рік кількість користувачів зросла на понад 100 тисяч. Для порівняння, в першій половині 2024 року компанія налічувала 202 508 активних клієнтів.

Ситуація у кабельних провайдерів виглядає не надто оптимістично. Провідні компанії продовжують втрачати своїх клієнтів. Наприклад, кількість абонентів Volia знизилася до 254 929, тоді як півроку тому вона становила 257 801 (роком раніше — 278 тисяч). Найбільш затребуваною технологією у компанії залишається цифровий кабель, який обслуговує понад 115 тисяч користувачів. На другому місці — аналоговий кабель з понад 85 тисячами абонентів, а технологія ОТТ наразі має 54 тисячі 204 клієнта.

Компанія "Тріолан" (юридичне товариство ТОВ "Контент Трейдінг") за останні шість місяців зазнала втрат, перевищуючи 15 тисяч абонентів. На сьогоднішній день її клієнтська база налічує 223 тисячі 332 користувачів, які користуються кабельним зв’язком, а також 6 тисяч – послугами ОТТ. Для порівняння, у попередньому півріччі кількість абонентів компанії становила 244 955.

Проте, клієнтські бази цих кабельних операторів є одними з найбільших, і хоча спостерігається зниження, кабельна технологія залишається затребуваною, особливо в регіонах (про це буде сказано далі).

Супутникове телебачення продовжує втрачати своїх абонентів. Єдиний легальний провайдер у цій сфері, партнерський проєкт групи "1+1" Viasat (юридична особа ТОВ "Віжн ТБ"), за останні шість місяців втратив близько чотирьох тисяч клієнтів. Наразі його клієнтська база складає 85 тисяч 810 осіб, що все ще є значним показником. На початку року з'явилися чутки про можливе закриття платформи Viasat, але група "1+1" спростувала ці припущення, заявивши: "Про закриття мова не йде ані у липні, ані в найближчій перспективі".

Провайдер намагається утримати своїх клієнтів і з 1 квітня запровадив спеціальну акцію, знизивши вартість основного пакету ("Преміум HD") з 249 гривень до 99 грн. Залучення нових абонентів до цієї технології є досить складним завданням, особливо враховуючи, що в умовах війни канали зашифровані, а витрати на придбання тюнера, його налаштування та встановлення перевищують три тисячі гривень.

У минулому півріччі кількість користувачів Viasat досягла 89 137, тоді як у 2023 році компанія налічувала 92 702 абонента.

Місцеві постачальники послуг

Переважно незначне падіння бази характерне для великих регіональних кабельних провайдерів. Найбільше втрат -- у тих, хто працює на прифронтових територіях. Наприклад, звітність про своїх клієнтів знову подав один-єдиний провайдер із Донецької області, з міста Добропілля, яке на лінії зіткнення. Там працює ФОП Тетяна Ковальова, але її база впала більше ніж удвічі: зараз вона має 401 абонента, а у минулому півріччі їх було 920. А звіти про роботу в Запорізькій області знову не подав жоден провайдер. Нагадаємо, "Енергоатом", який раніше працював в Енергодарі, припинив роботу через окупацію міста. Також немає звітів від місцевих провайдерів із Херсонської області.

У Сумській області мережа "CITV" обслуговує 19 859 абонентів, тоді як "Радіосервіс" у Конотопі налічує 12 567 користувачів.

Один з найбільших постачальників послуг у Вінницькій області, компанія "Вінтертелепорт", зазнала втрат серед абонентів, і наразі їхня клієнтська база налічує 1281 осіб. Цей провайдер використовує технологію IPTV. Упродовж останніх шести місяців кількість абонентів зменшилася з 1364. Інший постачальник послуг у Вінниці та Хмельницькому — компанія "Хонгор" — має 1200 абонентів, пропонуючи як аналогове, так і цифрове кабельне телебачення.

У Волинській області Луцька компанія "ІТ Аверс", яка входить в однойменний місцевий медіахолдинг, за пів року наростила абонентів з 3770 до 4020 людей. А компанія "Колумбус", яка працює не лише у Волинській, а й у Львівській і Тернопільській областях, втратила своїх абонентів. Зараз її база складає 9850, у попередньому півріччі було 10 тисяч 300 осіб. У решти провайдерів області, які подали звіти у Нацради, база до півтори тисячі абонентів.

Зменшилась кількість абонентів найбільшого провайдера в Дніпропетровській області – компанії "Кабельне телебачення" з Кривого Рогу. Наразі їх число становить 18 278, тоді як у попередні шість місяців було 19 855 користувачів. Також спостерігається падіння кількості абонентів у "Автор-Телеком", "Гранд" та "Радіотехнічній лабораторії", де відзначено кілька тисяч зменшення.

У Житомирській області одним із провідних постачальників послуг є "Житомирський міський інформаційний центр". Протягом останніх шести місяців число його абонентів знизилось з 4136 до 3893. Тим часом у компанії "Телеінформаційні технології" спостерігається ще більший спад, адже кількість користувачів зменшилась більш ніж на тисячу, з 3269 до 3101. ФОП Юрій Фомін, у свою чергу, зафіксував зменшення своїх абонентів з 3337 до 3160 за аналогічний період.

У Закарпатті провайдер "Тевіант", що обслуговує Чоп і Ужгород, не надав звітних даних. Що стосується інших компаній, то більше тисячі абонентів має приватний підприємець Ігор Кекіс зі Сваляви, а також "TV Optimum" з Берегового.

В Івано-Франківській області провайдер "Галстрім" зумів зберегти свою абонентську базу з незначними втратами: наразі вона становить 9 тисяч 395 осіб, у той час як ще півроку тому кількість користувачів досягала 9 тисяч 522.

У Кіровоградській області кількість підписників "Сервіс РПП" зменшилася з 3588 до 3354, тоді як у "Кабельних телевізійних мереж" вона знизилася з 2766 до 2610.

Найбільша регіональна мережа Львівської області, відома під назвою "Телелан", зберегла стабільну кількість абонентів, яка становить 11 458 осіб. Для порівняння, у минулому півріччі їх було 11 608.

У Миколаївській області подібна ситуація з провайдером "Квант": база знизилася з 4663 до 4361 користувача.

В Одеській області найпопулярніші послуги -- компаній "Бріз" і "Центр ТВ". При цьому "Бриз" базу не втратив -- 9649 (у попередньому півріччі -- 9631), а "Центр ТВ" -- втратив: 9750 (у попередньому півріччі 10 400).

У Полтавській області найбільший провайдер -- "ГОК" із Горішніх Плавнів -- має базу 17 тисяч 244 користувачі (тоді як у попередньому півріччі було 18 тисяч).

У Харківській області лідером серед місцевих провайдерів є компанія "Макснет", яка обслуговує 5606 користувачів. Ця цифра зросла в порівнянні з попередніми шістьма місяцями, коли їхня кількість становила 4648. Крім того, компанія "Орбіта ТВ" з Первомайська має 5320 абонентів.

"Лайк ТВ" з Хмельниччини за останні шість місяців скоротив кількість своїх абонентів з 1563 до 1458.

У Черкаській області, подібно до минулого півріччя, кількість абонентів "Маклаут ТВ" становить півтори тисячі.

У Чернігівській області найпопулярніший провайдер -- "Основа" (кількість абонентів -- 8122, у попередньому півріччі -- 8512). У його найближчого конкурента -- "Терра" -- 6951, у попередньому півріччі -- 7272.

Ілюстрація, створена за допомогою технології Gemini.

Інші публікації

У тренді

karpatnews

Використання будь-яких матеріалів, що розміщені на сайті, дозволяється за умови посилання на karpatnews.in.ua

Інтернет-видання можуть використовувати матеріали сайту, розміщувати відео за умови гіперпосилання на karpatnews.in.ua

© Новини Закарпаття, Ужгорода, Мукачева та України на KarpatNews. All Rights Reserved.