Розрахунки за квитанціями і в мережі Інтернет
Чого чекати містянам від КП «Водоканал м. Ужгорода»?
З квітня в Ужгороді міський водоканал започатковує переведення системи розрахунків із нинішньої на цивілізовану, за якою працюють як у Європі, так і багато хто в Україні. Мова йде про прозору й чітку систему оплати за квитанціями, а в перспективі можна буде, не виходячи з дому, розраховуватися в мережі Інтернет. Що треба знати в цьому контексті й із якими проблемами ужгородці можуть зіштовхнутися – з’ясовувала «Закарпатка».
Що й для чого?
Отже, перше й основне – з квітня КП «Водоканал м. Ужгорода» запроваджує нову прогресивну систему оплати за воду споживачами – за квитанціями. Про це розповів виданню заступник директора КП Сергій Воробець. Із його слів, у квитанціях будуть наведені дані щодо споживання, сума, яку необхідно сплатити за воду, а також вказуватиметься заборгованість, якщо така є. З квітня відповідний пілотний проект стартує спершу в одному мікрорайоні міста (вулиці Минайська, Грушевського, Капушанська, Заньковецької та мікрорайон приватних забудов у цих межах). «Поетапно проект запроваджуватиметься по всьому Ужгороду, але одразу це робити нереально, оскільки процес складний, вимагатиме значної співпраці підприємства та споживачів, звернення останніх до водоканалу, збір даних, узгодження та вирішення спірних питань», – уточнює заступник директора.
Загалом упродовж останніх трьох місяців комунальне підприємство працює над збором інформації від споживачів щодо реального споживання (даних приладів обліку) та формування відповідної бази даних. «На жаль, ми зіштовхнулися з тим, що практично 30 – 40% споживачів не хочуть спілкуватися з контролерами, надавати їм покази лічильників, і це ускладнює нашу роботу, – коментує С. Воробець. – Ми усвідомлюємо, що раніше не надавалося цим питанням належноїуваги, але зараз хочемо налагодити відповідну роботу й у підсумку отримати належні та своєчасні розрахунки. Зрештою все це дасть можливість повноцінно розраховуватися з нашими кредиторами, уникати відключень від енергопостачання, оновлювати мережі тощо».
На другому етапі – після того, як вдасться зібрати всі дані від споживачів, сформувати базу, запровадити повноцінну роботу системи, завдяки якій усі містяни отримуватимуть квитанції, – у кожного ужгородця з’явиться можливість контролювати споживання води в онлайн-режимі та оплачувати рахунки дистанційно в мережі Інтернет (на кшталт системи мега-білінгу, яка працює в «Закарпаттяобленерго»).
Як діяти, коли прийдуть квитанції?
Отже, вам принесли квитанцію на оплату води, але у вас виникли питання. Тож як діяти? У водоканалі роз’яснюють, що частина квитанцій, які вже на початку квітня отримають ужгородці, носитиме пряму дію, частина матиме інформативний характер. «Якщо в споживача не виникне питань щодо нарахування, то він спокійно сплачує вказану суму. При бажанні перед оплатою людина може вказати в спеціальному полі квитанції поточні показники свого приладу обліку. Проте є й інший варіант. Із огляду на те, що не вдається зібрати поки що повну інформацію від споживачів, ми розуміємо: можуть виникнути непорозуміння, проблемні питання, – пояснює начальник управління системного забезпечення КП Анна Лозіна. – У такому разі не слід панікувати, потрібно звернутися до КП «Водоканал» і з’ясувати, як діяти далі. Корективи щодо показів приладу обліку можна буде вносити як електронною поштою (вказана на сайті підприємства www.voda.uz.ua), так і прийшовши до підприємства чи зателефонувавши – й так дійти згоди про нарахування за наявними показниками. Якщо абонент має значні борги, можна реструктуризувати їх і сплачувати частинами».
При цьому – що важливо – якщо ваші дані різняться з даними, вказаними в квитанції, не обов’язково одразу ж наступного дня бігти до підприємства для з’ясування обставин. На це споживач має місяць, тож є час, аби розібратися й оплатити рахунки. «Ми передбачаємо, що будуть розбіжності, й на це є кілька причин, – розповідає А. Лозіна. – Перше те, про що вже згадувалося: не завжди можемо отримати реальні показники приладу обліку. Є й інший варіант, і вже зараз він «вискакує». Наприклад, торік перед подорожчанням вартості послуги з водопостачання та водовідведення чимало людей сплатили значну кількість кубів «про запас» (хай це буде червень), і зараз просто використовують їх, знаючи про переплату. Але при цьому є такий нюанс: приміром, споживач отак наперед заплатив перед підвищенням цін за воду, програма ж зараз із огляду на оплату вираховує середній показник споживання, і він може виявитися чималим. Відповідно, програма й нарахує за час від останньої сплати наданого показника (ми навели як приклад червень) і по сьогодні за середнім показником споживання – і сума вийде величезна. Насправді ж по факту може виявитися, що споживач нічого не винен підприємству. Для з’ясування таких обставин і треба звернутися до нашого абонвідділу та врегулювати всі розбіжності. Власне цього ми й прагнемо – вийти на реальні розрахунки. До слова, ті споживачі, які мають переплату, квитанції наразі не отримають. Вони можуть у телефонному режимі з’ясувати суму переплати (номери телефонів указані на книжках та в квитанціях) і чекати, коли їм прийдуть квитанції.
До речі, вже з травня на підприємстві працюватиме оновлений абонентський відділ – його наразі ремонтують і реорганізовують, щоб створити максимально комфортні умови для споживачів. Планують організувати все так, щоб людина, прийшовши до підприємства, могла отримати буквально в одному кабінеті всі необхідні послуги, не бігаючи поверхами.
І насамкінець: у водоканалі наголошують, що оплата за абонкнижками не скасовується, допоки все місто не буде переведене на розрахунки за новою системою! Головне – сплачувати вчасно і в повному обсязі, бо від цього, власне, й залежить якісна робота самого підприємства.