Власників старих авто чекатимуть проблеми
З 2018 року
Якщо нормі Євро-5, яка на сьогодні діє в Україні, відповідають автомобілі, випущені після 2010 року, то нормам Євро-6, як правило, відповідають автомобілі після 2016 року, – передає «Бізнесуа».
Таким чином, з наступного року формально перестане діяти і пільговий акциз для старих іномарок, рік випуску яких старший за 2016.
Проте, високі екостандарти не цілком вигідні і трейдерам нових автомобілів, бо автомобілі Євро-6 дорожчі і більш вимогливі до якості палива. Хоча саме автодилери найбільш легко перейдуть на нові норми, замовивши відповідні автомобілі у виробників.
Оператори нафторинку також поки що не готові до наступу високих еко-стандартів. А дрібні мережі, орієнтовані на паливо сумнівного походження – і поготів.
Відзначимо, що хоча сам закон №3251 передбачав ще цілий рік пільгових поставок, у Верховній Раді вже підготували низку законопроектів, які переносять введення норм Євро-6.
Так, згідно з проектом закону №5624 від 29.12.2016, пропонується перенести термін введення в Україні норми Євро-6 з 1 січня 2018 року на 1 січня 2020 року. Тобто протягом 2018 ще можна буде ввозити за пільговою ставкою розмитнення автомобілі з 2010 року випуску.
Альтернативний законопроект №5624-1 пропонує залишити дату 1 січня 2018 відлік Євро-6 для всіх автомобілів, але для однієї категорії автотранспорту зробити виняток. Йдеться про вантажівки підвищеної прохідності категорії N3G (повною масою понад 12 т), які експлуатуються за межами населених пунктів.
Крім того, у Верховній Раді зареєстровано ще низку законопроектів на цю саму тему. Зокрема, проект №5561 передбачає скасування обов’язкової сертифікації ввезених автомобілів за екологічними параметрами. Ще один проект – №6238 передбачає взагалі повернути в Україну дію норм Євро-4.