На Закарпатті розпочинається перевірка усіх отримувачів пільг та субсидій

foto

Доведеться відповісти за кожну копійку...

Нещодавно уряд ухвалив постанови, необхідні для підтвердження фінансової спроможності отримувачів соціальних виплат, субсидій, пенсій, а також виплат внутрішньо переміщеним особам.

Варто зазначити, що наприкінці 2015 року Верховна Рада пом’якшила банківську таємницю – Міністерству фінансів (і Державній фіскальній службі як її структурному підрозділу) дозволили проводити верифікацію та перевірку достовірності даних, які фізичні особи подають для отримання субсидій, соціальних виплат, пільг, зарплат. Банки надаватимуть інформацію про відкриті рахунки, операції та залишки на рахунках.

Вищезазначена постанова викликає занепокоєння в багатьох людей. Ситуацію ускладнює ще й те, що люди, не володіючи достовірною інформацією, трактують усе на свій лад. Тож «Карпатський об’єктив» вирішив допомогти читачам розібратися в цьому питанні.

Аби з’ясувати, як перевірятимуть отримувачів субсидій та інших соціальних виплат, ми звернулися в Департамент соціального захисту населення Закарпатської ОДА.

– Чи справді всіх закарпатців, які отримують соціальні виплати, перевірятимуть?

– Так, перевірятимуть кожного одержувача, чи має він законне право на отримання цих виплат, – розповідає начальник відділу адресних соціальних виплат Любов Гула. – Таким чином урядовці хочуть забезпечити справедливість при наданні державної допомоги. Це буде масштабний аудит соціальних виплат, ініційований Міністерством фінансів.

– Що передбачає проведення цих перевірок?

– Дотепер немає механізму чи методики здійснення такого аудиту. Проте громадянам, які, заповнюючи декларацію, не приховували свої доходи, хвилюватися не варто.

– Наразі вже перевіряють отримувачів соцвиплат?

– Отримувачів соціальних виплат перевіряли завжди. Тому що органи соцзахисту періодично мають право перевіряти подану інформацію. За вказані в декларації дані заявник несе відповідальність. Звісно, є особи, які спеціально подають неправдиву інформацію, але трапляються випадки, коли громадяни роблять це несвідомо. Буває й таке, коли бухгалтери помиляються при видачі довідки. Наразі норма про повернення субсидії в подвійному розмірі відмінена. Якщо при перевірці буде виявлено, що людині призначили надмірну суму допомоги, то вона має добровільно її повернути. У разі, коли громадянин цього не зробить, питання про стягнення нарахованої субсидії вирішується в судовому порядку.

Органи соцзахисту шляхом запиту отримують усі необхідні документи для призначення субсидій, у тому числі й відомості про доходи через державну фінансову інспекцію.

– Чому виявляють, що інформація є неправдивою вже після того, як людині надали субсидію, а не навпаки…

– Тому що всі соцвиплати, окрім субсидії, призначають упродовж 10 днів після подання заяви. За цей час важко одержати відповіді на запити від кожної служби. А от субсидії призначають протягом 10 днів після отримання всієї необхідної інформації.

– Сім’я повинна повідомляти соціальні служби про всі зміни та обставини, які впливають на розмір субсидії?

– Звісно, одержувач повинен повідомляти про всі зміни, які впливають на розмір та умови призначення соціальних виплат і субсидій. Наприклад, змінився склад тих, хто проживає в помешканні, хтось змінив місце роботи, або почав працювати, чи вийшов на пенсію. А ще у разі зменшення доходів сім’ї можна подати заяву в управління соцзахисту для перерахунку субсидій. Також слід повідомляти про здійснення покупок або отримання послуг на суму понад 50 тисяч гривень. Про збільшення доходів повідомляти не потрібно, адже працівникам органів соцзахисту ця інформація надходить з Державної фіскальної служби.


Інші публікації

У тренді

karpatnews

Використання будь-яких матеріалів, що розміщені на сайті, дозволяється за умови посилання на karpatnews.in.ua

Інтернет-видання можуть використовувати матеріали сайту, розміщувати відео за умови гіперпосилання на karpatnews.in.ua

© Новини Закарпаття, Ужгорода, Мукачева та України на KarpatNews. All Rights Reserved.