Влітку студенти-практиканти працювали від Закарпаття до Одещини (ФОТО)
Різноманітними виховними заходами культурно-мистецького, спортивно-масового і розважального характеру студенти-практиканти охопили кілька тисяч дітей.
Справедливість класичної аксіоми “Теорія живе практикою” підтвердили студенти третіх курсів нашого навчального закладу під час літньої педагогічної практики в літніх таборах і комплексах оздоровлення та відпочинку школярів, у дошкільних навчальних закладах. Понад три сотні майбутніх педагогів (170 студентів інституту і 136 – педагогічного коледжу) влітку працювали в дитячих оздоровчих таборах і комплексах, школах-інтернатах і дошкільних навчальних закладах, дитячих диспансерах і санаторіях семи областей України.
Географія педпрактики була по-справжньому всеукраїнською: від Закарпаття – до Одещини, від Волині – до Запоріжжя і, певна річ, не оминули увагою й рідне Тернопілля та сусідні Рівненщину і Хмельниччину. Студенти-практиканти різноманітними виховними заходами культурно-мистецького, спортивно-масового і розважального характеру охопили кілька тисяч дітей.
В окремих оздоровчих комплексах і таборах відпочинку дітей і школярів наш студентський “педагогічний десант” був доволі чисельним: в дитячому оздоровчому комплексі “Чайка” с.Хрінники Демидівського району , що на Рівненщині, – 23 особи, в дитячому оздоровчому таборі “Лісова казка” в с. Борщівка на Лановеччині – 29 студентів, у дитячих оздоровчих таборах “Факел” Запорізької області (м. Бердянськ) і “Веселка” Рівненської області (с.Опарипси Радивилівського району) – по 18 осіб, у дитячому санаторно-оздоровчому комплексі “Корчагінець” с.Межиріч Острозького району (Рівненщина) – 21 студент, а в такому ж комплексі “Лісовий” с.Скоморохи Бучацького району (Тернопільщина) – 15 студентів. Не залишився осторонь нашої “педагогічної географії” Тилявський навчально-виховний комплекс “Загально-навчальний заклад І-ІІІ ступенів – Дошкільний навчальний заклад” Шумського району, з яким науковці та студенти інституту підтримують творчі зв’язки у вивченні літературної спадщини Уласа Самчука (тут студенти спеціальності “Фізична культура” проходили педагогічну практику в пришкільному дитячому таборі “Сонечко”). Важливою і відповідальною була робота студентів-практикантів у спеціальних дитячих закладах – санаторіях і диспансерах: понад 60 осіб під час літньої педпрактики працювали в Кременецькому обласному дитячому психо-неврологічному санаторії і в Яблунівському обласному дитячому протитуберкульозному диспансері (Гусятинський район), в офтальмологічному санаторії “Барвінок” Зборівського району та Бережанському дитячому гастроентерологічному санаторії.
Студенти, виконуючи програму педагогічної практики, узгоджену з планом виховних заходів дитячого закладу як місця проходження практики, запропонували і надали широкий спектр освітньо-виховних послуг: конкурси, змагання, турніри, олімпіади, концерти, вистави і виставки, екскурсії і турпоходи, розважальні шоу та ігри – це ще не повний перелік проведених ними заходів. Керівництво літніх оздоровчих і дошкільних навчальних закладів у свої відгуках про роботу студентів під час практики відзначає їхню високу готовність до вирішення безпосередніх фахових завдань, ґрунтовні теоретичні знання і належні фахові навички, сумлінне ставлення до виконання професійних обов’язків, активність і цілеспрямованість у проведенні виховної роботи з дітьми. Зокрема, дирекція Рівненської філії “Укртелекому”, якій належить дитячий оздоровчий комплекс “Чайка”, надіслала ректору інституту, професору А.М.Ломаковичу листа-подяку, де висловила “щиру вдячність за підтримку в організації літнього відпочинку дітей працівників “Укртелекому” та за активну участь у виховній роботі студентів, які проявили себе як талановиті, здібні, ініціативні майбутні педагоги”. Аналогічний лист надійшов і від дирекції підприємства “Курорти Приазов’я” (м.Бердянськ), у підпорядкуванні якого знаходиться дитячий оздоровчий табір “Факел”: “Майбутні вчителі сумлінно виконували свої функціональні обов’язки, виявляючи творчий підхід до культурно-масових і спортивно-оздоровчих заходів із урахуванням вікових та індивідуальних особливостей дитячого колективу. Студенти засвідчили вміння втілювати теоретичні знання на практиці, спрямовуючи їх на організацію змістовного та цікавого відпочинку дітей. Сподіваємося, що досвід, набутий студентами в дитячому оздоровчому таборі “Факел”, стане міцним фундаментом подальшого професійного зростання.”
Керівництво установ-власників дитячих літніх оздоровчих закладів висловило вдячність організаторам педпрактики В.М.Трифонюку та В.І.Шпак за високу професійну підготовку вихованців. Значна частина студентів-практикантів відзначена персонально: Олександр Дем’янчук, Людмила Долінська, Марина Іванюк, Олексій Копиловський, Олександр Кушнір, Наталія Михалевич, Ольга Тернова, Вікторія Ткач, Іванна Чепчур, Антон Фарина, Андрій Яремчук – дирекцією підприємства “Курорти Приазов’я”; Ангеліна Мельничук, Іван Мартофляк – дирекцією Острозького дитячого санаторно-оздоровчого комплексу “Корчагінець”; Вікторія Шевчук – керівництвом дитячого оздоровчого табору “Гайдарівець” (с. Кутянка, Шумщина). А студенти 12-Мс Марія Бешлей, Тетяна Ворон, Оксана Космацька і Наталія Шемчук отримали слова глибокої вдячності від батьків дітей, із якими вони працювали під час практики, – лист відповідного змісту батьки надіслали на адресу ректора інституту, професора А.М.Ломаковича.
Яскравий букет нагород привезли студенти-практиканти коледжу. Андрій Дубас нагороджений Грамотою дитячого оздоровчого комплексу “Лісовий”, Сергій Гончарук – дитячого оздоровчого табору “Берізка” (с.Молодаво, Рівненщина), Марта Озерна і Руслана Довгаль – санаторно-оздоровчого комплексу “Корчагінець”. У “Корчагінці” відзначилися ще дві наші практикантки – студентки 41-ТОк Анжеліка Опалко і Марія Білосевич: очолювані ними дитячі загони в різноманітних змаганнях, турнірах і конкурсах вибороли 7 загальних призових місць і 12 особистих нагород. Дирекція оздоровчого табору “Лісова казка”окремо відзначила студента 41-ТОк Дмитра Клака, який не лише сумлінно виконав програму педпрактики, а й додатково провів значну організаційно-спортивну роботу – сформував спортивну секцію з футболу, на базі якої підготував футбольну команду, що здобула перемогу в дитячому футбольному турнірі.
Змістовно та естетично оформлені звіти, різноманітні медійні презентації і матеріали підсумкової конференції за результатами літньої педагогічної практики зафіксували досвід наших студентів, набутий у дитячих комплексах і таборах оздоровлення та відпочинку дітей, що дасть змогу використати його наступним поколінням практикантів.
Інформаційний центр Кременецького ОГПІ ім.Тараса Шевченка