19 серпня

Вчені розкрили новий механізм зараження COVID-19

Гнучкість дозволяє вірусу переміщатися і шукати рецептор для з'єднання з цільовою клітиною, стверджують вчені

Група німецьких учених відкрила раніше невідомий механізм потрапляння коронавірусу COVID-19 в клітину. Про це пише Кореспондент з посиланням на  журнал Science.

Так, у ході дослідження із застосуванням кріоелектронної томографії, посередненням субтомограм і моделюванням молекулярної динаміки фахівці з'ясували, що знамениті "шипи", через які вірус отримав свою назву, здатні згинатися, хоча раніше передбачалося, що вони тверді.

Вчені визначили, що глобулярна частина S-білка, або "білка-шипа", в якій міститься рецептор-єднальна область і механізми, необхідні для злиття з інфікованою клітиною, з'єднана з гнучкою ніжкою. Вони виділили в неї три своєрідних "суглоби": "стегно", "коліно" і "гомілкостоп".

Подібна гнучкість дозволяє вірусу переміщатися і шукати рецептор для з'єднання з цільовою клітиною, стверджують вчені.

"Як повітряна куля на мотузці, "шипи" рухаються по поверхні вірусу і таким чином можуть шукати рецептор для стикування з цільовою клітиною", - пояснила глава дослідницької групи Якомін Крійнсе Локер.

19 серпня 2020, 18:48