Увага, ожеледиця!
За повідомленням Закарпатського центру з гідрометеорології 20-22 січня на дорогах більшої частини території Закарпатської області та м. Ужгороді збережеться ожеледиця.
Такі погодні умови підвищують небезпеку травмувань та аварій, адже сприяють виникненню ожеледиці, яка небезпечна як для пішоходів, так і водіїв. На жаль, щорічно реєструється сумна статистика травмувань, пов'язаних з ожеледдю: за небезпечний сезон лікарі надають допомогу тисячам громадян, які постраждали на льоду.
Для уникнення ризику надзвичайних подій Управління ДСНС України у Закарпатській області звертається до громадян з проханням утриматись від поїздок на власних авто на далекі відстані. Керування автомобілем в таку погоду вимагає від водіїв особливої пильності та дотримання усіх правил дорожнього руху.
Особливу увагу водіям слід звернути на ефективність роботи гальмівної системи, функціонування зовнішніх освітлювальних приладів, елементів очищення та обігріву вікон вашого автомобіля, а також заздалегідь потурбуватися про зимове взуття для своїх «залізних коней».
Пам'ятайте, що на слизькій дорозі не можна гальмувати різко. Не можна робити різких маневрів, їздити на великій швидкості, варто уникати обгонів. Будьте особливо уважні при русі на мостах та естакадах. Зверніть увагу, що в умовах поганої видимості пішоходи гірше орієнтуються на дорозі. Існує велика загроза, що люди, які переходять дорогу, можуть підсковзнутися і впасти, тому наближаючись до пішохідних переходів, знижуйте швидкість до мінімуму.
Щодо пішоходів, то єдиний спосіб убезпечити себе від падінь в ожеледицю - бути максимально уважним, не поспішати і не хизуватися власною спритністю. Особливої уваги в період ожеледиці вимагають тротуари, пішохідні доріжки, посадочні майданчики зупинок громадського транспорту, сходові клітини мостових споруд та підземних переходів.
На небезпечних ділянках пересуватися по наледі потрібно, імітуючи рух при ходьбі на лижах: невеликими та ковзаючими кроками. Для більшої стійкості рухатися потрібно на напівзігнутих ногах і ступати на всю підошву. Чекаючи автобус на зупинках, слід стояти якнайдалі від краю дороги, щоб не посковзнутися і не впасти під колеса. Те ж саме стосується і залізничних платформ. Ні в якому разі не можна перебігати дорогу перед автомобілем. Їх гальмівний шлях в умовах ожеледі може бути непередбачуваним.
Якщо утриматися на ногах неможливо, то падати краще за правилами, які зведуть до мінімуму ризик травмування. Головне - не падати на одну точку, а розподілити силу удару по всій статурі. Намагайтеся впасти на бік, а не на спину. При цьому голову варто підняти, щоб не стукнутися потилицею, а м'язи не повинні бути сильно напружені. Не слід виставляти перед собою руки в якості опори на землю - можна переламати променеву кістку. Руки на момент падіння потрібно притиснути до грудей. Падаючи, ні в якому разі не варто сідати. У такий спосіб можна дуже серйозно травмувати крижі. Вирушаючи в ожеледь на вулицю, не треба брати з собою важкі речі.
Якщо в результаті падіння пошкоджена рука, то її потрібно тримати в нерухомому стані. Для цього підійде підтримуюча пов'язка з хустинки або шарфа. Якщо сильно болить нога, не варто намагатися встати. Краще попросити супутників або перехожих зробити шину з дошки або довгої палиці і викликати «швидку допомогу». Якщо при падінні вдарилася голова, то слід якомога швидше звернутися до лікаря. Потерпілий може і не підозрювати, що у нього струс мозку.
Людям похилого віку краще в "слизькі дні" взагалі не виходити з будинку. Але якщо потреба змусила, не соромтеся взяти палицю з гумовим наконечником або з шипом. Якщо у вас з собою торба, то вона повинна бути тільки такою, що можна носити через плече. Пам'ятайте, що дві третини травм люди старші 60 років одержують при падінні.
Прогулянки вагітних жінок в ожеледицю без супроводження - небезпечні для здоров'я.
Перед виходом із будинку варто подбати й про відповідне взуття.
Найвідоміший "народний" метод боротьби з ожеледицею - приклеїти до підошви звичайний медичний пластир і поролон. Все це допоможе поліпшити зчеплення з тротуаром.
Можна намазати підошву клеєм, а потім насипати на нього пісок. Ще один антиожеледний засіб - наждачний папір. Ним натирають підошву перед виходом на вулицю. У сильний мороз ефективний інший "рецепт" - на ніч натерти підошву взуття сумішшю тертої картоплі (зі шкіркою), а потім дати постояти черевикам на вулиці. Крім того, в аптеках можна придбати льодоступи - спеціальні "тапочки" з шипами, які надягають поверх взуття. У взуттєвих магазинах можна купити спеціальні "підкови", а в майстернях з ремонту до чобіт можуть приклеїти спеціальний "протиковзкий" матеріал. Щоб уникнути клопотів, краще приготувати до зими чоботи або черевики на гумовій підошві з протектором. Про взуття на підборах більше 2-3 сантиметрів, а також чоботи на пластиковій підошві в ожеледь краще забути.
Управління ДСНС України у Закарпатській області закликає громадян усвідомити небезпеку, яка оточує, і дбайливо ставитися до власного здоров'я та здоров'я близьких.
У ДСНС України у Закарпатській області