Як «боротися» водіям з ожеледицею на дорогах (ВІДЕО)

Як правильно гальмувати і як уникнути аварій?

Ожеледиця - штука небезпечна, навіть для повнопривідних машин: гальмуємо на початку вулиці, а зупиняємося - на сусідній...

А що ж робити тоді власникам авто з переднім і заднім приводомЯк гальмувати і як уникнути аварій? 

Ось поради фахівців, узагальнені сайтом m2motors.com.ua:
Для екстреної зупинки на слизькій дорозі можна використовувати три прийоми гальмування:
комбіноване (гальмо з газом);
переривчасте;
ступінчасте гальмування.

Комбіноване - зручний і надійний спосіб гальмування. Здійснюють його при включеній передачі шляхом плавного зменшення частоти обертання колінчастого валу з одночасним використанням гальма. Двигун при цьому грає дуже важливу роль. Всім відомо, що на слизькій дорозі юз настає при найменшому необережному натисненні на педаль гальма. У такій ситуації першими зазвичай блокуються задні колеса, що спричиняє замет.

А що задні колеса у багатьох автомобілях пов'язані з двигуном, це можна використовувати, щоб зробити гальмування плавним. Сили інерції обертових деталей двигуна, зчеплення, коробки передач опираються різкій зупинці і тим самим згладжують результати необережного грубого натискання на педаль гальма. Крім цієї «допомоги» двигуна при скиданні «газу», оберти колінчастого валу знижуються, чим через агрегати трансмісії створюється уповільнююче зусилля на колеса. Діючи разом з двигуном, водій вже тільки пригальмовує.

Під час переривчастого гальмування водій сильно натискає на педаль гальма, а потім на межі юза миттєво відпускає її. Якщо колеса при цьому і заблокувалися, то потім вони все одно встигають розкрутитися і знайти зчеплення з дорогою. Після того як замет або юз припиниться, слід повторити натискання на педаль гальма, але вже трохи слабше - це запобігає блокуванню коліс. При такому способі гальмування водій більш уважний, щоразу натискаючи на педаль.

Такі прийоми гальмування не дозволяють колесам постійно ковзати, тому гальмівний шлях у автомобіля буде набагато коротшим. Варто відзначити і те, що при цьому способі гальмування повертати кермо потрібно тільки на етапі «відпустив», коли педаль гальма не натиснута і колеса вільно обертаються. І запам'ятайте: гальмо - кермо - гальмо - кермо - найефективніший спосіб зупинки на слизькій поверхні у поєднанні з одночасним ухиленням від небезпеки у критичній ситуації. Таким чином водій повністю контролює автомобіль, одночасно роблячи необхідні маневри і в той же час гальмування.

Ступінчасте гальмування - це спосіб, найкращий для досвідчених водіїв. Він відрізняється від переривчастого лише тим, що при розгальмовуванні педаль відпускається не повністю, а частково. Нога весь час на педалі, готова трохи послабити тиск при блокуванні коліс, щоб потім придавити гальма. Це тонка робота, але вона стане вам доступною після тренування на безпечних майданчиках.


12 грудня 2012, 10:05
KARPATNEWS.in.ua — Усі новини Ужгорода, Мукачева, Закарпаття та України

Сподобалась новина? Підтримай KarpatNews натиснувши "Подобається"!

Інші публікації

У тренді

karpatnews

Використання будь-яких матеріалів, що розміщені на сайті, дозволяється за умови посилання на karpatnews.in.ua

Інтернет-видання можуть використовувати матеріали сайту, розміщувати відео за умови гіперпосилання на karpatnews.in.ua

© Новини Закарпаття, Ужгорода, Мукачева та України на KarpatNews. All Rights Reserved.