Українці стали рідше гинути на дорогах
В Україні продовжує зростати кількість ДТП, але радує той факт, що загиблих і поранених в аваріях стало менше
В Україні продовжує зростати кількість ДТП, але радує той факт, що загиблих і поранених в аваріях стало менше, пише Сегодня.
Такі висновки можна зробити, проаналізувавши дані по аварійності за перший квартал нинішнього року, опубліковані Управлінням безпеки дорожнього руху (УБР) МВС. Експерти кажуть, що в зростанні кількості аварій винні сувора зима і затяжна весна і, як зазвичай, нехлюйство водіїв, що їздять в морози на літній гумі і не дотримуються правил дорожнього руху.
Як видно з інфографіки, незважаючи на майже 7%-ве зростання ДТП (майже на 2500 випадків за три місяці), кількість важких подій впала на 21% – загинуло на 147 осіб менше, ніж за I квартал 2016 р. Також на 580 осіб менше травмованих. Тобто у більшості випадків страждало тільки "залізо". Набагато акуратніше стали поводити себе на дорогах пішоходи – їх загинуло більш ніж удвічі менше (33 людини), ніж рік тому, також удвічі впала кількість аварій з вини пішоходів (наприклад, людина несподівано з'явилпся на дорозі).
Цікаво, що в п'ятірку причин найважчих ДТП вперше за останні роки не увійшло пияцтво за кермом – 178 виявлених випадків по країні, 6-те місце. Найбільш "смертельним" регіоном в I кварталі виявилася Львівщина – 55 загиблих, 566 травмованих, а найменше людей пішло на дорогах з життя у Луганській області – 5 осіб. Найменше травмовано людей на Буковині – 86.
В УБР визнають, що ситуація з безпекою на дорогах поки не покращилася, але пов'язують великі надії з появою на трасах з осені (вересень-жовтень) дорожньої поліції. Хоча, нагадаємо, очікувалося, що вона почне працювати вже влітку. Фактично дорожні поліцейські стануть виконувати функції скасованої ДАІ, бо виявилося, що патрульні не можуть однаково ефективно і виїжджати на злочини, і стежити за безпекою на дорогах.
Експерти називають статистику аварійності від МВС заниженою. "Причини зростання ДТП – сувора затяжна зима, літня гума, слабкі водійські навички. Поліція не реєструє ДТП, оформлені через їх меншу вартість по європротоколу (без виклику патрульних. – Авт.), а таких плюс 12-15% до даних ДТП. ще стільки ж винних домовляються на місці полюбовно", – стверджує транспортний експерт Микола Корчмаренко.
Юрист по ДТП Вадим Володарський пояснює зростання кількості зареєстрованих аварій подорожчанням послуг сервісу і вартості запчастин. За його словами, зараз ціна навіть незначного ремонту (пошкоджений бампер, подряпаний кузов) починається з 3-5 тис. грн. Тому винні намагаються відшкодувати збитки від аварії за рахунок страхкомпании і все активніше використовують європротоколи, щоб не платити штраф (340 грн). А ось загиблих стало менше через те, що взимку їздять рідше, і через збільшення штрафів за пияцтво з 3,4 тис. до 10,2 тис. грн).