Півроку зниження акцизів на європейські б/у авто: буму не сталося

Через півроку після введення закону замість буму на б/у машини – спад. Експерти: дістатися до Європи дорого, до того ж там вторинка подорожчала

Мрії українців про покупку недорогої хорошої іномарки поки що не збуваються, незважаючи на ухвалений півроку тому закон про зниження мит на старі автомобілі з ЄС не старше п'яти років. Причина, на думку експертів, не тільки в порожніх кишенях народу, а й в тому, що, як виявилося, є вигідніші, хоча і менш законні схеми.

ЩО БРАЛИ. Нагадаємо, якщо громадянин України ввозить для особистого користування без права перепродажу протягом року автомобіль з Європи не старше 5 років, то з вересня 2016 року для нього акцизний збір знижений в 1,5 разу для потужних авто і в 22 рази для малолітражок з об'ємом двигуна до 1,5 л. Наприклад, для Renault Megane з двигуном в 1,4 л акциз тепер становить всього 88 євро, а був понад 1900 євро, що, природно, позначилося на ціні. До речі, за даними Асоціації "Укравтопром", економічний Megane став найпопулярнішим б/у авто, ввезеним до нас з ЄС: за липень-січень їх купили 1931 шт. при середньому віці машини 5 років і середньою ціною 10,5 тис. євро, а не майже 13 тис. євро, якщо платити звичайний акциз. На другому місці – Volkswagen Passat (1196 шт.), на третьому – (679 шт) Skoda Octavia. Найменше в першій десятці ввезли електромобілів – всього 276 шт. Nissan Leaf, переважно 2013 року випуску

СКІЛЬКИ ВЗЯЛИ. За прогнозами, продажі б/у авто на первинному ринку повинні були зрости 2016 року на 20 тис. шт., або на 65%, але очікування не справдилися. В "Укравтопромі" нарахували 30713 продажів, що навпаки – на 1% менше, ніж 2015-го. За легковиками все ж зростання вийшло – майже 17,5 тис. шт., або рівно третина від прогнозованого. Але за підсумками січня 2017 року, б/у іномарки таки завоювали 35% ринку продажів – 3540 шт., або на 58% більше, ніж в січні 2016-го

Експерти авторинку кажуть, що закон працює погано. За словами гендиректора Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів Олега Назаренка, він запізнився на 5 років:

"Цей закон треба ухвалювати, коли долар був по 8 грн, а не по 27, а машини в Європі можна було купити набагато дешевше. Тепер же, після підписання Асоціації з ЄС, ми можемо ввозити тільки 5-річні іномарки з екологічністю не нижче Євро-5. А їх в Європі набагато менше, і коштують вони дорожче. Крім того, пересічному українцеві складно поїхати до Європи за дешевим якісним автомобілем – закордонний паспорт має лише один українець з п'яти, обіцяного безвізу немає, мало хто добре розбирається в машинах. Простіше найняти людини, яка за дорученням ввезе автомобіль. Але в цьому випадку економія виходить всього кількасот євро".

Плюс на $ 1-2 тис. обвалилися ціни на авто в Україні через нову схему ввезення дешевих японських, американських і європейських автомобілів з РФ через Білорусь з перереєстрацією на білоруські номери (ввезення авто безпосередньо з РФ до нас зараз заборонено). Автоексперт Олексій Мкртчян каже, що українці не купують авто за зниженими митами, оскільки використовують простішу і дешевшу схему. Іномарка завозиться українцем (обов'язково повинен бути особисто за кермом при перетині кордону) на 10 нібито днів, потім він платить штраф 8500 грн за прострочення перебування авто в Україні і може їздити ще два роки, оскільки штраф за одне порушення двічі не стягується.

Пропонують розмитнення в кредит. Тим часом депутати запропонували новий законопроект №5567. Його суть – дозволити безмитне ввезення б/у автомобілів старше семи років строком на рік з можливістю продовження в обмін на абонплату в відсотках від вартості розмитнення автомобіля. 2017 року запропоновано платити 2,4% на рік, 2018-го – 3,6%, 2019-го і далі – 6%. Наприклад, для іномарки ціною 8000 євро плата 2017 року становитиме 115 євро (3400 грн), що набагато вигідніше, ніж відразу викласти майже 4800 євро. При виплаті всієї суми за кілька років машина вважається розмитненою. Нововведення так сподобалося автомобілістам, що найрадикальніші наприкінці січня перекрили в його підтримку дороги під Києвом і палили шини. Що викликало обурення інших автомобілістів, які намагалися проїхати по цих дорогах. Зараз, за інформацією Мінфіну, законопроект проходить фінансову експертизу, щоб оцінити його вигоду для бюджету. Автоексперт Олексій Мкртчян сумнівається, що законопроект приймуть, тому що він явно лобіює інтереси продавців старих іномарок. "До України ввезено багато недорогих машин, насамперед з польськими та литовськими номерами, тому є підтримка громадян. Поліція їх поки що не чіпає, але за законом таку машину можуть вилучити до сплати мита, якщо вона ввезена не особисто людиною, яка на ній їздить", – роз'яснив Мкртчян.


Інші публікації

У тренді

karpatnews

Використання будь-яких матеріалів, що розміщені на сайті, дозволяється за умови посилання на karpatnews.in.ua

Інтернет-видання можуть використовувати матеріали сайту, розміщувати відео за умови гіперпосилання на karpatnews.in.ua

© Новини Закарпаття, Ужгорода, Мукачева та України на KarpatNews. All Rights Reserved.