Вони випливають з двох хибних переконань водіїв. Перша — водії впевнені, що їх навички водіння значно перевершують навички водіння інших водіїв, і вважають це достатньою підставою для того, щоб ризикувати на дорогах. Друга — більшість із них вважає, що вони менш схильні до ризику потрапити у ДТП, ніж інші водії.
Вчені Академії QBE, які досліджували сферу поведінки водіїв, з'ясували, що серед водіїв існує два найбільш поширених переконання, які підвищують ризик ДТП. Представники QBE Insurance Group вважають, що такі дослідження повинні забезпечити брокерів і менеджерів автопарків розумінням поведінки водіїв, для зниження кількості аварій., повідомляє АВТОbigmir) мережі.
Результати досліджень показали, що перше переконання - це те, що водії впевнені, що їх навички водіння значно перевершують навички водіння інших водіїв, і вважають це достатньою підставою для того, щоб ризикувати на дорогах.
Друге: коли водіїв просять оцінити ймовірність попадання в аварію в найближчі 12 місяців, більшість вважає, що вони менш схильні до цього ризику, ніж інші водії.
Вчені дійшли висновку, що ці переконання призводять до спотвореної оцінки власних сил і ситуації на дорозі і безпосереднім чином пов'язані з ризиками і дорожньо-транспортними пригодами.
Також дослідники вважають, що такі упередження надають водіям відчуття контролю над власною долею, приводячи до помилкових дій, і є особливо небезпечними для молодих водіїв, у яких відсутній достатній досвід.
У той час як в існуючих іспитах з водіння велика увага приділяється оцінці рівня контролю транспортним засобом (фізичним і механічним навикам водіння), мотиваційні та поведінкові фактори, які також впливають на водія і можуть призвести до збільшення ступеню ризиків ДТП під час водіння, залишаються поза полем зору екзаменаторів, запевняється в повідомленні.
Вчені стверджують, що навички водіїв оцінювати ризики пов'язані з контекстом окремої поїздки та своїми особистісними особливостями в конкретній життєвій ситуації дуже важливі для того, щоб людина за кермом міг зрозуміти свої обмеження як водія в окремо взятій ситуації.
"Якби в школах водіння водіїв навчали б цим навичкам з повною обізнаністю про ризики, які вони запобігають, то напевно число загиблих і серйозно поранених на дорогах значне б знизилося", - підкреслює доктор Ліза Дорн, директор досліджень DriverMetrics в Університеті Кренфілд.
Нагадаємо, що, на думку експертів, щорічно збитки економіки України від дорожньо-транспортних пригод становлять близько 40 млрд гривень, що становить близько 3% ВВП.
03 грудня 2012, 9:35 KARPATNEWS.in.ua — Усі новини Ужгорода, Мукачева, Закарпаття та України