Архівні фотографії: залізниці Закарпаття на початку ХХ століття
На початку минулого століття залізниці на території сучасного Закарпаття були зовсім не такими,я к ми звикли їх бачити сьогодні. На деяких фото складно навіть впізнати місцевість, на якій розташована будівля. Пропонуємо вам невеличку мандрівку у минуле...
Cаме такий вигляд, як на головному фото, мала будівля залізничної станції в Ужгороді на поштівці 1915 року. А такою була станція Чопа на поштівці 1920-их років:
За 10 років станція Чопа розширилася. Такий вигляд мала на поштівці 1930 року:
У Великому Березному на початку XX століття існувала скромна споруда, до якої курсували потяги.
Будівля залізничного вокзалу у Сваляві станом на 1908 рік мала такий вигляд:
А такою була залізнична станція на території депо Боржавської вузькоколійки у Берегові у 1919-1922 роках.
Залізнична станція Ясіня у 1907 році ззовні нагадувала палац:
Поблизу села Лазещина Рахівського району у 1935 році існувала залізнична станція Зимир. Будівлю колишньої залізничної станції зведено у кінці XIX століття за типовим проектом. Ще донедавна це був зупиночний пункт Лазещина. У 2013 році пам'ятку архітектури та технічної спадщини австро-угорської доби відчужено у приватну власність, після чого знищено «євроремонтом» та перебудовано під житловий будинок.
У високогірних районах Закарпаття доводилося прокладати сполучення у важкодоступних місцях. До прикладу, так споруджували віадуки у Ясіня й Гукливому:
На початку ХХ століття з метою реклами залізничні станції зображали на жартівливих листівках. Ось так виглядали шаржі на станції Мукачева й Ужгорода:
Фото з альбому спільноти у Фейсбуці Transcarpathian Heritage