Днями побував в одному комунальному підприємстві м.Ужгород, з яким у мене укладений договір на отримання послуг. Свідомо не буду його називати і вказувати імен посадових осіб, із котрими спілкувався, адже проблема, з якою стикнувся, не є оригінальною.
Я хотів отримати довідку про склад сім’ї, яку видає це комунальне підприємство. Однак мені відмовили, з огляду на те, що мав заборгованість за сплату послуг. Зокрема зазначили: поки не буде повного погашення заборгованості, жодної довідки мені не видадуть. На момент мого звернення заборгованість справді була, заперечувати не буду. Та мене більше здивувало інше. Протягом останніх років через пресу давалися роз’яснення щодо правомірності дій посадових осіб комунальних підприємств, котрі відмовляють в отриманні довідки при наявності заборгованості. Відповідно до діючого законодавства, вони не мають права відмовити у виданні подібних довідок.
Безперечно, я озвучив цю тезу й запропонував роз’яснити мені причину відмови, чітко вказати відповідні законні й підзаконні акти, що це регламентують. Відповіді, зрозуміло, не почув, натомість мені дорікнули, що співробітники мають отримувати зарплатню, а через таких як я це складно робити. А мені здавалося, що підприємство має надавати мені послуги, за які маю сплачувати, а не витрачати власні кошти на чиюсь зарплатню.
Ба більше, вже кілька років мешканці будинку, в якому проживаю, зверталися до цього підприємства із заявою з проханням відремонтувати козирьок при вході в під’їзд, що вже кілька років в аварійному стані. Наприкінці 2011-го власноруч відніс чергову подібну заяву до КП і її зареєстрували. Однак «віз і нині там». Я вже не кажу про решту послуг, які, на моє переконання, надають нерегулярно або взагалі забули. Та мене ще здивувало те, що посадова особа підприємства повідомила, мовляв, тоді ще не працювала на цій посаді та в КП і нічого про мою заяву не знає. Це мабуть було апогеєм нашої розмови... Представився, ще раз попросив, аби мені детально повідомили про підстави відмови у видачі довідки і надали копії відповідних документів. Ясна річ, мені їх не надали, а довідку таки видали, хоча й узяли розписку, що ліквідую заборгованість протягом певного терміну.
Проблеми КП усім відомі, у тому числі й те, що в них немає коштів. Однак я переконався, що питання не в відсутності грошей, а в небажанні цих підприємств щось робити. Якщо вони дозволяють собі не реагувати роками на звернення громадян, то чого ж маємо вирішувати їхні проблеми, точніше перейматися їхньою зарплатнею? Можна ж було зробити спробу поспілкуватися з мешканцями, здійснити відповідні роботи тощо. Подібних проблем, лише у моєму будинку, набереться ще з кілька десятків, але їх не хочуть помічати.
Платити за послуги треба, але й надавати їх також треба якісно. Приватні структури це вже зрозуміли, а от комунальні підприємства й надалі ведуть себе немов ті страуси, що ховають голови в пісок із наближенням небезпеки, в нашому випадку – при необхідності надання якісних послуг.
Віктор Лазорик, "Закарпатська правда"
04 серпня 2013, 10:11 Karpatnews.in.ua — Новини Ужгорода, Мукачева, Закарпаття та України