Закарпатські неплатники та боржники спритно переписують своє майно на родичів
Та й навіть на сусідів, тільки б не платити.
В Ужгороді працівники Державної виконавчої служби спільно з представниками місцевого ДАІ та громадськими активістами від Громадської ради при УМВС України у Закарпатській області та ГО «ЗАВТРА» (Західноукраїнська Асоціація власників транзитних авто) провели спільний рейд із виявлення недобросовісних боржників.
Перед рейдом спілкуємося із керівником держвиконавчої служби на Закарпатті Наталією Пановою. Пані Наталія каже, що років 5-7 тому такі рейди проводилися чи не щотижня. І це давало результати: повернення боргів і виконання рішень суттєво зростало. Нині ж, зі слів керівника закарпатської ДВС, тим, хто злісно ухиляється, наприклад, від сплати аліментів, суттєво допомагає Ужгородський міськрайонний суд. До, прикладу, в Ужгороді і районі із близько 150 подань виконавчої служби, суд надає позитивне рішення лише у 16 випадках…
Самі ж неплатники та боржники, зі слів Наталії Панової, спритно переписують своє майно на родичів і навіть на сусідів, лиш би не платити. Або судяться до останньої інстанції, витрачаючи шалені кошти, замість того, аби просто виконати рішення суду і забуваючи про свій батьківський обов’язок перед народженими дітьми...
Власне спільний рейд стартує з майданчика навпроти готелю «Ужгород». Сама процедура виглядає наступним чином: працівник ДАІ зупиняє авто (в основному порушників правил дорожнього руху), перевіряє документи, а працівники ДВС у той час через свою базу боржників «пробивають» водія на наявність заборгованостей. Якщо сума боргу незначна, у водія вилучають техпаспорт і пропонують у найближчому відділенні банку погасити борг. Відтак документи повертають і людину видаляють із «чорної» бази. Якщо ж заборгованість серйозна, тоді авто боржника можуть доправити на спец майданчик, звідки реалізовують конфіскат під погашення боргів.
Спостерігаючи за роботою працівників ДАІ та державних виконавців на цьому жвавому відрізку руху, важко не помітити, що майже всі ужгородці їздять, не пристібаючи пасок безпеки. Майже половина водіїв їздить, одночасно розмовляючи по телефону. Навіть незважаючи на завантаженість кільця перед транспортним мостом та наявністю «даішників». Тут удалося зупинити шість боржників, у кількох із яких було вилучено техпаспорти. Роботу дещо зіпсував представник так званого дорожного контролю, котрий прийшов учити працівників ДАІ та виконавців, як треба паркуватися на острівці біля кільця. Вислухавши зауваження опального активіста, їдемо на наступне місце дислокації.
На вулиці Минайській автомобільний потік не менш жвавий. Тут — ті ж порушення. Окремі водії самі зупиняються перед «даішниками» аби висловити незадоволення суцільною лінією, через яку треба долати зайві кількасот метрів аби поїхати у потрібному напрямку. Серед зупинених боржників не виявилося. Паралельно затримані раніше принесли проплачені квитанції і отримали свої техпаспорти.
З одного боку, такі операції досить ефективні, адже в ідеалі, окрім боржників ДВС, по своїй базі водіїв та їх авто перевіряють і працівники ДАІ. Залишається лише зробити такі рейди систематичними. Адже проведення схожого рейду раз чи двічі у рік — просто холостий постріл.
Павло БІЛЕЦЬКИЙ