Українці їздитимуть на «брудних», але дешевих іномарках

foto

Вітчизняні автоколекціонери придумали, як відстрочити введення невигідного їм екологічного стандарту Євро-5

З 1 січня 2016 р., згідно з Директивою ЄС про безпеку автотранспорту, до якої приєдналася і наша країна, набуває чинності закон “Про деякі питання ввезення на митну територію України і реєстрації транспортних засобів”. Він передбачає поетапне підвищення вимог до імпортних авто і комплектуючих. З наступного року не можна буде завозити транспортні засоби або машинокомплекти нижче стандарту Євро-5, а з 2018 р. – Євро-6, пише Business.ua.

“Це означає, що імпортувати авто і машинокомплекти безпосередньо з Південної Кореї, Китаю і Японії в Україну буде нереальне. Ввезення японських або корейських машин можливе хіба що з Європи (для ЄС виробники збирають моделі відповідного стандарту), але вони будуть на 700-1000 євро дорожче. Схожа ситуація і з машинокомплектами для складання корейських моделей. З “китайцями” ситуація ще гірша – там поки що не роблять комплектуючі стандарту Євро-5″, – розповів глава Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів (ВААІД) Олег Назаренко.

Якщо законопроект Фролова ухвалять, вітчизняні виробники зможуть поставляти комплектуючі нижче стандарту Євро-5 до 2020 р.

Днями в парламенті був зареєстрований законопроект №2085а, в якому прописана схема, що дозволяє розв’язати цю проблему. Автор документу, депутат Микола Фролов (БПП), пропонує дозволити в 2016 р. завозити в Україну авто і машинокомплекти стандарту Євро-4, якщо імпортери отримають на них до кінця цього року сертифікат відповідності.

Аналогічно планують поступити і з транспортом Євро-5 з 2018 р.: можна буде імпортувати автомобілі цього стандарту за наявності сертифікату.

Як правило, сертифікат УкрСЕПРО видається ДП “Державтотрансндіпроект” на термін від одного року (для авто) до п’яти років (на машинокомплекти). Так що, якщо законопроект Фролова ухвалять, вітчизняні виробники зможуть поставляти китайські комплектуючі стандарту Євро-4 до 2020 р.

У пояснювальній записці до документу говориться, що різкий спад вітчизняного автовиробництва через економічну кризу ставить під загрозу виконання графіку переходу на нові екологічні стандарти. А низький рівень продажів не дозволяє підприємствам освоїти виробництво нових моделей в такі стислі терміни. З усього вітчизняного автопарку, що налічує близько 7,5 млн одиниць, більше 70 старих машин, через що викиди шкідливих речовин на особливо завантажених ділянках трас перевищують допустимі норми в три-п’ять разів.

За даними асоціації “Укр­авто­пром”, за підсумками п’яти місяців 2015 р. спад виробництва машин в країні склав рекордні 91,5% (всього було випущено менше 2 тис. одиниць). А за легковими автомобілями зниження виробництва взагалі перевищило 94% до 1,3 тис. шт. Найбільше в мінус пішов Запорізький автозавод (на 94,3% до 586 шт.), який є головним споживачем китайських машинокомплектів. Так що у разі введення Євро-5 вже з нового року підприємство опиниться в украй скрутному становищі.

Скоріш за все, цей аргумент колишньому ректорові Запорізького національного університету Миколі Фролову зумів донести його помічник Олег Папашев – віце-президент корпорації “Укр­Авто”, яка володіє ЗАЗом. Втім, як відмічає Олег Назаренко, якщо законопроект ухвалять, у виграші залишаться не лише автозбирачі, але і продавці іномарок. Адже вітчизняний авторинок за підсумками п’яти місяців цього року обвалився більш ніж на 70%, і ціна стала вирішальним чинником вибору машини для більшості українців.

Так що можливість заощадити до 1 тис. євро на корейських або японських авто для потенційних покупців буде не зайвою. А якщо врахувати, що в Україну завозяться і багато європейських моделей стандарту нижче Євро-5 (скажімо, зібрані для азіатського або латиноамериканського ринків), то сегмент машин, що підпадають під дію цього законопроекту, зростає до 80% українского авторинку. Більше того, за словами Назаренка, навіть у разі неприйняття законопроекту Фролова імпортери зможуть оскаржити заборону на ввезення авто стандарту нижче Євро-5 в суді.

“Якщо у них на руках буде сертифікат відповідності, отриманий в 2015 році, вони мають законне право ввозити під нього автомобілі до закінчення терміну дії документу”, – стверджує він.


Інші публікації

У тренді

karpatnews

Використання будь-яких матеріалів, що розміщені на сайті, дозволяється за умови посилання на karpatnews.in.ua

Інтернет-видання можуть використовувати матеріали сайту, розміщувати відео за умови гіперпосилання на karpatnews.in.ua

© Новини Закарпаття, Ужгорода, Мукачева та України на KarpatNews. All Rights Reserved.