В Україні ціни на одяг та взуття зросли у 2−3 рази
Українці змушені купляти дешеву альтернативу, яка "розлазиться" через місяць-два
За останній рік одяг та взуття в магазинах України подорожчали в середньому в 2-3 рази, і зниження цін поки не передбачається. Про це Корреспондент.net розповіла директор Асоціації рітейлерів України Яна Зубар.
У зв'язку з цим в асоціації простежують тенденцію переходу покупця з мідл (середнього класу) на мас-маркет бренди, тобто товари, призначені для широкого, масового споживання, каже фахівець.
За словами Зубар, у нові ціни закладені вже реалізовані ризики і негативні очікування виробників. Вона пояснює, що в сегменті fashion більше 70% товарів припадає на імпорт. "Він буде залежати пропорційно від курсових коливань, так як закупівля колекцій більшості ритейлерів проводиться в іноземній валюті", - говорить вона.
Разом з тим, Зубар зазначає, що є всі шанси, що економічна криза стане поштовхом для розвитку та підняття української легкої промисловості і власного виробництва.
Вона наводить приклад сусідньої Польщі, де в 2013 році експорт одягу та аксесуарів склав 11,9 млрд польських злотих.
"У польському місті є один з найбільших в Європі парків оптово-роздрібної торгівлі. Він виник у результаті розвитку і розширення локальних виробників одягу, які експортують товари польського виробництва на зарубіжні ринки. Створення та розвиток такої інфраструктури веде до підвищення комерційної привабливості та зміцненню її як конкурентоспроможної виробничої країни на міжнародній арені ", - додала експерт.