Майже третина учнів Закарпаття вважають, що їх знання під час цьогорічного дистанційного навчання погіршилися
Про це повідомляють в управлінні Державної служби якості освіти у Закарпатській області
Співробітники управління Служби провели анонімне онлайн опитування серед учнів 5-11 класів, їх батьків, вчителів та керівників закладів загальної середньої освіти області щодо організації та результатів цьогорічного дистанційного навчання. Відтак, начальник відділу взаємодії з органами місцевого самоврядування, моніторингу та позапланового контролю закладів освіти управління Служби Ельвіра Лесишин зазначила, що в анкетуванні взяли участь понад 3 тисячі респондентів з усіх районів області. За її словами, найбільше опитування зацікавило учнів із сільської місцевості, а найменше відповідей надійшло від керівників закладів освіти.
«Думки учасників щодо якості цьогорічного дистанційного навчання розділились наступним чином: майже 60% батьків зазначили, що знання їх дітей погіршились, 32,6% схиляються до думки, що знання залишились на одному рівні і тільки 6% батьків помітили покращення. Щодо думки вчителів, то 58,5% вважають, що рівень знань їх учнів знизився, 36% педагогів краю зазначили, що все залишилося без змін і 3% з них вважають, що рівень знань школярів під час дистанційного навчання зріс. Також нам відомо, що 43,6% учнів переконані, що їх знання залишились на одному рівні, майже 30% зізналися, що знання погіршилися, і 15,4% школярів області вважають, що їх знання стали кращими», - розповіла Ельвіра Лесишин.
Серед найбільш проблемних питань під час дистанційного навчання 53,8% опитаних учнів назвали опрацювання теорії, також труднощі виникали з виконанням домашніх завдань та емоційним налаштуванням. Найважчим для батьків стало опрацювання теорії з дітьми в домашніх умовах.
У результаті опитування з’ясувалося, що майже 89% вчителів Закарпаття під час дистанційного навчання зіштовхнулися з проблемою відсутності Інтернету та його низькою якістю, а на думку керівників шкіл, головні труднощі під час дистанційного навчання – це низька мотивація учнів, брак контролю за процесом навчання вдома з боку батьків та недостатня технічна база учасників освітнього процесу, особливо в тих сім’ях, де двоє чи більше дітей.
Після опитування стало відомо, на яких інтернет-платформах, програмах, соціальних мережах, засобах зв’язку цьогоріч здійснювалось дистанційне навчання у закладах освіти краю. Майже 74% вчителів області використовували ZOOM. Також освітяни надавали перевагу онлайн школі «На урок», Google Meet та YouTube.
72% педагогів краю використовують у своїй роботі навчальні матеріали національної онлайн платформи для змішаного та дистанційного навчання «Всеукраїнська школа онлайн».
В управлінні Служби зазначають, що анонімне опитування учасників освітнього процесу проводилося з з 13.05.2021 до 20.05.2021р.
Cектор інформаційно-організаційного забезпечення управління Державної служби якості освіти у Закарпатській області